Grappige uitspraken van kinderen

Mijn zoontje vroeg waarom ik ziek ben dus ik legde uit dat mijn lichaam een virus aan het opruimen is. Zegt ie: in welk kastje gaat hij het leggen dan? :sweat_smile:

37 likes

Alleen de blik daarna als ik haar iets vertel wat mevrouw niet aanstaat. Hilarisch gewoon!

Y praat me graag na.
Ik zei tegen de baby ‘hallo schat!!’
Y: ‘Hallo zak :heart:’

20 likes

Ben nog steeds ziek en daar had ik het over met mijn man, zegt mijn zoon: kan mama dan nog wel pannenkoeken bakken?
Prioriteiten hoor 🥲

28 likes

“Hophophophophop paardje innaaaaaaa glop”

2 likes

T speelt met 2 Sesamstraat poppetjes en ik vraag wat ze tegen elkaar zeggen ‘niks, ze zijn van plastic mama’ Met zo’n hoofd :roll_eyes:

48 likes

Ik zei gister tegen N: te amo. Zegt ze: nee niet nu amo, morgen weer. :joy:

Net staat m’n man te koken en hij probeert een nieuw recept. Blijkbaar is ie blij want hij zegt: dit is echt een te shitte saus.
Vraagt N: mag ik ook shitsaus? :grimacing:

12 likes

We eten pannenkoeken.
Mijn man denkt leuk te zijn en een patroontje van papier op tafel en dan poedersuiker erover heen: “kijk! Een sterretje!”

Dus ik: “X! Dat doe je toch niet? Lekker voorbeeld…” etcetera. Wordt onderbroken door de 2 jarige:
“Sorry mama maar jij mag niet meer praten. Papa doet het goed. Die moet dit van mij doen. Doe maar even stil.”
🥲

Edit: hij is nu met de poedersuiker en een pasje aan het schrapen, “zeg maar op de opvang dat mama dit ook elke avond doet.”
🥲

37 likes

Awhhh mijn zoontje wil later graag in een snoepjesfabriek werken zodat hij elke dag snoep kan proeven. En mamma mag wanneer zij klaar is met dokter zijn met hem mee werken “want dat is wel fijn” :rofl: nou ik weet wat ik na m’n pensioen ga doen!

17 likes

Mijn oma was een hele tijd terug een keer gevallen. En blijkbaar had de oudste (bijna 4) dat meegekregen:

Vanmiddag:
J: “ik wil niet lunchen”

Ik: “jawel, joh. Je hebt hartstikke hard gewerkt, straks val je om van de honger”

J: “was jouw oma de vorige keer dan vergeten te lunchen?”

33 likes

Ik heb een kind (bijna 2) met een ernstige pippi langkous verslaving: “Kindje kijken? Koussie?”

21 likes

Ik woon in Zweden en mijn peuter zingt het liedje (van Pippi Langkous) nu steeds in het Zweeds, klinkt zo schattig :heart:

16 likes

Papa? Ja.
Mama? Ja.
Lekker samen hè?

Ja lekker samen jonkje :smiling_face_with_three_hearts::heart:

52 likes

M komt thuis met een lampion

‘Kijk mam! Een loempia!’

Veeg.me.op.

52 likes

Vandaag ging ik in de klas met mijn kleuters zelf verhalen maken met verteldobbelstenen. Een jongen (5 jaar) had een zeemeermin gegooid en hij begon zijn verhaal ‘Er was een zeemeermin en die klom op een boot! Op die boot stond een piraat. De zeemeermin deed al haar kleren uit’ met wilde gebaren erbij :sweat_smile: ik dacht ‘oh ik ben benieuwd waar dit verhaal naartoe gaat’. Toen zei hij ‘en de piraat zag het en keek naar de zeemeermin en knipoogde eens’. Ik heb toen het verhaal maar gestopt en hij zei ‘da’s mijn fantasie he juf, ik moest toch mijn fantasie gebruiken’ :joy:

37 likes

Mijn neefje (6) heeft zijn verlanglijstje voor Sinterklaas gedeeld:

  • skies
  • Nintendo switch
  • een paraplu.
33 likes

Mijn dochter is heel erg bezig met namen en waar haar knuffels eerder nog gewoon konijn en giraf heetten, heten ze nu Spekkie en Lidl-tje

30 likes

Inmiddels mag pappa ook meewerken in het snoepfabriek en wanneer zijn aankomende zusje groot genoeg is ook. Wat een fantasie :rofl:

2 likes

Net voor M. Ging slapen gisteren:
“Slaapwel mama. Ik zie je graag maar je luistert niet goed”

37 likes

M. (bijna 2) was steentjes van de glijbaan aan het laten rollen. Er liep in de verte een hond voorbij.
M.: “Nee ond, nie afpakku, M.'s teentjes”

6 likes