Wat een leuke gevarieerde quiz!
Dat ik niet, maar heb m net aan mân Spotify playlist toegevoegd
Pfff ik heb deze echt slecht gedaan vgm. Wist zo weinig
Wow, ben heel benieuwd! Voor mijn gevoel ging deze wel ok, heb in ieder geval het gevoel dat ik sommige vragen wist en noet het meeste heb gegokt. Tof dat die muziek erin zat, dat was echt mijn muziekperiode haha!
Ik heb het gehaald
Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord!
(Of welke moderne versie ze tegenwoordig ook gebruiken haha)
Wat een lastige vragen zeg. Hopelijk heb ik het voor mijn eerste keer een beetje goed gedaan
Omg thanks voor de reminder ik ga hem nu maken
ah leuke quiz zeg! En veel afwisseling
Haha dat was echt op het nippertje!!
Leuke quiz weer! en een goede variatie
Antwoorden
Vraag 1
Welke vlag hoort bij welk land?
Het juiste antwoord is: A: Mongolië, B: Noord-Korea, C: Taiwan, D: Groenland
Wat wisten veel van jullie dat!
Vraag 2
Welk woord is goed gespeld?
havo-leerling is correct gespeld (bron: www.onzetaal.nl)
De juiste schrijfwijze van de andere woorden is cappuccino, bikinietjes en broccoli
Vraag 3
Wat voor bijzondere dag het vandaag?
Het juiste antwoord was Internationale dag voor de uitroeiing van de armoede
De Internationale dag van alfabetisering is op 8 september
Wereldvoedseldag is op 16 oktober
Internationale dag tegen fascisme en antisemitisme is op 9 november
Vraag 4
Hoe heten deze robots?
A: Rodney Copperbottom, B: Bender, C: EVE, Baymax
Vraag 5
In welke film of serie spelen de robots?
A: Robots, B: Futurama, C: WALL-E, D: Big Hero 6
Dit had 89% goed!
Vraag 6
Wat gebeurt er wanneer je de ziekte Pica hebt
Mensen met Pica eten graag oneetbare dingen. Wellicht heb je het voorbij zien komen op TLC bij het programma My Strange Addiction.
De aandoening waarbij je het uiterlijk van een boom krijgt of waarbij je naar rotte vis stinkt bestaan ook, maar de andere optie was zelfverzonnen en bestaat (voor zo ver ik weet) niet.
Vraag 7
Zet de vier nummers op volgorde van verschijningsjaar
Het juiste antwoord is CDAB
Iemand gaf aan dat ze het idee had dat al deze nummers op dezelfde dag uit waren gekomen. Ik kan me dat heel goed voorstellen, maar dat klopt dus niet!
C Everywhere â Michelle Branch komt uit 2001
D Thousand Miles â Vanessa Carlton komt uit 2002
A Stuck â Stacie Orrico komt uit 2003
B Leave (Get Out) â JoJo komt uit 2004
Vraag 8
Hoeveel officiële valuta zijn er op dit moment in de wereld?
Het juiste antwoord is 180. Waarschijnlijk is 147 zo vaak aangeklikt, omdat het zoân lekker random getal is
Vraag 9
Wie zijn er vandaag jarig?
Eminem en Joy (BeautyNezz) zijn vandaag jarig
Loreen en John Mayer waren gisteren jarig, dus op 16 oktober
Ne-Yo en Zac Efron zijn morgen jarig, dus op 18 oktober
Winona Ryder en Bob Ross zijn jarig op 29 oktober (en ik ook, yay)
Vraag 10
Wat zit er in een Dark ân Stormy?
Het juiste antwoord is Gingerbeer, limoen, zwarte rum en Angostura bitters
Gin, Martini Rosso, Campari en sinaasappelschijfje zijn de ingrediënten van een Negroni
Citroenwodka, Cointreau, limoen, cranberrysap en sinaasappelschil zijn de ingrediënten van een Cosmopolitan
Wodka, Tia Maria, suikersiroop, espresso, ijs en een snufje zout zijn de ingrediënten van een Espresso Martini (Kahlua wordt ook vaak gebruikt ipv Tia Maria)
Vraag 11
Welke stelling is niet waar?
De stelling âSinaasappels danken hun naam, althans in het Engels, aan hun kleurâ is niet waar. Het is juist andersom, de kleur is vernoemd naar het fruit.
De overige stellingen zijn waar, hoewel dat voor sommigen wellicht een schok is.
- Bob Dylan is een artiestennaam, zijn echte naam is Robert Zimmerman
- De muziek van K3 was in eerste instantie bedoeld voor volwassenen
- In Zwitserland is het verboden om slechts Ă©Ă©n cavia te hebben --> Sinds 2008 is het daar verboden om slechts een cavia te hebben. Je moet er minimaal twee hebben, omdat caviaâs niet graag alleen zijn. In de wet staat nog veel meer om de dieren te beschermen, waaronder de minimale eisen voor het hok etc.
Vraag 12
Bij een houten huwelijk ben je het kortst getrouwd, namelijk vijf jaar.
Bij een eiken huwelijk ben je het langst getrouwd, namelijk 80 jaar.
Bij aardewerk ben je 9 jaar getrouwd en porselein is een huwelijk van 20 jaar.
Vraag 13
Welke van deze vier songfestivalinzendingen eindigde het hoogst?
Blij om te zien dat zoveel van jullie het juiste antwoord wisten! Het juiste antwoord is B.
A. Guildo Horn is een schlagerzanger uit Duitsland. In 1998 deed hij mee aan het songfestival waar hij 7ewerd. Halve finales waren er destijds nog niet.
B. Verka Serduchka is een OekraĂŻense comedian en zanger. In 2007 deed hij mee aan het songfestival en werd daar 2e.
C. Deze Letse inzending uit 2014 behaalde de finale niet. Ze werden 13e in de halve finale.
D. De Finse band Pertti Kurikan NimipÀivÀt bestaat uit 4 mannen met het syndroom van Down. In 2015 deden ze mee met het songfestival, maar helaas werden ze laatste in de halve finale.
Vraag 14
Welk land had de eerste vrouwelijke premier?
Het juiste antwoord is Sri Lanka. In 1960 werd daar de eerste vrouwelijke premier aangesteld. India volgde zes jaar later. Margaret Thatcher werd de eerste vrouwelijke premier van Europa, dit gebeurde in 1979. Ook Portugal kreeg in dat jaar een vrouwelijke premier.
Vraag 15
Wat is de meest verkochte auto ter wereld?
De Toyota Corrola is de meestverkochte auto ter wereld, inmiddels zijn al 43.000.000 stuks verkocht.
Daarna volgt de Ford F met iets meer dan 40.000.000 stuks. De Volkswagen Golf is inmiddels meer dan 30.000.000 verkocht. Velen van jullie dachten dat deze het meest verkocht was, het is echter wel de meest gestolen auto binnen Nederland. De Volkswagen Beetle is ongeveer 23.500.000 keer verkocht.
Vraag 16
Wat is het antwoord op de volgende som?
27 x 4 - 6 : 2 = 105
Het was door velen al gezegd, maar er zijn verschillende ezelsbruggetjes om dit soort sommen op te lossen. Je moet eerst vermenigvuldigen en delen voordat je aftrekt.
Dus: (27 x 4) â (6 : 2) = 108 â 3 = 105
Vraag 17
Welk bedrijf had vroeger dit logo?
Het juiste antwoord is Nintendo
Vraag 18
Je gaat wandelen van Groningen (NL) naar Luik (BE). Je loopt 5 km per uur en doet niet aan pauzes. Hoeveel uur zou je hier over doen?
Het is 330 km en daarmee zou je er 66 uur over doen. Niet dat iemand dat ooit zou proberen, maar het kan!
Ik ben verrast door de velen die dit goed hadden!
Vraag 19
Welke celebrity is de ouder van deze baby?
A = Rumi, de dochter van Beyoncé
B = Stormi, de dochter van Kylie Jenner
C = Chicago, de dochter van Kim Kardashian (leuk om te zien dat velen van jullie dachten dat het John Legend was, daar vond ik haar ook wel op lijken)
D = Luna, de dochter van John Legend
Over het algemeen is de quiz erg goed gemaakt! Ik zal dit weekend de resultaten posten
Havoleerling schrijf je toch zonder koppelteken?
Omg ik was zo slecht dit keer
Ahh no helemaal vergeten. Dacht dat het op donderdag was (aangezien ik de vorige keer hem tijdens expeditie robinson had gemaakt)
Dat was een uitzondering. Dus zet woensdagavond in je agenda voor de volgende keer
Ik dacht met hoofdletters
Moet ik de volgende keer tijdens mân situps maar de quiz maken haha!