Grappige uitspraken van kinderen

Hij is 4 en hij is een held!!

2 likes

‘mama, mag ik hoofd, schouders, knie en teen, oren ogen puntje van je neus, hoofd schouders knie en teen, alsjeblieft?’

26 likes

Frank is verkouden en heeft een enigszins hese stem.
“Ik heb echt een shagstem”

42 likes

N. (2): “Ik wil graag Hoofd en de Boom luisteren”. Wij snapten er helemaal niks, totdat ze begon te zingen op het wijsje van Oh Denneboom :joy:

29 likes

M heeft een boekje van Peppa Pig gekregen en ze is er echt op gebrand dat de juffrouw niet ‘mevrouw Gazelle’ heet, maar ‘mevrouw gezellig’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

14 likes

Vanavond had mijn duo de meest orginele smoes om niet naar bed te hoeven tot nu toe: ‘Nee mama wij moeten nog trouwen’

29 likes

Gelijk het pingpong lied in mn hoofd.

3 likes

Hahah Frank is lekker droog😂

1 like

Haha dit doet me denken aan het zoontje van een vriendin, die wil dan het liedje van de oom zingen. Oom Denneboom. :heart:

11 likes

Hier is het ‘Oh Dannyboom’ bij mijn nichtje

9 likes

Tijdens het eten opeens de hele tijd “lullo”. Na een tijdje hadden we door dar hij dat zij en dan zijn lepel in zijn hand had of hiernaar wees.

Heel veel dingen noemt hij ook “dood”; groot, bloot en nog wat dingen die ik nog niet door heb
 dus ik hoor heel vaak dood, uit het niks.

Oh en natuurlijk, ik zeg 1 keer blauwie inplaats van blauw, en nu is alles opeens blauwie.

8 likes

Mijn dochter had ik de hondenkak gelopen dus ik zat die honden te vervloeken
Zegt ze " mama doe eens volwassen, die honden kunnen er niets aan doen die hebben pootjes het zijn de baasjes waar je boos op moet worden "

Oke haha je hebt ook helemaal gelijk

55 likes

Ik had m’n dochter laten schrikken met zo’n verjaardagstoeter. Best sneu, was niet de bedoeling dat ze zo erg zou schrikken. Woest was ze op me. Heb een paar keer mijn excuses aangeboden. Ze bleef nogal hangen in haar boosheid dus was er op een gegeven moment klaar mee.

Toen zat ze op de bank en zei “je troost me niet eens (had ik daarvoor wel steeds gedaan) wat ben je nou weer voor een moeder, het is toch gewoon jouw taak om mij te troosten of niet”

Ze is net 6 geworden, dat wordt nog wat. M’n kleine bozert :heart:

49 likes

De oudste (7) ging samen met haar broertjes logeren bij opa en oma.

T: ik heb even zitten denken. Ik kan slapen op de kamer bij L en S maar ik kan ook op opa’s werkkamer slapen.
Ik: ja dat moet je even met oma overleggen misschien.
T: nou ik heb even de voordelen en de nadelen bekeken. De voordelen zijn dat het rustiger is en ik kan uitslapen in de ochtend, en ik hoor L zijn gesnurk niet. De nadelen zijn dat het minder gezellig is. Dus je kunt wel zeggen dat er meer voordelen zijn.
Ik: 
 oke?
T: ik zal ze even voorleggen aan oma en dan komen we samen wel tot een beslissing.

:sob: next level betweter bereikt

63 likes

Kind: Mama wat ga jij aantrekken?
Ik: Deze broek.
Kind: Die vind ik niet zo mooi die moet je maar even terug sturen.

32 likes

Beetje vergelijkbaar. Ik was met de kinderwagen door zand gelopen dus het wiel was vies.
E: oh mama wiel is vies. Nieuwe kinderwagen kopen!

8 likes

We kijken online naar koekvormpjes:

‘Ja die dino’s wil ik. Druk nu op afrekenen mama. En bestellen maar.’

Kind is aardig ingeburgerd in online shoppen :zipper_mouth_face:

22 likes

Tijdens het stoeien met haar vader schreeuwt ze opeens: “Ik ben een MIETJA en jij hebt een kleine piemel!” Ze bedoelde dat ze een ninja was. Waar ze dat van die piemel vandaan heeft


8 likes

Als je kinderen boeken van Tosca Menten lezen leren ze heel grappige ‘scheldwoorden’ kennelijk. Alleen had ik dit niet zo door en heeft mijn jongste het overgenomen. Als iets niet lukt zegt ze: ‘plofzak drollemantels’.
Whaaaaaaaat?!

20 likes

M’n vriend en de oudste (4) hebben samen vakantie sinds vandaag.

“Papa en ik hebben samen een patatje gedeeld”
“Ohhhh, jaloers. Dat had ik ook wel gewild!!”
“Tsja
 jij hebt nou eenmaal geen vakantie”

Thanks kid :sob:

27 likes