Forumergernissen

Ja geen idee, ikzelf heb er geen last van want love alle dieren maar vind ergernissen uiteraard wel valide.

1 like

Ja, daarom heb ik die dus geteld, omdat ik benieuwd was of er nou echt zoveel meer kattenfoto’s waren dan het andere grote onderwerp in dat topic. Maar niet dus :smile:

3 likes

Meespeelt waarin? In wat de verhouding katten- en non-kattenfoto’s is? Nee toch, in of je de verhouding storend vindt?

Ik ben ook benieuwd als de hoeveelheid katten foto’s honden foto’s werden. Ik weet zeker dat ik mij dan zou ergeren want ben een enorm kattenmens en honden vind ik maar mwah…en het
merendeel hier lijkt een kattenmens te zijn.

1 like

Maar natuurlijk mag het in dit topic staan, het is met recht een forumergernis. Maar de discussie gaat dacht ik meer om of er nu een actie aan moet worden verbonden ja of nee (dus een regel instellen dat kattenfoto’s in het kattentopic moeten)

2 likes

Ik vind het prima dat men zich eraan ergert, maar mensen willen opleggen hun foto’s ergens anders te posten vind ik te ver gaan. Ik vind al die foto’s van taarten en koekjes ontzettend oninteressant, en ik ga bewust niet naar topics over bakken. Maar als het in dat topic voorbij komt ga ik ook niet lopen miepen dat er weer een foto van een taart of koekjes wordt gepost (sterker nog, meestal like ik ze zelfs, omdat ik bijna alle foto’s uit automatisme gewoon like), het is nou eenmaal een topic dat over alles gaat.

Dit brengt mij een hele nieuwe ergernis. Dat ik het idee heb dat ik met 300000 meningen rekening heb te houden.

Ik wilde net een foto posten van mijn kat in dat topic maar zag de discussie dus ik dacht laat maar zitten.

En heb nu ook al paar keer gehad dat ik iets wilde zeggen over eten/lijnen, maar dat is dan een mogelijke trigger voor mensen met een eetstoornis en daar werd ook om gevraagd dat niet te doen. En hoewel ik het er niet mee eens ben, hou ik er toch maar rekening mee. Vanochtend moest ik overgeven omdat ik misselijk ben van de pil; maar dat heb ik ook maar niet gepost want: trigger. Lastig vind ik

19 likes

Die kat gewoon posten!

Maar ja, herken het wel. Ik moet soms echt de neiging onderdrukken om heel recalcitrant te gaan doen (wat me bijna altijd lukt, maar bij deze excuses aan het hele forum voor de paar momenten dat het niet zo goed lukt :grimacing:).
Maar ja diëten en zo is idd wel lastig, misschien in spoilers als je het wel graag kwijt wilt? En is overgeven van de pil een trigger ja? Waarvoor?

heel wat mensen hier hebben last van emetofobie! (angst om over te geven) Voor hen kan het zeker wel een trigger zijn (e.g. gaan ze visualiseren bijv.)

Ik kan niet voor anderen met emetofobie praten, maar ik vind het juist fijn als er normaal over overgeven gesproken kan worden. Op het moment dat ik alles gelinkt aan overgeven ging vermijden werd ik alleen maar angstiger. In je hoofd maak je het dan veel groter dan het is. Ik herken natuurlijk de eerste paniekreactie na zo’n post wel, maar denk dat het op de lange termijn goed is om overgeven te normaliseren.

6 likes

omg THANK YOU. de eerste die het zo formuleert en dat sluit beter aan bij mijn eigen interpretatie:

“als een onderwerp zo populair blijkt te zijn en er heel veel animo voor is, dan verdient het toch net zijn eigen topic”

je kunt het als verbannen zien… of als promotie. niet alles mag een eigen topic, hoor.

jammer als het uit ergernis geboren wordt, maarja schisma’s leveren soms best leuke dingen op.
en een bloeiend kattenfototopic voor als je daar eens zin in hebt, of voor mensen die eindeloos kicken op kattenfoto’s… what’s not to love?

7 likes

tja, interpretaties. meer dan ‘your mileage may vary’ kan ik er niet over zeggen.

Ben het echt met je hele post eens haha. Ik denk dat ik er liever maar wel over lees doordat ik nu probeer te dealen met de verhalen ipv dat ik ze nooit lees en dan onvoorbereid toch een verhaal ergens hoor/lees. Ook omdat het onvermijdelijk is. Soms lees ik hier dat iemand die zwanger is moest spugen en dan denk ik: o, nee! Wat als? Terwijl dat nergens op slaat natuurlijk, ik ben helemaal niet zwanger haha. Zo probeer ik de andere verhalen ook te zien, niet op mij van toepassing. Heb trouwens laatst een interessant artikel gelezen over waarom exposure bij emetofoben meestal niet werkt, maar geloof dat ik nu best off-topic ga.

1 like

Ik krijg hem met geen mogelijkheid gevonden zeg, heb alle trefwoorden geprobeerd. :exploding_head: Zal vanavond nog eens verder zoeken

Ik vind de discussietopics over white privilege, feminisme en dierenrechten altijd heel interessant en leerzaam om te lezen. Wat me wel vaak stoort is wanneer forummers een situatie beschrijven waarin een persoon in hun omgeving een onnozele, maar niet per se seksistische, racistische of dieronvriendelijke opmerking maakt. Die post krijgt dan vaak veel bijval en de persoon in kwestie wordt bijna virtueel gelyncht.
De gemiddelde intelligentie op dit forum ligt volgens mij ver boven het landelijk gemiddelde. Daarnaast is dit forum een bron van leerzame informatie op zich. Niet iedere Nederlander heeft beschikking over die informatie of weet hoe hij/zij die informatie moet vinden. Ik snap dat verandering gewenst is bij bepaalde problemen, maar iets meer begrip en geduld opbrengen voor een ander mag soms wel. Anderen achterlijk (of iets in die richting) noemen gaat echt niet helpen.

11 likes

Mijn forum ergenis is de trend dat mensen heel emotioneel worden om voorwerpen dus bijvoorbeeld tandenborstels en kerstbomen. Ik ben al meerdere keren langs een discussie gescrollt waar er heel sentimenteel werd gedaan over een levenloos onderwerp. Ik snap het niet en eerlijk gezegd komt het ook heel ongeloofwaardig over.

En een andere ergenis is dat er hier heel vaak gedaan wordt alsof mannen dom en/of nutteloos zijn.

15 likes

Dat het forum soms als google gebruikt wordt.

16 likes

hoe geraak ik in de Ziggo Dome?

9 likes

Hebben ze daar ook kluisjes?

7 likes

6 likes