FF Boulevard #6

Ik vind Ewout Genemans tijdens die politieprogramma’s zooo kritiekloos op wat de politie dan ook doet. Het lijkt wel een reclamefolder voor de politie. Heel jammer, want dat had de programma’s wmb echt verdiept en verbeterd. Lijkt overigens in Hofstad erger dan eerder in Burgwallen bijv.

Edit: vond deze column heel goed hierover DPG Media Privacy Gate

11 likes

Sorry meer iets voor impopulaire meningen zo te zien :joy:

2 likes

Nou, het is wel een beetje als Hitler en Eva Braun een mooi stel noemen ja.

82 likes

Is wel beter voor de wereld, kan hij eindelijk huisman worden.

2 likes

Maar hoe had je het voor je gezien met kritiek dan? Wat mist er volgens jou?

1 like

Ik vind Patty wel sympathiek in 4 handen op 1 buik.

7 likes

Dat hij bij bepaalde situaties vraagt: waarom wordt er zo en zo gehandeld? Hoe kijken jullie hiernaar? Evalueren jullie en op welke manier?

Nu hoor ik hem vaak zeggen na een situatie: “zo zie je maar hoe belangrijk het is dat de politie er is”, waar ik het natuurlijk mee eens ben, maar soms is er óf niets aan de hand geweest of is het boeiend om te zien waarom bepaalde keuzes worden gemaakt (zie situatie uit het artikel met jongens in die kapsalon).

Het korps in Den Haag heeft eerder natuurlijk wel heel erg in de spotlight gestaan om misstanden, zowel collegiaal als met de groepsapps waarin racistische taal werd gesproken. Het lijkt me goed om daar niet aan voorbij te gaan.

6 likes

Ik lig echt te gieren in bed hierom :joy::joy::heart:

6 likes

Maar ze trekken die mannen natuurlijk niet voor niets die bus uit. Ik weet niet meer precies wat die melding inhield, ik dacht ook iets met wapens. Ja als je dan een busje aantreft wat geheel voldoet aan wat is omschreven in de melding, dan ga je niet zachtjes op de deur kloppen en vragen of zij misschien de jongetjes met de pistooltjes zijn. Is natuurlijk heel vervelend voor die mannen (en schrikken ook) wat er gebeurde, maar ik snap wel dat er zo is gehandeld. Zelfde met dat kind van 14. Ik zat toen maar half te kijken, maar als ik me niet vergis ging het om een wapen wat op een echt wapen leek. Dan kan iedereen nog zo hard roepen dat het een neppert is, maar als dat niet zeker is… Bovendien, als het op een echte lijkt, hoe plastic het ook is, is het nog steeds strafbaar. Dan kun je wel 14 zijn, maar vind niet dat er dan maar gezegd moet worden ‘oh zielig’ oid. Snap ergens ook wel dat het soms een soort reclamespotje van 1,5 uur lijkt, denk dat het hele programma juist bedoeld is om mensen meer van het werk te laten zien in de hoop dat men minder snel maar direct kritiek uit en om te zorgen dat mensen wat meer respect voor de politie hebben. Vind het in die zin wel een goed programma en vind niet per se dat Ewout dan enorm kritisch moet zijn.

Beetje als met voor de rechter. Zoveel mensen uiten kritiek op ons rechtssysteem terwijl ze zich er nog nooit een seconde in hebben verdiept, maar het wel nodig vinden meteen te roepen. Dat programma biedt een laagdrempelige manier om lekker vanuit huis eens een zitting bij te wonen (wat iedereen eens zou moeten doen vind ik, krijg je wat meer inzicht in hoe het werkelijk gaat). Zelfde met het programma van Ewout. Je kan niet zomaar met de politie meelopen, op deze manier wel een soort van en krijg je een veel beter beeld van het werk. Ze laten overigens vrij regelmatig zien dat er na afloop vaak nog een briefing achtig iets plaatsvindt, waarin dus geëvalueerd wordt

24 likes

Als ik me niet vergis wordt juist in die aflevering nog door een agent uitgelegd waarom ze er zo “heftig” op gaan bij dat busje en ze zie je dat ze dit ook aan 1 van de mannen in het busje uitleggen.

5 likes

Lees net dat Willem Engel een van de gasten was

2 likes

Vind het ook zo irritant dat Ewout zo opgehemeld wordt vanwege dit programma, terwijl hij echt letterlijk niets toevoegt. Behalve dat hij soms misschien half lacherig een domme vraag stelt aan de verdachte/verwarde persoon terwijl deze laatste in de boeien geslagen staat. Hij stelt inderdaad nooit eens een kritische, meer diepgaande vraag. Het meest diepgaande wat hij weet te vragen is ‘is het voor jou nu ook zwaarder omdat je zelf vader bent’ en deze vraag dan x100. Ik ben blij dat dit programma er is om de mooie kanten van het politiewerk te laten zien, maar waarom ze dan zo’n talentloze presentator als Ewout Genemans een soort hoofdrol in dit programma geven is mij een groot raadsel.

Sorry voor deze rant maar ik erger me echt heel erg aan deze man haha

16 likes

Waarschijnlijk omdat het programma zijn idee is :joy:

4 likes

Oooooh dat heb ik gemist :joy: :joy: :joy: maakt het nog meer zelfingenomen

1 like

Uiteraard. Denk dat er een boel nieuwe ‘vrienden’ bij waren om de afwezigheid van oude vrienden te compenseren. Ik zag ook dit:

Dit denk ik ook, maar evalueren op eerdere gebeurtenissen is toch ook onderdeel van het werk? Ik ben het met @SelenaGomez eens dat wat kritischere vragen stellen juist meer diepgang aan het programma zou geven en een nog completer beeld kan geven van wat het werk inhoudt en hoeveel er wel niet bij komt kijken.

Los daarvan vind ik dat Ewout sowieso regelmatig vage vragen stelt en er gewoon een beetje bij hangt. Met als dieptepunt ‘wat een rotdag he’ tegen een jongen die net te horen krijgt dat z’n opa overleden is. Dat was zo pijnlijk ongemakkelijk.

6 likes

2021 is een raar jaar

14 likes

“Ook Yvonne Coldeweijer doet naar eigen zeggen onderzoek naar deze kwestie.” Zij krijgt ook echt te veel credits, alsof ze een privé-detective is.

14 likes

Daarop zegt ene Paul: “Wat niet normaal is moet normaal worden gemaakt. Mocht het wel waar zijn, mogen ze dierenproeven op hem uitvoeren wat mij betreft.”

Frans: “Eens.”

Wat is dit nou ook weer, manmanman

2 likes

Al die tijd was Martin Morero meer op Marco B gebaseerd dan Rene F, blijkt :joy: Je bent toch wel heel zwak als je je door een random chick op een random dag laat afzuigen tussen de audities van kinderen door. Als het waar is natuurlijk, maar waarom zou het niet waar zijn.

8 likes