Je zou mij niet horen zeggen dat dit een (levenslang) trauma is, want geen idee, maar vind de vergelijking met solliciteren wel gek. Iets kan een trauma zijn, maar op proffesioneel vlak geen directr invloed hebben (als in wel/niet aangenomen worden door die specifieke gebeurtenis).
De hersenen zijn zeker nog niet volgroeid en ik vond hem ook zeer onvolwassen overkomen tijdens bv dat interview. Ik hoop echt dat hij zich daarin nog gaat ontwikkelen en ècht gaat in zien dat dit niet kan en dan niet alleen maar omdat zijn moeder teleurgesteld is en omdat het invloed heeft op z’n carriere. Ik hoop vooral dat dit een voorbeeld is voor anderen dat dit ècht niet oke is om te doen en te vragen van iemand. En al helemaaal niet als zo’n persoon nog minderjarig is, maar eigenlijk sowieso gewoon niet. Ik heb gewerkt met jongeren omtrent het thema seksualiteit en sexting etc en schrok een beetje van de nuchterheid waarmee ze het onderwerp aangingen. ‘Schuld van het slachtoffer etc’. Ik hoop echt dat dit ogen opent bij mensen , nu hier zo heftig op gereageerd wordt.