Grappige uitspraken van kinderen

Y zegt alleen mama als ze haar zin niet krijgt :joy:.
Verder zegt ze ‘papa’ en ‘alklaarrr’ en we zijn hard aan het oefenen met ‘hoera’, dat is tot nu toe ‘aaa’

11 likes

Beter dan hoerrrrrrrr hahahhaha

10 likes

Alklaar hahahah :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hoera is hier hawaaa.

Mijn zoontje schreeuwt de hele dag om eteuhhh. Gister kroop hij naar de koelkast gaat er tegenaan slaan en zegt eteuuuh!!

29 likes

Volgens mij denkt M. dat ze “jij” heet. Ze wijst naar mij en zegt “mama”, wijst naar zichzelf en zegt “jij”. Is ook een stuk makkelijker dan d’r eigen naam.

11 likes

Hahahah legit tho

Mijn 6wk oude meid zegt alleen nog maar Agoo maar dat vind ik ook erg grappig

6 likes

Dit is echt een kindding! Volgens mij let het cb er zelfs op? Vanaf een bepaalde leeftijd moeten ze zichzelf ‘ik, mij, die’ kunnen noemen :joy::joy::joy:

2 likes

Gister zei ze “Tut zitten ook.” Tegen mij…

2 likes

Ik was met m’n vriend op een foodfestival en we zaten ergens bij het water ons eten op te eten. Komt er een meisje van een jaar of vijf naar ons toe en vraagt “ben jij een meisje met kort haar?”. Ik antwoord “ja”. “Zijn jullie verliefd?”. M’n vriend en ik zeggen tegelijk “ja”. Ze begon te glunderen en liep weer weg.

Zo lief :smiling_face_with_three_hearts: Heel vaak zeggen kinderen (of oude mensen) dat ik op een jongen lijk. En dit meisje was gewoon nieuwsgierig en vroeg het op een aardige manier. Daarnaast vond ik het ook heel leuk dat ze aan ons kon zien dat m’n vriend en ik elkaar leuk vinden.

55 likes

We waren laatst eikeltjes zoeken, hij had er 2, een grote en een kleine. “Kleine eikel… PAPA EIKEL”. Vanaf toen het hele park door “papa eikel” roepen. :joy:

27 likes

zoontje luisterde slecht
Vriend van ons vroeg hem: “ heb jij geen oortjes gekregen?”

Zoontje (3) “ nee, die liggen nog thuis”

:joy::joy::joy:

19 likes

Wij hebben een plaatjesboek en dan wijzen wij steeds dieren, dingen etc aan.

C (2j): beer is beed, bed is bett en papagaai is papaschijt. En cupcakes zijn kutcakes.

22 likes

Hier was Beer Deer. Maar hij kan ook geen vis zeggen, maar wel visje. Dus ik dacht: ik probeer ‘beertje’. Maakt ‘ie er ‘deertie’ van :joy:, maar het klinkt dus als ‘dirty’.

Die beer is ook z’n steun en toeverlaat, dus er wordt hier heel de dag om dirty gevraagd :+1:

9 likes

Hahahha geweldig! Dirty

1 like

Favoriete nummer van jouw zoontje :upside_down_face:

5 likes

Zo zegt mijn zoontje steeds “ manjaan”

Duurde echt lang voor ik er achter kwam dat hij “banaan” bedoelde.

Hij is nu 3 en zegt het nog steeds

Oja en limonade is “ niewenanoo”
Tjah… hij heeft een eigen taal zo ongeveer, hij is goed verstaanbaar voor andere maar “zijn taaltje” kennen alleen mijn vriend en ik.

6 likes

Wij zeiden vroeger altijd ‘siepelsappelsap’ ipv sinaasappelsap. We zeggen dat thuis nu nog steeds :slight_smile: Net zoals ‘piep’ voor magnetron. Wij hadden thuis een hele eigen taal vroeger.

11 likes

Jaa! Ik ben echt heel blij dat onze ouders dat er gewoon in hebben gehouden. Het maakt alles veel leuker Als iedereen bij ons zondagochtend vroeg voor de kerk samen ontbijt (ook zo’n traditie), en we zijn allemaal chagrijnig, wordt het echt beter als iemand om de siepelsappelsap vraagt. Dat kan je gewoon niet met een lang gezicht doen.

9 likes

Hier ook, mijn broer noemde paprika bijvoorbeeld pikika en ik een preischotel korst

Soms vraag ik nog aan m’n moeder of we weer eens korst gaan eten 🤷

Oja en m’n broer noemde Peter Timofeeff altijd bububu omdat ie zo’n zeiksnor had. Dus dat was altijd grappig als hij op tv kwam :sweat_smile:

3 likes

Hier wordt appelsap “tappetap” genoemd :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

5 likes