Foodprep

Voor iedereen die ook wel eens struggled met je eten meenemen en je gezonde gewoontes volhouden etc. :see_no_evil:

Wie heeft er een tip om te weten hoeveel pindakaas etc je op je brood smeert zonder bijv iedere keer de weegschaal erbij te pakken?

Altijd beter dan overal een weegschaal meesjouwen​:sweat_smile: even zoeken of dat werkt met smeren :see_no_evil:

Bedankt vor de tip! :innocent:

Heb idd ook vaak van die cupjes, maarja is natuurlijk wel prijzig en je hebt weinig variatie :sweat_smile:

Doe met vleeswaren ed sws het beleg apart in folie en brood in boterhamzakjes en dan in de broodtrommel… Dat werkt bij mij genoeg😅

Ik woog in het begin alles een paar keer af en nu weet ik precies hoe mn brood eruit moet zien qua smeersel om op een bepaald gewicht te komen! Dus dan weeg je alles alleen 2 of 3 keer sf en dan weet je het wel, beetje irritant die paar keer maar voorkomt dat je teveel smeert uiteindelijk.

1 like

Mijn brood blijft lekkerder als ik het in de koelkast leg. Ik smeer het altijd de avond vantevoren, dus dan leg ik het thuis 's nachts alvast in de koelkast en dan in de ochtend als ik op het werk aankom weer. Als ik dan ga lunchen wacht ik even tien minuten en dan is het echt perfect.
En verder is het ook gewoon afhankelijk van het beleg dat je kiest. Ik vind salades als eiersalade en tonijnsalade fijn, smeert snel en blijft lekker.

Moet ik misschien toch ook maar op vertrouwen idd😅

Waar zit nog meer omega 3 in behalve vis en walnoten? En op diepvrieszalm staat het niet op de verpakkinh, zit er dan helemaal niets meer in?

Lijnzaad!

1 like

Dankjewel! :innocent:

Ik maak iedere zondag mealpreps voor mijn ontbijt en lunch. Mijn ontbijt maak ik t/m woensdag klaar en is iedere week hetzelfde. Wil daarin nog wel gaan varieren, maar dit is zo lekker en makkelijk dat ik het toch iedere week weer maak. Ik eet 's ochtends altijd magere yoghurt met blauwe bessen en eiwitpoeder.

Voor de lunch maak ik vaak al voor de hele week en maak ik iedere week een salade, vaak wissel ik hier wel in af, maar meestal eet ik een paar weken hetzelfde tot ik het zat ben. Nu maa ik vaak een rainbowdsalad: komkommer, cherry tomaten, rode bieten, julienne wortels, rode & gele paprika, ei en dan wissel ik af met kip, zalm en tonijn om aan mijn eiwitten te komen.

Iemand enig idee of dit wel kan kloppen?

Alle andere lekkerbekjes zijn veel hoger in kcal en koolhydraten :sweat_smile: