Jouw tweede alinea is dus wat ik probeer te vertellen, haha.
Huh, de mods hebben gewoon vaste richtlijnen en regels hoor? En die zijn ook gewoon openbaar en voor iedereen te lezen. Het is echt niet zo dat je een ban krijgt wanneer je @Lula of @Mhysa persoonlijk krenkt.
Wacht, wat?
Impliceer je dat Lula de uitvoerende, wetgevende en rechtsprekende macht van het forum is?
Want dat is gewoon niet waar.
Jij hebt niet het essay van Montesquieu gelezen over dat dezelfde persoon in principe alledrie de machten mag zijn maar ze dan wel verschillende usernames moeten gebruiken? En dat heeft geschiedenis gestudeerd smh
Begrijpelijk, maar dan alsnog kunnen mensen hier aangeven dat ze bepaalde zaken op dit moment hier nu onprettig vinden en als voorbeeld geven dat de manier waarop dit destijds op het EGF geregeld was misschien hier ook passender is?
Wat mij betreft wordt de algemene gang van zaken ook niet ter kwestie gesteld en daarbij niet nagestreefd naar een EGF situatie (want inderdaad, dat had zo haar eigen beperkingen en geenszins een utopia). Ik denk dat jullie werk en inzet ook erg wordt gewaardeerd, ook op het behouden van de sfeer. Dat neemt niet weg dat er ook gereageerd kan worden op (moderator)gedrag, bijv. om te spiegelen.
Overigens werd het argument (kort door de bocht, gechargeerd): “jij bent mod dus je moet je niet zo opstellen” ook tegen privé accounts van mods op EGF gebruikt. Ik denk niet dat dat het “”“probleem”"" (zover dat er überhaupt is) oplost. Echter zou ik een wat minder betrokken rol voorstellen als mod, maar dat is aan ieder om daar iets mee te doen of niet (@lapzwans)
Nee, I know, ik bedoel alleen dat iets meer scheiding misschien beter is. Als de moderators zich niet als persoon gaan mengen in metadiscussies is het op het moment dat ze moeten ‘handhaven’ duidelijk dat zij ook puur de handhavers van de regels zijn en dat hun persoonlijke ideeën hier niets mee van doen hebben.
Wat is een metadiscussie?
Toen ik die post zag, had die (nog?) geen gele kleur. Dus daarom.
Verder ben ik het eens met @lapzwans en @Violet_Hill.
Women talk?
Ohnee, daar zag je nooit leden.
Een discussie over hoe het hier op het forum gaat. Wat mij betreft mogen de moderators verder in alle gewone discussies meeposten. Fel of niet, dat moeten ze lekker zelf weten. Ik vind het ook prima als ze lekker klagen, of hun ergernissen posten over het leven / hun werk / youtubers / mensen / het weer / wat dan ook. Maar zodra het discussies zijn die gaan over het forum zelf, of ergernissen over hoe het er hier aan toe gaat of zelfs specifiek over bepaalde forummers lijkt het mij handiger als ze zich er niet persoonlijk in gaan mengen.
Dat wordt gewoon raar, omdat zij ook degenen zijn die als het nodig is ingrijpen.
Dit vind ik wel flauw, zeker met de gedachte dat er redelijk wat van dat forum hier naar toe zijn gekomen.
Ik let er denk ik niet zo op, want ik zie het eigenlijk nooit gebeuren dat mods zich enorm mengen.
Ik las dit net terug en zag alle Posts en snap het nog steeds niet, waarom het ineens over Lula gaat alleen omdat ze aan iemand uitlegt hoe iets is gegaan, ze begon helemaal geen discussie. Het ging over namen in Posts en dan voelde iemand zich benadeeld en ineens een bashpost op Lula. En dan 50x liken door iedereen die tot nu toe niks zei maar kennelijk ook ineens een issue heeft.
Vind het een beetje een nare manier van doen eigenlijk. Tuurlijk mag je kritiek hebben, maar het wordt imo wel een beetje opgeblazen en ze kan ook moeilijk zelf reageren hierop omdat ze als persoon én in haar positie wordt aangesproken. Dus het is nu imo gewoon blind bashen van iemand en daar hou ik niet van, wie het ook is.
Over je laatste zin: Dat wordt toch ook niet verwacht? Ik ervaar je posts als relatief verdedigend, en ik snap persoonlijk niet zo goed waarom. Volgens mij geef ik iets aan wat me opvalt vanuit mijn eigen ervaring, zie het als reflectie naar Lula toe. Anderen geven aan het daar wel of niet mee eens te zijn en sommigen opperen hoe ze het mogelijk anders zouden willen zien. Wat mij betreft kunnen jullie daarmee doen en laten wat jullie willen.
Ik lees nu de post van @Zemraluani. Het is vanuit mij niet bedoeld als bashen en het spijt me als dat zo overkomt (@Lula).
Waarom zijn er over het hele forum date verhalen terwijl daar gewoon 1 topic voor is. Ook nieuws en programma shizzle in wwjek steeds. Snap dat je het even kwijt wilt maar in de daarvoor bestemde topics kun je het toch ook even kwijt.
ik wil hier best op reageren, ik denk dat ik een van de personen ben die geliked heeft. Maar ik weet niet goed hoe want er wordt vaak echt meteen een aanval geopend en discussiëren ben ik niet heel goed in.
Ik vind Lula een leuke forumster en een goede moderator, maar het is toch niet verkeerd om het er eens (op een nette manier natuurlijk) over te hebben? En dan bedoel ik niet deze situatie waar @Lula nu toevallig wordt aangesproken, maar meer hoe iedereen het dan wel voor zich ziet wat betreft alle moderatoren.
Ik erger me ook dat het in alle topics de godganse dag over IJskoffie gaat.
Hou dat ff lekker in een apart topic!!!
Ik weet vaak niet waar ik mijn posts moet plaatsen. Als ik het in een specifiek topic zet over het onderwerp lezen minder mensen het dan in ‘Wat je even kwijt wilt’ ? Ik heb keuzestress.
Dat is propaganda.
Ik denk dat die post ook geen directe aanleiding was, maar dat @Violet_Hill daardoor wel aan dit gevoel moest denken wat haar kennelijk dwars zat. En ze wilde toch haar ei kwijt.
Misschien denk ik anders over bashen, maar ik heb juist het idee dat de mensen die nu hebben gepost het genuanceerd en netjes proberen uit te leggen. Bij bashen heb ik eerder het idee alsof je ‘‘X is kut’’ zou posten of iets anders ongenuanceerds.
Wat betreft het liken, ik denk dat mensen juist een post liken als ze het ergens mee eens zijn en er verder niets aan toe hebben te voegen. Er was laatst ook een discussie over dat er zo veel mensen op een negatieve discussie reageren en dat degene waar het over ging zich daardoor aangevallen voelde. Dan is een like een passievere oplossing.