FF Boulevard #4 (Deel 1)

Ooh, bedankt. Het klinkt eigenlijk een beetje eng ofzo haha.

ja ik kende het alleen hiervan haha:
In 1995, Rubeus Hagrid stated to Hermione Granger that it was difficult to get a Chimaera egg, causing Hermione to speculate that he had tried to get one, and wanted to use it as part of a Care of Magical Creatures lesson, while Hermione advised Hagrid better not to bring dangerous beasts to teach to the Hogwarts students, due to Dolores Umbridge’s inspections.[7]

During the Battle of Hogwarts, when Vincent Crabbe cast Fiendfyre (cursed fire), flaming Chimaeras appeared out of it.[8]

Ja ik dus ook haha. Ik hou het wel hierbij, dit vind ik een veel leukere associatie.

Ik vind mensen die dergelijke theorieĂ«n aanhangen erg zorgelijk. In mijn omgeving heb ik er weinig maar als ik soms comments lees onder nieuwsartikelen e.d. zie je het zo veel! Wat ik vooral gevaarlijk vind is dat het vaak mensen lijken te zijn met gematigde intelligentie (correct me if I’m wrong hoor) die bijvoorbeeld nooit tijdens een opleiding hebben geleerd om kritisch naar de bron van hun informatie te kijken.
Dat zo’n idee om zich heen gaat grijpen via gekleurde facebookfeeds en vervolgens de denkbeelden van een groot deel van de samenleving worden beïnvloedt, yikes. En helemaal als een Doutzen hiermee aan de haal gaat, ik denk dat zij weer een hele andere groep aanboort dan het gemiddelde GeenStijl-artikel.

3 likes

Mooi weer

15 likes

Christina curry heeft zich laatst ook “ge-out” als Qanon aanhanger.
Nu is zij een behoorlijk excentrieke vrouw maar die gekkigheid had ik absoluut niet bij haar verwacht.

2 likes

De relatie tussen intelligentie/opleiding en complotdenken is helaas niet zo eenvoudig. Emotionele aspecten, gevoelens van machteloosheid en stressfactoren spelen een grote rol, en daar beschermt een papiertje van de uni je niet tegen. Net zoals dat niet alleen domme mensen op populisten stemmen. Dit is bijv in de anti-vaccinatiebeweging heel duidelijk, daar groeit het percentage ongevaccineerde kinderen het hardst bij hoogopgeleide ouders.

9 likes

Dankjewel voor je uitleg! Ik neem het misschien ook te kort door de bocht in het geval van de corona-is-een-hoax en 5G gekkies. Van de anti-vaxxers is de samenstelling helemaal verbluffend!

Ja heb je gelijk in. Ik ben zelf wel “fan” van Jay omdat hij zo onwijs positief is en dat ook probeert door te geven aan mensen en dat heeft mij persoonlijk ook wel eens geholpen als ik er net op dat moment even heel erg doorheen zat. Maar hierin sta ik absoluut niet achter hem. Zie wel op zijn instagram sowieso altijd bijna alleen maar prijzende reacties

2 likes

maar vinden jullie Doutzen’s bericht echt conspiracy? Ik heb het zelf namelijk heel anders gelezen en vind alle ophef redelijk overdreven.

Tuurlijk vind ik niet dat je niet naar de overheid moet luisteren of wat dan ook, maar er zijn wel dingen tijdens deze crisis gebeurd waar je vraagtekens bij mag zetten, vind ik zelf. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat voor soort patienten er op de IC hebben gelegen, waren dit voornamelijk mensen die al ongezond waren van zichzelf, diabetes/obesitas etc. Waarom is er dan vanuit de overheid nauwelijks aandacht voor een gezonde levensstijl in de hele crisis? Vanuit de WHO zijn er ook een heleboel discutabele dingen gezegd die voornamelijk te maken hebben met de banden met bepaalde landen. Ik denk dat mensen best kritisch mogen blijven.

3 likes

Vind het allemaal wel heel makkelijk gezegd door Doutzen, niet iedereen kan eindeloos zakken gojibessen aanschaffen en dagelijks aan een vitamine infuus liggen. Tuurlijk is voeding belangrijk maar er schemert weer zo’n vage complottheorie mbt de overheid door haar bericht. Denk dat dat hetgeen is waar de meeste mensen over struikelen

9 likes

Omdat " volgens conspiracies" de overheid de ons normale mensen ziek wilt houden zodat we veel medicijnen moeten kopen en het hun/grote multinationals die beheerd worden door de illuminati heel veel geld oplevert.

3 likes

Crisismanagement vraagt in eerste instantie om korte termijn-oplossingen, want het is crisis, en je gaat nu op korte termijn niet minder besmettingen (of IC-opnames of overlijdens) krijgen door nu een gezonde leefstijl te benadrukken.

Daarnaast lopen er megagrote preventiecampagnes vanuit de overheid als het gaat om gezonde leefstijl. Ja, het kan vast beter, zullen velen vinden, maar het is er wel en het was er al voor corona.

Plus: voor heel veel zaken die Doutzen vindt passen bij een gezonde leefstijl is geen bewijs, maar daarvan zal zij zeggen: ik heb daar mijn ideeën over.

39 likes

Kom nou zeg. Alsof het ook maar enigszins verschil had gemaakt als Rutte bij elke persco had geroepen dat je een appeltje moet eten.
Zo werkt crisismanagement echt niet.

Bovendien worden we continue al om het hoofd geslagen met voedingsadviezen van het Voedingscentrum.

Haar bericht gaat natuurlijk ook wel heel veel verder dan enkel deze highlight die je er nu uit neemt.

12 likes

Haha op zich is dit natuurlijk wel zo. We hebben als mensheid bedacht dat een cm een cm is en wat wij zien als groen ‘groen’ moet heten. (Zeker dat laatste is niet voor iedereen hetzelfde, het is al eens bewezen dat mensen die leven in de jungle veel meer kleuren groen kunnen onderscheiden dan mensen die in een stad opgroeien bijv). Maar we hebben wel ‘afgesproken’ met z’n allen dat een bepaalde golflengte licht ‘groen’ heet, en dat een bepaalde lengte een cm is. Anders kan je ook niet communiceren met elkaar haha. Dus wat hij zegt klopt inderdaad niet, maar ik zou het eerder een communicatieve afspraak noemen dan een feit

En er zijn natuurlijk wel feiten die we als mensheid hebben bepaald en onderzocht, zoals dat zwaartekracht bestaat en dat water in drie vormen kan bestaan. Maar dat is een consensus uit de wetenschap. En als je precies die groep wantrouwt, dan geloof je dus ook hun feiten niet. Waarom denk je dat er nog zoveel flat earthers zijn? :stuck_out_tongue:

6 likes

Bovendien komen lang niet alle gezondsheidsproblemen van verkeerde voeding, maar dat denken de alternatieve kringen (die dus zo hameren op voeding en het immuunsysteem en darmflora en weet ik het) vaak wel. Gezond eten is heel belangrijk, maar het voorkomt niet alles. Dat is ook weer het reduceren van heel veel ingewikkelde dingen tot gewoon quinoa eten - en dus ook lichtjes suggereren dat die dikzakken die doodgaan aan corona dat zelf veroorzaakt hebben.

2 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

5 likes

Ik word dus helemaal moedeloos van die conspiracy theoristen. Ik zie dan die post van Doutzen en dan duizenden mensen eronder helemaal lyrisch, zo krijg je de indruk dat het merendeel van de mensen er zo over denkt en dat maakt me wel een beetje angstig. Maar als ik het relativeer denk ik dat deze mensen ook aangetrokken zijn door deze post, dat gaat als een lopend vuurtje rond en dan komen ze allemaal van die preach handjes posten.
Nu is er niks mis mee om kritisch te zijn naar je besturingssysteem en vragen te stellen. Maar er is in mijn ogen wel iets mis met insinuerende teksten plaatsen, om je vervolgens niet ECHT uit te spreken maar alleen maar vage teksten onder het mom van zelfstandigheid te plaatsen.
Ik heb zelf geprobeerd om met anti vaxxers in gesprek te gaan en je komt nergens. Regelmatig van wakker gelegen want ik heb graag mijn gelijk :grin:

11 likes

Dit! Ik vind dat bijv ook met anti-vaxxers. Natuurlijk je mag kritisch zijn, je inlezen over dingen en vragen stellen. Dat is je goed recht. En dan een onderbouwde mening vormen, die afwijkt van de “norm”. Helemaal prima. Maar veel van dit soort mensen (en ja dit is wat generaliserend maar gebaseerd op wat mensen in mijn omgeving) lezen een bericht op FB waarin de overheid of in vaccinaties weg worden gezet als slecht etc. en nemen dat, zonder verdere research aan voor waarheid en baseren daar hun mening en handelen op. Kritisch zijn is goed, vragen stellen ook, maar kijk wel naar je bronnen en baseer je op meer dan 1 persoon die iets roept zonder onderbouwing.

2 likes

1 vraag nog hoor; als die prik het geslacht veranderd waarom krijg je die dan pas nadat je kan weten wat het geslacht is?

2 likes