Het bolletjesprobleem is er weer bij mij nu!
Edit: het duurde gelukkig maar een paar minuten!
Bij mij is het wel nog
Oh ja, bij mij ook. Bij sommige topics wel en bij andere niet, hm.
Hij onthoudt bij mij niet waar ik ben gebleven
Forum onthoudt niet waar die is gebleven inderdaad. Gebeurt best vaak.
Goedemorgen allen,
Het is weer rustig allemaal.
De server doet eens in de zoveel tijd een updateronde om allerhande dingen te checken. Dat gebeurt eens in de paar dagen en als dat gebeurt dan moet ik even zorgen dat ik meekijk omdat heel soms dan een paar update-processen met elkaar botsen en daarmee de database erg druk bezet houden.
Het gevolg is dan dat de website even geen tijd genoeg heeft om de normale updatetaken (bijwerken van de bolletjes, onthouden waar je bent) etc allemaal op tijd te verwerken. En dat is dan ook wat jullie merken.
Ik was er alleen nu even net niet op tijd bij, excuses daarvoor. Iets met zaterdag en lui zijn en best wel redelijk hard gewerkt enzo. Sorry iig, maar het is nu weer goed!
je hoeft echt geen sorry te zeggen als je er dan even niet bent. of er niet ~snel genoeg~ bij bent!
ik denk (en dan spreek ik niet alleen voor mezelf vermoed ik) dat het hier gepost wordt zodat jullie ervan op de hoogte zijn. maar er is echt geen verwachting dat het dan gelijk moet worden opgelost ofzo! dus geen sorry nodig hoor
Hoi! Ik heb de chat geblokkeerd en wilde hem net deblokkeren, maar dat lukt niet. Het vinkje blijft staan, ook als ik de pagina ververs of de browser opnieuw start. Ik forum op mijn android telefoon in chrome.
@TanteBetje heeft hetzelfde probleem in chrome en safari.
On it, ik ga even kijken of ik wat kan vinden. Anders doe ik een melding bij de bouwer.
Je hoeft van mij niet direct in actie te schieten hoor! Deze mag best op het to do-lijstje voor als je er een keer tijd en zin in hebt
Ik heb net even gekeken en het zit inderdaad ergens in code. Heb dus meteen een melding gedaan bij de ontwikkelaar. Die reageert in het algemeen wel heel snel, dus ik verwacht eigenlijk ergens in de aankomende dag, twee dagen wel een update van hem.
Voor nu wordt het even taai doorbijten en afzien vrees ik!
Hoi,
Ik heb net een update uitgerold voor dit probleem. Zou je eens willen proberen of het nu werkt voor je?
Bij mij werkt het nu, maar pas nadat ik mijn cookies en andere browsegeschiedenis had gewist. Dank voor de snelle actie! @Bubbless. dank voor het melden!
Bij mij werkt het ook weer! Dankjewel!
Ik heb geprobeerd te zoeken of dit al een keer is gevraagd (heb een vage herinnering van wel namelijk) maar kan het niet terugvinden.
Allereerst, ik gebruik de Discourse app om te forummen. Volgens mijn is het niet heel anders dan een normle webbrowser (extensie?) maar toch even erbij zeggen voor de info. Wat ik heel handig vind is als ik op een linkje druk, om bijvoorbeeld een artikel te lezen of een insta profiel te bekijken, deze soms in dezelfde omgeving als het forum blijft. Ik hoef dan alleen maar terug te swipen en ik kan weer verder lezen. Alleen nu is het soms het geval dat als ik van een extensie terug wil naar het forum er alleen een lege witte pagina met rechtsboven āgereedā staat en ik dan weer terug ben bij de homepage van het forum en dus niet waar ik was in het topic. Hoe komt dat?
OkƩ ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik heb getypt
De Discourse app gebruikt intern de HTML-engine van je mobiele telefoon. Het is feitelijk een soort dedicated webbrowser die op Ć©Ć©n website werkt, zegmaar. Die HTML-engine bevat trouwens ook faciliteiten als caching en de javascript-engine.
Dat het een app is, is wel belangrijk: Voor de engine gelden binnen de context van een app andere limieten en beperkingen dan binnen de webbrowser. Dus waar je webbrowser wat meer caching mag doen is dat beperkter binnen de app. Een van de gevolgen is dat je soms inderdaad een witte pagina krijgt als je op de terug-knop drukt.
Het vervelende is dat ik daar vanuit de server niks aan kan veranderen, want het proces voor aanleveren van de informatie is voor je app precies hetzelfde als voor een webbrowser. De beperking zit dus in je app (en dan stiekem zelfs in je telefoontje, want dezelfde app doet het beter op sommige modellen telefoon en minder goed op andere modellen telefoon. En dan is ook nog eens de reeks andere apps die je op je telefoon hebt draaien die van invloed zijnā¦).
Duidelijk! Dit gebeurd dus niet als ik gewoon de webbrowser gebruik? Want dan stap ik daar misschien wel op over haha
Ik durf het helaas niet te garanderen. Maar de kans is dat het daar beter gaat! Zoals gezegd, het heeft te maken met een hele serie zaken waar we vanuit de server geen invloed op hebben helaas.
Probeert het in elk geval wel - het kan geen kwaad!
Je kunt zelfs de app en de site zonder problemen naast elkaar gebruiken!