Duurzaamheidstopic

De gewone houten tandenstokers? Of zijn die niet duurzaam?

1 like

Ik wil eigenlijk ook naar de klimaatmars maar twijfel nog een beetje, nog nooit eerder bij zoiets geweest. Vind het een beetje spannend want zou dan alleen gaan. Weet niet hoe zoiets “werkt”. Kan je gewoon er tussen gaan staan en en meelopen? En ben bang voor een aanslag. :roll_eyes:

En @Ireth ik las hier op het forum ooit eens over een “waterpik” (:joy:) waarmee je kan flossen met water. Misschien is dat wat?

Geen idee eigenlijk, maar allicht beter afbreekbaar dan plastic :blush: ben alleen bang dat het de boel niet schoon genoeg maakt omdat daar niet van die stekeltjes aan zitten.

@Ditto, zo’n waterpik (wat een woord :joy: ) is een soort veredeld flossen zoals ik het lees en dus eigenlijk ook niet voldoende.

Bedankt voor het meedenken! Misschien is dit gewoon een gat in de markt :geek:

Ik was er in 2017 en toen werden bordjes uitgedeeld waar je iets op kon schrijven volgens mij. Maar je kunt inderdaad gewoon tussen de massa lopen! Mensen beginnen vanzelf wel met leuzen en liedjes en die kun je dan mee roepen, als je wilt.

1 like

Ja, je kan gewoon meelopen! Er zijn volgens mij op de Dam eerst sprekers, en dan gaat iedereen lopen.

Je kan ook op Facebook oid even zoeken of er een blok is waar je je bij aan wil sluiten, zo si er bijv. een jongerenblok https://www.facebook.com/events/143198299947515/. Die groep mensen loopt dan bij elkaar, en dan weet je dat je in elk geval met gelijkgestemden loopt.

1 like

Ik heb een bidet op mijn wc gemonteerd. Scheelt enorm veel papier in de maand.

Deze:

7 likes

Je kan katoenen wc papier kopen en dat wassen, iig voor het plassen.
Ik vind dit best een heftig idee maar aan de andere kant. Ik houd gewoon wcpapier voor bezoek en dan neem ik een klein prullenbakje voor de vieze doekjes en die was ik gewoon. Heb toch nog een hoop oude handdoeken liggen…

Een vriendin van mij heeft wc-papier van de The Good Roll. Voor mij is het op dit moment te duur, maar ik vind het wel een mooi initiatief.

Website: https://www.thegoodroll.nl

Hee, volgens mij zag ik dit ook op de instagram van ikbenirisniet voorbij komen! Wilde al even opzoeken wat het was, thanks voor de reminder ;p

Pfoe tis echt duur.
Koop nu altijd eco papier en dan zijn 24 rollen €8,40 en hier €20,00.
Maarja tis wel echt goed. Jammer dat je niet echt minder kan gebruiken.
Er was ook eens iemand die het duurzaam online kocht en dan heel veel rollen. Maar ik ben bang dat dat op het vorige forum was gedeeld

Ik ben op zoek naar eco/fair sport/yoga kleding. Het moet lekker zitten maar mag ook wel een beetje mooie zijn haha. Heeft iemand een aanrader?

De duurzame webshop Sophiestone heeft wel redelijk wat sport/yoga kleding

3 likes

Ik heb vorige week kleding van Röhnisch (https://www.rohnisch.com/nl/nl/active/) gekocht en heb er pas een paar keer mee gesport maar ben er heel tevreden mee! Ze worden verkocht bij WatMooi dus ik heb zelf niet zoveel onderzoek gedaan naar hoe duurzaam ze zijn maar de ‘better choice’ collectie is gemaakt van gerecycled materiaal.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had ze gekocht, maar badstof was te ruw voor mijn huid (ik heb een lichte vorm van rosacea). Dus nu gebruik ik alsnog gewone wattenschijfjes.

Ik heb deze

www.biggreensmile.nl/products/lamazuna-reinigingsdoekjes-make-up-10-stuks-refill/lamazdecleanrech.aspx?productid=lamazdecleanrech

Die zijn van microvezelstof. Ik ben er matig tevreden over. Water glijdt er gewoon vanaf dus ze zijn moeilijk nat te maken en ik gebruik olie om mijn mascara eraf te halen maar dat glijdt er dus ook af. Ook wordt het niet schoon in de wasmachine dus heb ik nu roze watjes met zwarte vlekken, maar daar kunnen die dingen niks aan doen denk ik.

Ik liep op vakantie tegen herbruikbare wattenschijfjes gemaakt van hennep aan, die zijn heel zacht, nemen wel wat meer product op dan wegwerpwattenschijfjes. Maar ik heb geen idee waar je ze in Europa kan kopen, dus dat helpt denk ik niet echt…?

1 like

Ik gebruik deze:

https://www.bol.com/nl/p/wasbare-zoogcompressen-wasbare-katoenen-zoogcompressen-10-stuks/9200000084842496/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-66536626044-S-605173440369-9200000084842496&gclid=EAIaIQobChMIs7vjscWL4QIVlc13Ch2plgrqEAQYAyABEgIXdvD_BwE

Verwijdert mn gezichtsmake-up prima! Wassen ook goed uit zonder al te opvallende vlekken. Ik gebruik ze niet om mn oogmake-up mee te verwijderen, dus ik weet niet of die vlekken er ook uit gaan

1 like

Weet iemand waar je duurzame reisflesjes kunt kopen?

Ik gebruik deze ook, gekocht via EBay toen en ik haal wel mijn mascara bijvoorbeeld eraf. Ik was op 40 graden en dan gaan de vlekken er niet helemaal uit maar zelf vind ik dat niet erg. Als je op 60 graden wast gaan ze er volgens mij wel uit.

@Dombo @Alsjehaarmaargoedzit
Ik gebruik deze nu een jaar of 2 en ze bevallen heel goed! Ik raad je wel aan om te gaan voor een donkere kleur als je veel make-up draagt, want mijn lichtblauwe zijn niet meer echt mooi schoon te krijgen. Maar mijn donkerblauwe blijven wel mooi.

3 likes