Hahaha, ik kende hem ervoor al, maar door haar kwam hij wel weer even bovenwater en sindsdien ben ik hem niet meer vergeten!
Bijna alles wat hier staat valt voor mij in de categorie ‘dingen waar je pas heel laat achter kwam’. Mijn ezelsbruggetjes gaan niet verder dan t kofschip en die is volgens mij niet eens meer up to date.
En bij viool is het:
Geef
Die
Aap
Eten
TVTAS
de volgorde van onze waddeneilanden.
Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonikoog.
Mensen die niet op hun knokkels tellen om erachter te komen hoeveel dagen een maand heeft vertrouw ik niet.
Ik ben zo iemand die dagelijks een L maakt bij mijn vingers om te kijken wat links en rechts is, want ik weet het vaak nog steeds niet.
In argumenten gebruik ik vaak de ezelsbrug:
Objectief=onpersoonlijk. Dus feiten.
Subjectief=persoonlijk. Meningen en gevoelens.
O=objectief dus onpersoonlijk
S=subjectief dus persooonlijk
Wow mind is blown! Goed dat ik nu weet dat er ook pijltjes bestaan
Haha ik deze door Nooit Op Zondag Werken! 3x raden wie er nu verpleegkundige is en dus wél vaak op zondag moet werken . Toch blijf ik het altijd zo onthouden haha.
Fictief en non-fictief.
Verzonnen en niet verzonnen.
Met een beetje fantasie dan. Maar dit is wel de manier waarmee ik het kan onthouden.
Haha ik ook! En als ik dat niet doet gaat het bijna altijd verkeerd. ‘Ja we moeten links. Ik bedoel die andere links!’
Ik gebruik altijd: Nooit Op Zondag Werken
Met mijn rij examen had ik het ook. Ervoor was het al benoemd. Dus hij o ja die rechts kan ook.
Of dat je met je wielen van de fiets in elkaar zit.
Soms is het wel grappig
Ik werd gister boos op mn vriend want hallo we moesten toch naar rechts en waar liep hij nou weer heen. Toen zei die heel droog ‘naar rechts’.
Toen schaamde ik me wel even heel erg :x
Hahaha awhhhh
Dat had ik een keer met een vriendin. Ik zo: dan moet je naar links en na de hofbogen nog een keer naar links
Zij: WELKE LINKS? WAAR IS LINKS??!! *loopt naar rechts
Ik: andere links
OOHHHHHHHH
Ze is uiteindelijk wel op plaats van bestemming gekomen gelukkig
Lange Piet Koopt Hoge Schoenen voor de volgorde van de grachten in Amsterdam!
Leinbaans-
Prinsen-
Keizers-
Herengracht
Singel