Ik zou dan denk ik meer focus op m’n benen/billen gaan leggen tijdens het trainen, zodat het meer in verhouding raakt! En als je minder zwemt nu dan zullen die spieren vanzelf wat slinken of iig niet verder groeien. Als je nu met krachttraining gaat focussen op armen en schouders is de kans juist groter dat dit wel gebeurd. In dat geval moet je iig niet voor zware gewichten icm weinig herhalingen gaan, maar voor lichte gewichten met (relatief) veel herhalingen!
Haha ja cardio hebben ze bij mijn CrossFit box wel begrepen. Afgelopen week nog tabata gedaan met assaultbike, box jumps, wall balls en dumbell snatches. Toen we klaar waren en huilend op de grond lagen zei de trainer vrolijk “En nu nog een keer”. Kotsend naar huis. Holy shit.
Dit is zo’n nieuwe vital seamless legging: https://www.instagram.com/p/BnmXeAojat_/?taken-by=whitneyysimmons
Ik hou je in gedachte als mijn legging te klein uitvalt (heb de S besteld).
Haha CrossFit jij ook? Fikowski heeft vandaag z’n nieuwe episode van z’n docu gelanceerd. Zo leuk!! Patrick Vellner en Fikowski zijn echt hilarisch samen.
En Khan Porter vind ik ook tof om te volgen vanwege zijn mindset (en looks ghehe).
Alec Smith vanwege z’n gymnastics!
CrossFit is zo’n klein wereldje, heb nu gelijk het idee dat ik jullie wellicht al ken van CrossFit haha @KipTokTok
@zwaardvis je wilt dit vast niet horen, maar als jouw bovenlichaam gespierd is, dan is het vooral een kwestie van accepteren denk ik. Door jouw bovenlichaam niet te trainen wordt het misschien wat zachter/minder breed. Maar je kunt ook de focus leggen op je onderlichaam zodat het in verhouding is. Of juist lekker trainen voor de lol en om sterker te worden (waarschijnlijk is jouw bovenlichaam al super sterk) en niet focussen op het uiterlijk. Maar misschien is dat in het begin makkelijk gezegd dan gedaan. Succes!
Begon jouw naam daar met een y?
AKA: ben jij die sterke crossfit chick van EGF die ik op insta volg
Ik wist helemaal niet dat CrossFit zo populair is joh! Ik heb ooit een keer iemand ontmoet die het deed, maar verder nooit. Het klinktook wel heel heftig als ik het zo lees, weet eerlijk gezegd niet of ik het een prettige manier van trainen zou vinden. Zitten jullie er niet een beetje tegenop als je weet dat het zó zwaar is?
Ik vind het net chill dat het zo intens is dat ik een uur echt met niets anders bezig kan zijn dan met de training. Even het echte leven van je af zetten en afzien, love it!
haha shit ik dacht dat niemand dit door zou hebben. maar dat ben ik inderdaad! thanks (denk ik?)
haha sorry METEEN DOOR DE MAND GEVALLEN
Ja jongens @cocos d’r instagram kan ook wel in het inspiratielijstje
Sterker nog: ik kijk ernaar uit als ik weet dat het echt aanpoten is. Dat voelt toch elke keer als een soort overwinning, ik word er echt intens gelukkig van. Maar je moet er wel een typje voor zijn. Overigens is het niet iedere keer super zwaar, je werkt soms ook op percentages (dus bijvoorbeeld 60% van je 1 RM) en puur op techniek. Dan is het op een andere manier zwaar. Probeer het een keer uit als je een box in de buurt hebt!
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja! Dat heb ik zelf ook met intensievere yogalessen, dan ben je zo gefocussed op de bewegingen dat je even uit je hoofd bent.
@cocos Ahh oke, ik dacht dus dat het echt iedere keer afzien is. Misschien moet ik het inderdaad gewoon een keer proberen, dat geeft natuurlijk een veel duidelijker beeld.
Tof! Ik ben je gaan volgen haha.
Edit: OHHH Ik zie dat je de Beach Throwdown hebt gedaan! Ik zat in het publiek, dus ik heb je onbewust gezien denk ik!
@Rilah Ik heb twee vriendinnen die het doen, en waar ik af en toe ook samen mee ga. Verder ook niemand in mijn omgeving hoor. En het is zwaar, maar dat maakt het ook weer heel erg fijn. De groepen zijn klein en je motiveert elkaar heeeeel erg. Plus dat alles aan te passen is naar niveau en zo werk je iedere keer aan jezelf verbeteren tot je een beweging kan zoals ie bedoeld is.
Misschien een domme vraag, maar ik zie dat mijn sportschool HIIT Box als groepsles aanbiedt. Ik weet dat er in de sportschool ook een plek is waar iedere keer een nieuwe workout voor deze les wordt opgeschreven. Zou dat vergelijkbaar zijn met CrossFit?
Hmmmm even gegoogled en tot op zekere hoogte. Kettlebells en box jumps komen er volgens mij wel in voor, maar verder weinig weight lifting zo te zien. Denk dat de workouts best onderdeel kunnen zijn van CrossFit, maar het mist nog een boel elementen.
Niet dat dit niet goed kan zijn, absoluut niet. Als je het gewichtheffen niet mist zou ik het zeker proberen!
Cool, ik ben je ook gaan volgen!
Lief dat je het helemaal hebt opgezocht, bedankt Op dit moment volg ik een krachttraining-programma voor beginners. In de eerste fase bestaat die uit 2 dagen gewichten en 1 dag cardio per week. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar CrossFit en die HIIT Box lessen, dus ik ga het inderdaad gewoon een keer proberen.
Ja doen! Genoeg boxen waar je gratis een proefles kan volgen. Zag ze ook staan bij die actie van de appie nu trouwens.
@Rilah Waarschijnlijk is het wel iets crossfit-achtigs. Even intens maar dan iets laagdrempeliger op het gebied van techniek. Dat is althans mijn ervaring met crossfit-achtige lessen in gewone sportscholen. Dit zijn lessen die ook leuk en toegankelijk moeten zijn voor mensen die af en toe eens een lesje meepikken naast spinning en zumba bv. Bij echte crossfit boxen moet je vaak een tijdje een speciaal beginnersprogramma volgen vooraleer je aan de echte lessen kan deelnemen en dat is in openbare sportscholen vaak niet haalbaar of handig. Daarnaast zijn de groepen meestal ook groter, wat het ook gewoon niet verantwoord of leuk maakt om heel ingewikkelde technische dingen te doen
Hele duidelijke uitleg, thanks! Klinkt alsof de les in de sportschool wel een vrij toegankelijke manier is om een keer te kijken of het uberhaupt iets voor mij is, maar minder geschikt voor mensen die op het op lange termijn/wat serieuzer willen doen.