Dankjewel. Als ik meteen een hele partij bestel is het op de lange termijn duurzamer denk ik, ondanks dat het vanuit China moet komen.
Ik heb een vraagje. Ik ga begin september trakteren voor mijn verjaardag, super leuk. Maar ik wil absoluut geen plastic bordjes meenemen. Nu heb ik green Picnic gevonden voor borden van bamboe en suikerriet maar daar vind ik ook vorken van CPLA. Ik heb natuurlijk gegoogeld naar CPLA maar wordt er niet heel veel wijzer van. Iemand tips? Of wet iemand toevallig of CPLA oké is?
Ik kan helaas niet mijn eigen borden en vorken meenemen. Wordt me net iets te gortig.
Dit is inderdaad ook een optie. En dan kan ik het net zo goed daar laten voor andere traktaties.
Als je maar geen vorkjes van hout/bamboe doet. Mijn tanden doen al zeer als ik er aan denk, zoân naar gevoel is dat.
Of je maakt iets waar geen bordjes/vorkjes voor nodig zijn, zoals petit fours of muffins oid.
Ja dat is dus niet echt een optie meer. Ik ga soort van broodpudding maken en dat is wel echt in een bakvorm. Wil dat ook graag maken omdat het iets is van mijn cultuur en iedereen dat wil laten proeven.
@Kuidaore Er bestaan volgens mij papieren/kartonnen bordjes die bij het GFT afval mogen. Misschien is dat een optie?
@Kuidaore Je kan misschien ook vragen of mensen hun eigen vork mee willen nemen?
Ik zou graag in januari op vakantie willen, maar ik wil dit wel zo duurzaam mogelijk doen. Heeft iemand tips voor bestemmingen/vervoer?
Ik ben ook benieuwd wat jullie mening is over compensatie (door boomplanting) voor vliegen. In principe vlieg ik (liever)niet, maar ik heb nog wel twee plekken die ik heel graag zou willen zien waarbij je wel moet vliegen om er te komen. Ik stel die reizen nu maar uit, in de hoop dat we over een aantal jaar duurzamer kunnen vliegen.
Ik denk dat compensatie niet bestaat. De uitstoot die veroorzaakt wordt met vliegen kun je niet wegnemen of ongedaan maken door een boom te planten. Dat is puur om je geweten te sussen, de impact van het vliegen wordt er niet minder van. Maar als je toch vliegt is het natuurlijk beter dan helemaal niets doen.
Hoi, mijn eerste post in dit topic maar veel dank voor alle inspiratie!
Heb geprobeerd alles door te lezen voordat ik âoud nieuwsâ zou posten maar toch bij deze: ik ben zelf geabonneerd op de wekelijkse (?) nieuwsbrief van duurzaamnieuws.nl en heb voor vacatures veel gehad aan de duurzame vacaturebank.
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil graag duurzamer gaan leven. Nu vraag ik mij af waar jullie op letten bij het kopen van jullie verzorgings- en wasproducten? Ik wil graag een eco-egg proberen, maar wat betreft douchegel enzo weet ik niet goed waar op te letten zo lees ik weleens âveganâ op verpakkingen, maar is niet bijna alle douchegel vegan? En is douchecel erg vervuilend? Is het van belang op zoek te gaan naar biologisch afbreekbare douchegel of maakt dit niet uit door waterzuiveringsinstallaties? De chemische afval moet toch ergens naartoe lijkt mij? Zoveel vragen!
Ik heb vorig jaar bij de kringloop alle glazen en borden gekocht die ze hadden en alles wat niet mijn/onze smaak was na het afwassen weer terug gedoneerd! Kostte bij elkaar iets van 15 euro, maar dat vond ik het wel waard.
Ik had nog nooit van aleppozeep gehoord maar het klinkt echt als een wonderproduct. Hoe maak je er precies wasmiddel van?
Wow zijâs wel extreem. Ze hebben geen koelkast haha
Weet iemand of er koffiepad merken zijn die wel bij het gft afval mogen?
Is wel leuk om even te doen als je er geĂŻnteresseerd in bent. Maar ik vind dit heel erg extreem en ook een beetje stom toe naar mensen die niet zo leven. Ze noemt een magnetron iets voor luie mensen die geen tijd hebben om aan de basisbehoefte voeding te denken
Okay girl
Ik ben jaren geleden naar een ecoweekend van haar geweest . In het echt is ze een stuk minder âhardâ dan op haar blog maar er waren wel wat dingen waar ik het niet mee eens was. Maar vond het best inspirerend dat ze zo âdonkergroenâ leeft en zich echt niet druk maakt om wat andere mensen en de maatschappij daar van vinden.
Eco egg vond ik geen succes helaas (en is gemaakt van plasticâŠ)
Ja dat ecoweekend lijkt me wel heel erg leuk eigenlijk
Kijk zelf naar microplastic (https://www.plasticsoupfoundation.org/dossiers/microbeads-microplastics/) en ontwijk die in mijn verzorging. Dit omdat dit heel moeilijk uit het water te krijgen is. Je kan ook naar een groene supermarkt, groene drogist of reformwinkel kunnen gaan en daar je basisspullen zoals douchegel, wasmiddel enz te halen. Bij sommige groene supermarkten hebben ze bijvoorbeeld ook pompen waar je je douchel of shampoo bij kan vullen. Dat is handig als je zo veel mogelijk verpakkingsvrij wil leven maar je een blok zeep bijvoorbeeld niet fijn vind.
Weet niet of je blogs leest? Vind https://ikbenirisniet.nl/ wel een aanrader. Ze heeft vaak goede tips voor kleine stapjes. In het begin weet je gewoon niet waar je moet beginnen en ik vind het heel erg goed dat je al een beginnetje hebt gemaakt.
Ik mis Iris! Ze is al een tijdje niet zo actief meer (goede reden voor overigens) maar ik werd altijd zo blij van haar!