FF Boulevard #6

Ik ben ook heel benieuwd waarom! Ik vind hem in al die politieprogrammas en die over de Yes we can clinic altijd super sympathiek overkomen

21 likes

Ik heb dat ook. Weet niet meer precies waarom, maar ik geloof dat hij in het begin van zijn carrière het niet zo nauw nam met ethiek en fatsoen. Zo maakte hij misbruik van de kwetsbaarheid van mensen voor zijn programma’s, dacht ik. Ik hoop dat jij nog weet hoe het precies zat, @Pantalones.

3 likes

Ik vind zijn programma’s ook perfect om op een ‘luchtige’ manier dingen te leren en nieuwe dingen te zien. Fijne man!

13 likes

Hij heeft een beetje een Louis Theroux-achtige werkwijze maar is dan niet zo awkward als Louis Theroux is. Laatst zag ik hem bij (ik meen) Bureau Hofstad een net aangehouden verdachte wat vragen stellen en dat was wel wat ongemakkelijk, maar wel gewoon sympathiek.

1 like

Ik snap @Pantalones wel, en heb dat zelf ook wel een beetje. Er stond in de Volkskrant jaren geleden een artikel over de werkwijze van Ewout Genemans. Over hoe zijn programma’s mensen die “afwijken” volgen en daarin eigenlijk te kakken zetten. Bijv. volwassenen die helemaal fan zijn van een Dennie Christian en instorten of boos worden als ze hem bij een concert niet ontmoeten. In dat artikel staat ook een stukje dat een deelneemster ‘door het lint gaat’ en dat hij en zijn compagnon vervolgens dat gaan vieren omdat ze weten dat dit goed zal scoren. Oftewel lekker lachen om mensen die “anders” zijn (een afwijkende hobby, maagd zijn op latere leeftijd, etc), vaak ook nog uit een lagere sociale klasse. Er is ook kritiek van oud deelnemers, oa uit Fans en Ik Heb het nog nooit gedaan. Dat dingen uit het verband zijn gerukt. Overigens liet Genemans hen een geheimhoudingsverklaring tekenen, dus ermee naar buiten komen is ook nog eens erg moeilijk. Op het scherm schijnt hij bovendien heel sympathiek over te komen maar dat schijnt achter de schermen wel anders zijn. Hij kan zo kerstengel spelen met zijn blonde haardos en blauwe ogen, maar uiteindelijk is hij (denk ik) een harde televisieman/zakenman. In elk geval heb ik nu wel altijd een zuur gevoel bij zijn programma’s. Kijk ze ook nooit, want heb alleen NL 1,2,3 thuis.

22 likes

Haha ik las kersten-gel. :joy::joy::joy:

8 likes

Ik denk bij Ewout Genemans alleen maar aan mijn Zoop fan periode :giraffe::elephant::leopard::zebra:

53 likes

Haha lekker diep in zo’n shady bedrijf en zichzelf dan financieel onafhankelijk noemen? :sweat_smile:

Ook leuk dat ze nu als wappies in Portugal zitten waar zo’n beetje de hoogste vaccinatiegraad van Europa is toch :joy:

1 like

Ik loop al een tiiiiijd met dit gevoel, ik hoop dat je weeeeet wat ik bedoel, want ik ben tot OOOOOver m’n tot ooover m’n oooren verlieeeeefd op jouuuhouuu

Edit:

27 likes

Hier is dat artikel over Ewout terug te lezen:

Ik weet nog dat er destijds wel wat om te doen was maar het heeft niet echt invloed gehad op zijn carrière

7 likes


Ik moest hier wel om lachen haha. Zonder Nikkie Plessen, helemaal super dus.

125 likes

Ik vind hem net zo irritant. Hij is toch van die docu dat hij seks met een meisje ging hebben voor het eerst.

2 likes

Ha, ik las ergens dat dit programma gebaseerd is op zijn stories. Ben heel benieuwd!

3 likes

Ik zie hem nu voor het eerst in 100 dagen in je hoofd en ik vind hem ook heel vervelend, wordt meerdere keren op bepaald gedrag aangesproken en doet er niks mee. Terwijl ze werken met een kwetsbare doelgroep.

11 likes

Ja klopt. En van Super stream me, Tims^tent, quinoakutjes, etc. Hij moet je ding zijn. Ik vind hem wel leuk.

3 likes

En de Yolanthe docu…

3 likes

Wat een parel dit :star_struck:

3 likes

Zijn manier van doen / presenteren is inderdaad niet mijn ding. Soms wel eens wat gekeken maar snel weer afgezet

1 like

Vanaf 1:23 is m’n lievelings stukje

3 likes

Goed om nog even duidelijk te maken dat je dan wel jezelf hebt uitgenodigd in een ander land maar dat je alsnog spuugt op de lokale bevolking.

Ik denk dat deze mensen binnen een jaar verhongert rn gestorven zijn want zelfvoorzienend leven en 100% je eigen eten verbouwen en alles is echt niet makkelijk zeker zonder enige relevante kennis en ervaring (en het is godvergeten hard werken, veel hetzelfde eten en honger als de oogst mislukt en helemaal niet romantisch. Echt ik ben moderne landbouw zo dankbaar)

4 likes