Helemaal eens. Ik vind het jammer dat in de supermarkt de kleinste zakken chips alsnog 100 gram bevatten. Ik eet alles op dus een bakje nemen kan niet en van die uitdeelzakjes kopen is ook gevaarlijk want ik vreet gerust 5 of meer zakjes leeg.
Ik heb 2 weken geleden voor het laatst een zak chips leeggegeten en heb sindsdien ben echte vreetbuien meer gehad maar kan soms eindeloos aan chips denken.
In sommige supermarkten heb je ook kleine een persoon zakjes! Volgens mij net iets groter dan die uitdeelzakjes maar scheelt niet veel. Zie ze wel eens bij de ah en zie dat jumbo ze ook heeft
https://www.jumbo.com/lay’s-naturel-zout-chips-45gr/817724ZK/
Hee! Dit vind ik leuk! Dankjewel!
Dit klinkt interessant. Ik heb even gekeken op bol, maar kon niets vinden. Weet je wie de auteur is? @sunflowers
https://www.bol.com/nl/p/brain-over-binge/9200000039460417/?Referrer=ADVNLGOO002008M-WYDLVXDRRFHSI-342888019564&gclid=Cj0KCQjwocPnBRDFARIsAJJcf96KfnIVxuvJKq7vf6ODBwxoLfZzViI9zfRSAVXS5hpJwh6bLpmrbFQaAsyfEALw_wcB Ik dacht dat ze deze bedoelde, maar weet het niet zeker! Deze is iig wel een van de bekendere!
Thanks!
Ja, dat is hem
Ik heb jullie advies echt ter harte genomen en ben dagelijks bezig met het afzweren van dieten en de obsessie met afvallen. Het is super moeilijk eigenlijk, want het komt toch iedere keer weer terug, maar ben er nu echt wel mee bezig om er niet zo mee te zitten en me meer te focussen op goed eten omdat het gezond is. En het gaat echt goed vind ik zelf. Merk gelijk dat ik veeel minder eetbuien krijg, en dat ik de algehele obsessie met eten veel beter kan laten gaan. Ook heb ik een soort systeem qua wegen gevonden dat werkt, waar ik me een stuk minder weeg in de week, maar wel zo vaak dat ik er niet nerveus van word. Nu was het iedere keer zo dat als ik me een week niet woog ik zo ontzettend bang werd voor wat dat ding zou aangeven dat ik er een mental breakdown van kreeg, en dat is op deze manier gelukkig niet echt het geval.
Kun je de taart niet als ochtendtussendoortje rekenen? Ik zou denk ik wel lunchen, omdat je anders de kans vergroot dat je bij je tussendoortje 's middags misschien een eetbui krijgt.
Taart is normaal. Je kan het rekenen als tussendoortje en savonds dan geen koekje meer. Je kan ook af en toe zeggen nee ik hoef geen taart vandaag
Of in de avond dan wat je normaal in de ochtend zou nemen als tussendoortje? Een stukje fruit ofzo?
Mijn plannen voor vanavond werden vijf minuten van tevoren afgezegd. Normaal gesproken is dat een hele grote valkuil voor mij, want ik wil die lege avond dan meteen opvullen met eten. Vanavond was mijn eerste ingeving ook om naar de supermarkt te gaan, maar ik heb het niet gedaan! Ik ben naar mijn ouders gegaan en heb daar gezellig voetbal gekeken zonder verder ook maar 1 seconde aan een eetbui te denken. Ik ben zo trots op mezelf!
Ik zou de taart gewoon als td rekenen. Dat is ook wel “normaal”. Als je daarna iets over gaat slaan of minderen lok je weer nieuwe eetbuien uit
Ik wou even kwijt dat ik gisteren op de weegschaal ging staan en ik ineens een gewicht zag dat ik al een jaar niet meer heb gezien. En dat terwijl ik alleen maar bezig ben met NIET met mijn gewicht bezig zijn. Natuurlijk triggerde dit weer een beetje die gevoelens, maar ben gisteren toch gewoon wat buiten de deur gaan eten, en heb toch gewoon gedaan waar ik zin in had. Nu ben ik vandaag weer een kilo zwaarder en ik geef er eigenlijk niet zoveel om. Echt nogmaals thanks naar iedereen die me even op het probleem gewezen heeft. Ik denk echt dat dit gewoon is hoe ik mijn leven moet indelen. Moet wel zeggen dat het een strijd blijft om er niet om te geven, maar het is wel zoveel beter dan dat obsessieve gedrag de hele tijd.
Wat knap zeg!!! In een dag kan je niet een kilo aankomen, dus die toename zal met andere factoren samenhangen denk ik ga zo door
Dit is mijn lijstje, sommigen zullen overlappen maar misschien heb je er wat aan:
Redenen om geen eetbui te hebben:
- Ik zal me niet emotioneel ‘‘verdoofd’’ voelen
- Ik kom niet aan
- Ik voel me niet / minder depressief
- Ik zal me trots op mezelf voelen
- Ik zal meer energie hebben
- Ik vertraag mijn stofwisseling niet
- Ik krijg meer zelfvertrouwen
- Ik heb geen hartkloppingen
- Ik krijg geen suikerdip
- Ik heb geen drang om over te geven
- Ik krijg controle over mijn eten
- Ik voel me helder in mijn hoofd
- Ik heb geen ‘‘kater’’ na afloop
- Ik heb minder de neiging om mijn lichaam te verbergen
- Ik ga mijn gevoelens niet uit de weg
- Ik breng geen schade toe aan mijn organen
- Ik vergroot niet mijn kans op ziektes
- Ik laat mijn lichaam zien dat ik ervan houd
- Ik zal geen diarree of juist verstopping krijgen
- Ik zal me sterk voelen door nee zeggen
- Ik ga meer van mezelf houden
- Mijn bloedsuiker blijft stabiel
- Het toilet raakt niet verstopt
- Ik krijg geen krampen
- Ik laat mijn lichaam zien dat ik het respecteer
- Ik verspil geen geld
- Ik voel me niet sloom
- Ik voel me niet opgeblazen
- Ik verberg niks
- Ik heb minder last van acne
- Ik slaap beter
- Ik kan uitkijken naar het ontbijt
- Ik ben minder zelfbewust
- Ik misbruik mezelf niet
- Ik kan positiever denken
- Ik voel me gezonder
- Mijn kleding voelt niet strak aan
- Ik heb geen pijn op mijn borst
- Ik doorbreek de cirkel
- Ik maak niet ongedaan waar ik al zolang zo hard voor werk
Dank je wel! Ik schommel er nu weer een beetje boven, maar in het algemeen ben ik wel ietsje lichter omdat ik gewoon minder behoefte heb om te bingen. Maar alsnog probeer ik het niet mijn doel te maken haha
Wat goed en fijn. En wat Calathea zegt: je komt echt geen kilo aan van een avondje buiten de deur eten. Vaak is het eten zouter, je eet misschien net wat meer, dus geeft je weegschaal een kilo zwaarder aan. Dat houdt niet in dat je daadwerkelijk zwaarder bent. Vaak is de schade nihil,dus blijf van dat soort avonden lekker genieten! Die mogen er ook zijn
ik vraag me dit ook af, heb werkelijk geen idee. ik dacht ook altijd van voldoende eten en jezelf inderdaad lekkere dingen gunnen voorkomen dat wel maar lijkt niet echt te werken.
heb je dat boek dat hierboven werd aangeraden wel eens gelezen?
Samenvatting
voor mij is het wel verhelderend geweest dat eetbuien soms gewoon een vervelende gewoonte zijn in plaats van een symptoom van iets diepers, een leegte die je wilt opvullen met eten ofzoiets. Voor mijzelf geldt dat laatste totaal niet maar dat lijkt iedereen wel steeds te denken? maar haar techniek om ermee om te gaan kan ik nog niet echt toepassen helaas
Het voelt alsof je altijd moet kiezen tussen of constant over eten denken, wat gewoon als een strijd voelt, allesoverheersend en erg vermoeiend, of toegeven aan de ‘honger’ en achteraf schuldig voelen (ook als het gezond was, omdat het dan voelt als toegeven aan het idee van honger hebben ofzo, en sowieso na een eetbui vol ongezond eten)
Ik mis vooral het nonchalance van op zo’n warme dag als vandaag een ijsje te halen dat dan niet ingecalculeerd is en waar je niet eerst 3 uur over nadenkt of het wel of niet kan en dan daarna of het wel een slimme keuze was etc
Ik had dit zelf wel. Kon na een halfjaar structureel minder eten ook fors minder op. Dat maakte het volhouden ook veel makkelijker.
@littlelamb dat van het ijsje erken ik enorm, maar een waterijsje kan ook erg lekker zijn. Dan voldoe je aan de vorm (het willen eten van een ijsje), zonder dat iets flinks eet.