FF Boulevard #2

Dat is net andersom. Je eigen achternaam kun je niet kiezen. Maar een achternaam als voornaam geven is iets anders

1 like

Ze doelt er dan ook op dat Paul en Otto achternamen zijn, en er mensen zijn die Paul of Otto als voornaam hebben.

On topic: wat een schattige baby <3

1 like

Leuk! Maar hoe dan die dubbele achternaam? #fakenews

Sorry ben echt een partypooper. Snap wel dat ze het zouden willen uiteraard.

@EleanorRigby
Een achternaam als voornaam is in principe niet toegestaan. (Hoewel dat bij sommige achternamen in de praktijk wel anders ligt omdat dat meer gebruikelijke voornamen zijn.)

Geloof mij, ik studeer rechten :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye: (jk)

Maar goed leuk kind wel.

8 likes

Een vriendin van mij heeft de achternaam van haar moeder als derde voornaam, het kan dus blijkbaar in de praktijk wel (of kon in ieder geval 27 jaar geleden nog)?

2 likes

Ik vroeg mij precies hetzelfde af. De enige mogelijkheid is dat Vaes toch als voornaam is geaccepteerd, of idd fake news :stuck_out_tongue:

1 like

Volgens de wet mag het niet maar uit eindelijk beslist de ambtenaar van de burgerlijke stand dus het kan best dat het in de praktijk soms anders gaat.

2 likes

Mijn berichtgeving klopt niet, vandaar deze Edit.

Waar staat die Zion voor?

Zion is een Joodse naam. Ik vind het wel mooi, Lil Kleine als ekte Amsterdammer die zijn kind een Joodse naam geeft. Maar goed, geen idee of dit bewust is.

6 likes

Denk het wel, hij gooit ook overal de israelische vlag tussendoor en gebruikt ‘joods’ ook vaak in z’n teksten

5 likes

Maar Vaes is toch ook wel een geaccepteerde voornaam?

4 likes

Ik vroeg me dus altijd al af of Lil Kleine misschien joods is door bovenstaand genoemde dingen, dus ik ging even googelen en vond dit uit een interview:

Over zijn cashflow (gaat het niet te hard?):
“Dat zit helemaal snor. Ik heb een heel Joods team achter me. Ik ben het zelf, mijn manager is het, mijn advocaat is het, mijn fiscalist is het
”

Dus zal dan wel? :thinking:

2 likes

Echt?

1 like

Ja en @EleanorRigby @Flamoes ik heb het toevallig net opgezocht en screenshot gemaakt haha. Inderdaad minder dan 5 in heel Nederland.

4 likes

Ik heb mijn achternaam een paar keer als voornaam gezien en ik kan dat dus echt niet hebben, haha. Kan alleen maar ‘doe ff normaal’ denken dan. Het is ook de naam van iets geografisch (lekker vaag haha).

Overigens heeft iemand me ooit verteld dat mijn naam heel lang geleden juist een populaire voornaam was en dat mijn achternaam waarschijnlijk niets met dat wat ik altijd denk te maken heeft.

1 like

Onze zoon heeft mijn achternaam gekregen en de achternaam van zijn vader als tweede voornaam (dit is wel een naam die ook regelmatig als voornaam wordt gebruikt).

4 likes

Ahhhw het betekend kleine leeuw van het bewaakte land :heart: echt een snoepie vind ik het.
Ja biecht love lil kleine.

24 likes

Miss heeft hij het geloof niet zozeer mee gekregen. Maar als je moeder Joods is ben jij het automatisch ook haha.

8 likes

Kan ook Joods als in afkomst zijn toch?

Als zijn moeder Joods is, is hij Joods.
Of hij Joods religieus is, is een ander verhaal. Afgaande op zijn levensstijl is dat laatste bijzonder onwaarschijnlijk.

11 likes