Feminisme

Wat!?

Ja, ik zwƩƩr het. Zo toxisch. Dat dat nog kan tegenwoordig.
Ik probeer het op te zoeken!

Edit: hier @Pantalones https://www.538.nl/gemist op de show van vanmorgen 15 mei bij Ochtendshow met Frank op 1 uur 55. Om te kotsen.

3 likes

Ik heb me ook aangemeld! En ik vertelde het tegen mā€™n vriend en toen zei hij: ooh ik wil me ook wel aanmelden!

Haha yes ik maak ā€˜m langzaamaan een feminist/activist :smirk:

9 likes

Yess, lekker bezig!

Ik weet nooit zo goed wat ik bij kan dragen. Naast dat ik me er in real life tegen uitspreek, deel ik dit soort dingen op social media maar dat voelt zo makkelijk. Lekker vanuit je luie stoel posten en er ook nog likes voor krijgen. Al denk ik wel dat het helpt want ik heb best veel vrienden die dit soort dingen anders niet zouden meekrijgen. Toch voelt het stom en aanstellerig. Dat mensen denken: heb je haar weer hoor.

Zijn jullie actief hierover (of over andere dingen waar je je druk om maakt) op social media en waarom wel/niet?

Overigens heb ik ook gedoneerd aan ACLU.

2 likes

???
Zoveel vragen

1 like

Hm ja op zich leuk dat hij zo supportive is I guess maar ik zou er niet echt gelukkig van worden als ik Caroline was

1 like

Nee. In Brussel gaat haar man ook altijd mee naar alle belangrijke vergaderingen. Daar houdt hij haar handje vast en praat hij namens haar.

6 likes

Caroline heeft wel echt een VVD hoofd zeg

12 likes

Vind het wel mooi dat zij in haar reactie #hijbedoelthetwelhelemaalgoedhoor gebruikt. Door die reactie hoop ik ook dat ze hem wel even heeft uitgelegd dat het niet zo handig was. Alhoewel ik daarin vermoedelijk te naĆÆef ben en dit gewoon een goed uitgedachte strategie isā€¦

2 likes

Hillegersberg, krijg je dat.

6 likes

CRINGGGGE deze voorstelling klinkt echt als een boze anonieme twitter-account

8 likes

Gossie, deze arme man heeft het wel te verduren hĆØ? Eerst al dat interview in de Volkskrant (ook over deze show) waarin Sunny hem met de grond gelijkmaakte en nu dit ā€¦

5 likes

Oh dit artikel is wel echt genieten. Het is helemaal dit stripje

image

16 likes

Sunny Bergman was naar deze voorstelling. Ze hebben ook een duwo interview gedaan. (Kan het even niet zoeken sorry.)

Weet niet zeker of dit al gepost is, maar als je iets wil doen voor vrouwen die worden lastiggevallen of anderszins steun nodig hebben als ze een abortus nodig hebben:

9 likes

Is het de bedoeling dat deze lijst op een openbare plek staat? Zou kut zijn als ze worden overspoeld met nepdingen

Ja, die wordt openbaar verspreid (edit: door de Bovengrondse dus). Denk dat ze nepdingen en andere ellende inmiddels wel gewend zijn.

@Pantalones
Ik zou adviseren om te doen wat jij wilt want het is jouw verhaal, maar dat is makkelijk gezegd van iemand die uit een hele open-minded familie komt. Waarom mag je het niet delen van hen? Of kun je dat niet zeggen?

1 like

Zij vinden dat dat iets is wat je niet naar buiten brengt. Willen niet dat mensen over me praten. En ze (en ik) kennen veel mensen (waaronder mijn opa en oma) die het nooit zouden kunnen accepteren

1 like