Game of Thrones

Ja hij kan dat maar dat maakt hem niet direct een God tenzij opeens in een van de volgende afleveringen duidelijk wordt dat hij letterlijk de God of Death is, is het toch een redelijk strategisch geplaatste verwijzing. Ik gok dat ze het erin hebben gezet zodat je dat moment tussen Arya en de Night King verwacht, want is namelijk niet de eerste keer dat dit soort verwijzingen op heel specifieke plekken in de (of een) serie terug komen.

Edit: O zie nu dat ik King of Death heb getypt per ongeluk en niet God of Death. Dus zal dat even aanpassen

Die ketting hield haar jong en ze heeft haar doel vervuld voor de lord of light dus kan ze nu sterven, ze was al super oud.

4 likes

Gezien de serie de boeken al voorbij is, had ik al gerekend op meer ‘Hollywood’. Hoewel er wat mij betreft best wat meer brute GOT-moorden plaats hadden mogen vinden, heb ik wel genoten van de aflevering door de wijze waarin het in beeld is gebracht en de momenten tussen Sansa en Tyrion, Melissandre haar acties en de verwijzingen naar eerdere seizoenen bij Arya (je ziet dat ze getraind heeft voor het vechten en mijn favoriet: “what do we say to the God of Death? - Not today!”). Vond het wel jammer dat we niet meer te weten zijn gekomen over de Night King.

1 like

Ik heb ook wel een spanning gekeken. Ik probeer geen verwachtingen te hebben want dat leidt me af van het kijken. Ik vond Theon zo tof :broken_heart: En eens met de softies jon en dany maar toch brak ook mijn hart bij jorah en dany :broken_heart:

Die scène dat die night king zo aan komt wandelen met zn gang van langharige walkers, mn hart zat in mn keel (ookal weet je dat er nog iets goed gaat komen natuurlijk maar ja). En die muziek daaronder vond ik ook echt intens

2 likes

ik vond het wel lullig voor Davos dat hij niet de kans kreeg om Shireen te wreken

3 likes

Ik snap niet dat zoveel mensen het ongeloofwaardig vinden van Ayra? Daar heeft ze toch intens voor getraind. En daarnaast heb je ook nog deze scene uit aflevering 1 of 2:

Daar is ze ook sneaky op Jon afgekomen zonder dat hij het doorhad, op dezelfde plek.

23 likes

Die move waarbij ze de dolk naar de andere hand gooit deed ze in het vorige seizoen ook, tijdens trainen met Briene.

3 likes

Plus, ze kan zĂł geluidsloos langs wights sluipen dat de bloeddruppels van haar voorhoofd meer geluid maken dan zij!

13 likes

Ja klopt! Briljant gewoon, die details.

1 like

Ik las hier iets over op Reddit. Het moment dat Melissandre haar dat zegt en het einde gebeurde waarschijnlijk met een uur tijd ertussen.

In aflevering 1 van dit seizoen zegt Jon op exact die plek tegen Arya: how did you sneak up on me like that?

Arya kent Winterfell en die tuin beter dan wie dan ook en is super stil, zelfs bloedspatten maken meer geluid dan zij.

Ze heeft zich wss voor Theon’s dood al verstopt en het goede moment afgewacht, ze hoefde dus niet langs de ‘officieren’ als ze daar al was.
Plus: de night king nam het ook zelf op tegen Theon, dus wss had hij Arya ook gewoon onderschat en zelf proberen te doden.

Ik vond de aflevering heeel vet, vooral Melissandre’s aandeel erin. Ook wel leuk om zoveel legerfouten te zien gebeuren eigenlijk!

Vraag me wel af waarom Bran niet even een flashback van de night king liet zien terwijl ze hun staredown hadden… feit dat hij wel tegen vuur kon laat je nog meer denken dat hij een Targaryan is…

9 likes

Ik had mad respect voor zijn personage dat hij ondanks alles wat er gebeurd is niet eens twijfelde om “the right thing” te doen.

8 likes

Oke spuit elf was ik haha, wat gaat dit topic hard vandaag jongens!! Lekker :smiley:

Btw was ik de enige die echt hoopte dat de acteurs van Ed, Cat en Robb Stark in de crypt als white walkers te zien zouden zijn?

18 likes

Ja omg hoopte ik ook!

In Nederland hebben wij wat dat betreft Volendam nog

18 likes

Leest er hier trouwens iemand fanfiction? En zo ja, heeft er iemand tips voor goede fanfics? Ik moet echt even m’n obsessie verder kunnen verdiepen hahaha. Ik weiger alleen wel Sandor/Sansa te lezen, dat koppel is voor mij echt een no-go.

30 likes

Haha vergeet Urk ook niet.

1 like

Ik vond het geen hele sterke afsluiting van het Night King ‘gedeelte’. Hoop echt dat er de komende drie afleveringen toch nog een wtf-moment komt. Dat Arya hem doodde vond ik gaaf, Mellisandre’s rol ook, maar mis nog zoveel losse eindjes… en nooit gedacht dat ik bij Game of Thrones zou denken dat er teveel mensen blijven leven :sweat_smile:

1 like

ik denk alleen maar dat dit betekent dat er een interessante confrontatie met Cersei komt, waarin als nog de helft het loodje legt

1 like

GoT stond bekend als de serie waarin niet gebeurde wat je verwachtte (je fave gaat gewoon dood!). Door nu niet daaraan te voldoen gebeurt eigenlijk hetzelfde. Je verwacht dat je fave doodgaat, maar ha, ze overleven het gewoon! Dus wat dat betreft klopt het eigenlijk ook wel weer.
Ik hoop dat er nog wel ergens een echt onverwachte wending komt, ook al had ik de actie van Arya niet aan zien komen, maar het mag wel weer wat minder Hollywood/fan service in die laatste drie afleveringen van mij.

7 likes