FF Boulevard #4 (Deel 1)

Volgens mij was het: ze hadden door een vruchtbaarheidsbehandeling 2 embryo’s: een jongen en een meisje. Ze konden kiezen welke ze eerste deden, omdat ze die 2 embryo’s hadden. Ze hebben niet echt doelbewust primair geselecteerd op geslacht.

5 likes

Nee, daar is ze heel open over geweest. Voor hun eerste kind “koos” ze een dochter, en daardoor wisten ze ook dat een eventueel tweede kind een zoon zou zijn, omdat de embryo die nog “over” was, mannelijk was.

Het ligt echter wel wat gevoeliger dan dit, onderstaand artikel legt het wel mooi uit vind ik:

https://www.vogue.com/article/chrissy-teigen-ivf-gender-selection-controversy-explained

Het gaat erom dat je met IVF inderdaad geslacht kunt kiezen. Een arts selecteert namelijk embryo’s om zo de kans op zwangerschap te vergroten, en dan komt het geslacht naar boven. Het is alleen niet zo, dat zij IVF hebben gekozen om het geslacht te kunnen kiezen. Dat is de discussie: er zijn namelijk mensen die IVF willen om zo het geslacht te kunnen kiezen - en later, veel meer dingen willen kunnen bepalen over de embryo die geplaatst gaat worden. In het geval van John & Chrissy moesten ze IVF omdat ze onvruchtbaar bleken, en tóen bleek deze keuze mogelijk.

Je kunt dus discussiëren over of dit maatschappelijk gezien welkom is, maar dit vind ik wel een belangrijke nuance om aan te brengen.

Edit: ik ben al spuit elf zie ik nu, haha.

12 likes

Omg jaa dit weet ik nog!

1 like

Belachelijk! Hoezo publiceert Nieuwe Revu dit?!

1 like

Hij had zeker nog 5 minuten voor de deadline en toen heeft hij alle “je moeder-grapjes” opgezocht en een slachtoffer uitgekozen. Dan krijg je zo’n shitty column. Ach ja, wij hebben die gast op @anon42392789 dr profielfoto en zij hebben deze man

1 like

Wow, heftig zeg… :frowning:

1 like

Damn :frowning:

1 like

Ik las het inderdaad op Insta, zo heftig! Juist ook omdat ze via Insta Stories altijd wel updates gaf e.d.

Is ook die goede vriendin van Nikkie.

1 like

:frowning:
Kunnen bepaalde vrouwen niet gewoon eens wat meer geluk in hun leven krijgen toebedeeld?

• Herman Brusselmans humor is zo laag dat ze de Vlaamse tegenhanger van Normaal Amsterdams Peil niet Normaals Brussels Peil noemen maar Normaal Brusselmans Peil.

• Herman Brusselmans zou eigenlijk nog maar twee keer in het nieuws mogen komen, namelijk als hij een pittig kort coiffuurtje heeft laten aanmeten of wanneer het gedaan is met zijn carrière als schrijver.

• Zelf BEC beamen dat Helvegen grappiger is dan Brusselmans.

6 likes

Ik kan die stompjes echt niet aanzien en kan het gewoon niet begrijpen dat je dit je eigen tanden aandoet voor die vreselijke kauwgompjes smile.
Gewoon écht niet. :woman_facepalming:t3:.

Dit is ook gewoon nog erger dan die Dave Roelvink.

10 likes

Brrr ik kan me er ook niks bij voorstellen hoe dat moet zijn om te laten doen dr eerste keer. Dan slijpen ze al je tanden met een apparaatje neem ik aan? Ik krijg echt kippenvel bij de gedachte alleen al

5 likes

Ja echt gatverdamme. :confounded::confounded::confounded:

1 like

unnamed

16 likes

Ik krijg er echt de kriebels van :cold_face:

1 like

Oh bah nee

1 like

Ik wou net zeggen, nog erger dan Dave en Donnie!

1 like

Ik heb één keer mijn voortand laten bijslijpen omdat die scheef is en weet nog dat de tandarts tegen me zei: ‘Het doet geen pijn hoor, een beetje alsof je op een koud ijsje bijt.’ Nou, eindstand loop ik nog steeds met een scheve voortand want ik zakte door de grond. Nu zullen zij wel goed verdoofd zijn maar toch… why?

4 likes

Ik vind de tandartsen die dit uitvoeren gestoorder. Jezus, heb je daar je diploma voor.

15 likes

tenor

41 likes

En het geluid brrrrrrr…

1 like