FF Boulevard #2

Het heeft ook even geduurd voor ik door had wat het juist betekent (ik heb me maanden geleden ingelezen toen ik las dat Harry Styles co-host was, haha). Camp is eigenlijk gewoon kitsch, dus het is sowieso over the top, extravagant en theatraal. Ook elementen die vaak gezien worden als slechte smaak, maar dan ironisch en bewust gebruikt, een soort verheerlijken van “lage cultuur”. En het wordt gelinkt met verwijfd (effeminate), drag queens en het homo-stereotype.

1. something that provides sophisticated, knowing amusement, as by virtue of its being artlessly mannered or stylized, self-consciously artificial and extravagant, or teasingly ingenuous and sentimental.

2. a person who adopts a teasing, theatrical manner, esp. for the amusement of others.

3. An affectation or appreciation of manners and tastes commonly thought to be artificial, vulgar, or banal.

4. Banality, vulgarity, or artificiality when deliberately affected or when appreciated for its humor: “Camp is popularity plus vulgarity plus innocence”
    adj. Having deliberately artificial, vulgar, banal, or affectedly humorous qualities or style: played up the silliness of their roles for camp effect.

3 likes

Camp is juist voor een deel ook je bewust zijn van de pop- en massacultuur (dat vaak als niet-gesofisticeerd gezien wordt) en het verschil tussen high culture (kunst) en low culture (popcultuur) uitvergroten/aanvechten.

2 likes

Ja, ik ben sinds dit jaar ook helemaal mee met het MET Gala (en fan). Ik vond het vroeger altijd maar bizar en idioot, maar nu snap ik het :joy:.

Rihanna was er inderdaad niet! Ik vind Ezra Miller geweldig:

(Sorry voor de dubbelposts :sweat_smile:)

31 likes

Ik vind deze man echt kunst :heart_eyes:

5 likes

Voor mij was Billy Porter (van Pose op Netflix) echt toppunt van Camp:

De serie Pose gaat ook over de ballroomscene in Brooklyn in de 80s waar campyness ook een hoofdthema was.

Hij heeft wel vaker echt geweldige looks, zoals op de Oscars:

Daarvan origineert ook mijn favo gifje, met een gagging Glenn Close:

30 likes

Mijn minst favo was de hele Kardashian-clan, bij Kim moesten de boobs natuurlijk weer heftig op display. Haar kleding had niks met het thema te maken.

En wat Kris Jenner dacht???

3 likes

Waarom heeft ze een wierrookvat mee?

4 likes

Misschien wilde ze het thema van vorig jaar nog even aanhalen? :thinking:

Edit: misschien was het 2 jaar geleden alweer dat religious thema bedenk ik nu? Ok lamaaar goed verhaal weer​:joy::+1:

2 likes

Jaaa, die smokingjurk is geweldig :heart_eyes:.

@wompie, dat was inderdaad vorig jaar!

Edit: Ik vond de Olsen twins het minst, maar blijkbaar houden zij zich nooit aan het thema :stuck_out_tongue:

4 likes

Als ik aan camp denk, denk ik aan: fluwelen trainingspakken, panterprint, goud, alles wat je ziet in my big fat gipsy wedding.

11 likes

Wat is dit. Ze lijkt wel nep.

Ik vind deze ook tof (is violet chachki, drag queen)

25 likes

Oh die vind ik vet juist :heart_eyes:

Er was trouwens een reden waarom hij niet in drag ging, volgens mij ivm de eerdergenoemde discussie?

Weer zo’n goed verhaal :joy::+1:

1 like

Ik heb vaker gelezen dat Ru drag behoorlijk ongemakkelijk vindt (fysiek dan) en het daarom alleen nog maar doet als ‘ie er flink geld voor krijgt.

3 likes

Vind Violet Chachki eigenlijk een beetje saai? Had van haar wel meer verwacht met dit thema.
Mijn faves van wat ik tot nu toe heb gezien: Janelle Monae, Ezra Miller en Cardi B

3 likes

Ik denk niet dat Ru altijd tucked als hij in drag is, hij draagt meestal wat lossere, lange jurken dus dan is het niet echt nodig. Maar het lijkt me inderdaad heel oncomfortabel om lang in drag te zijn, al die make-up en zware pruiken, corset, padding, hoge hakken etc.

1 like

Ja RuPaul draagt op Drag Race ook altijd jurken waarvan de onderkant makkelijk los kan/opgestroopt kan worden en dan doet hij een joggingbroek aan haha.
Best grappig om je in te denken dat hij daar achter de jurytafel zit met een joggingbroek aan.

11 likes

Maar volgens mij was er nu zelfs al een jurk gemaakt. En had het te maken met oorsprong van camp in drag/black gay community? Pin me er niet op vast.

Ik ben nu ook even niet in de gelegenheid het op te zoeken (en zou ook niet oo het forum moeten zitten, maar dat terzijde :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

Edit: ok toch ff opgezocht en er was idd wel al een jurk gemaakt, maar het heeft idd met de :money_mouth_face: te maken zoals jij al zei.

Cardi B haar jurk ziet er echt zo zwaar uit. :dizzy_face:

26 likes

Die taille??? Of lijkt dat zo door haar heupen?

2 likes