Duurzaamheidstopic

Verkoop jij niet toevallig ook shampoobars? Ik zou er zo één bij je bestellen :biggrin:

1 like

Officieel niet, maar dat doe ik wel Haha :wink: stuur me maar een pb als je graag eentje wil!

2 likes

Late reactie, maar ik zag van de week dat de Lidl deze zakjes nu ook heeft! Uit mn hoofd zijn ze daar ook iets van 60/70 cent. Hoop dat alle andere supermarkten ook meegaan.

Handige site gevonden waar je op land rode, oranje en groene scorelijsten kan vinden met superveel verzorgingsproducten met of zonder/met minder plastic. http://www.beatthemicrobead.org/product-lists/

2 likes

Ik zou willen dat de supermarkten die plastic zakjes voor fruit en broodjes enzo gewoon helemaal weghaalden. Dat mensen ook worden gestimuleerd om eigen zakjes mee te nemen of die herbruikbare te kopen

6 likes

Ik zag dat er nu bij de verse broodjes wel herbruikbare zakjes hingen die je kan kopen. Hopelijk doen ze dat ook bij het groente en fruit en dan de plastic zakjes weghalen. Bij de ah was dit.

Hello, heeft iemand misschien tips voor duurzaam parfum (ook geschikt voor mannen)? Mijn broertje wil graag parfum voor z’n verjaardag maar ik ben er zelf allergisch voor dus heb er totaal geen verstand van haha, maar wil in elk geval iets proefdiervrij kopen.

Pfoe lastig te omschrijven, ik ruik wel wat ik ongeveer wil maar ik heb dus geen verstand van parfum dus vind het moeilijk te omshrijven, maar een beetje houterig/kruidig maar niet té zwaar, mag ook wel iets van citrus in zitten denk ik?

Bedankt voor de tips, ik ga even kijken binnenkort :slight_smile:

Die Bubble Buddy is leuk zeg! Ruikt hij lekker? Heb je 'm ook al getest om mee schoon te maken i.p.v. af te wassen? En doe je er lang mee?

Oh ik heb er juist alleen maar mee schoongemaakt, want ik heb een vaastwasmachine :joy:

En je kunt er oprecht goed mee schoonmaken; normaal gezien vind ik dat het vooral lekker ruikt (zoals method ), maar hiermee voelt het wel goed schoon en ontvet het ook goed. Ik kan zelfs mijn fornuis er streeploos mee schoonmaken, terwijl dat normaal gezien alleen met zo’n chemische spray kan en de rest gaat strepen. Mijn blok ruikt lekker fris naar citroen en het is geen super overheersende geur ofzo.

En je doet er lang mee; ik rasp volgens mij relatief veel, maar desondanks is er nog helemaal niet zoveel vanaf. Ohja en het is zoveel fijner aan m’n handen. Ik las dat je er ook mee kan wassen, dus ik ga dat denk ik ook eens proberen :slight_smile:

Ohh omdat je iets over een wasbak schreef dacht ik dat het om je afwas ging, haha. Het klinkt wel als een fijn product, misschien bestel ik er wel eentje binnenkort! :slight_smile:

Ja haha ik doe het water van mijn schoonmaaksopje ook rechtstreeks in de wasbak :see_no_evil: maar je kan er ook mee afwassen hoor

Misschien niet helemaal het juiste topic maar heb even jullie advies nodig. Ik heb een hele mooie jurk gezien alleen dit is het materiaal: 33% Mohair / 32% Polyamide / 30% Wool. Ik twijfel heel erg over of ik dit kan verantwoorden. Heb wel meer wollen kleding, ben er ook heel erg zuinig op maar mohair, is dat iets wat ook heel erg dieronvriendelijk wordt verkregen? (Ben geen vegan, eet wel bijna geheel vegetarisch maar draag dan wel weer leren schoenen met een bontje. Dat kan ik verantwoorden omdat ik anders echt bevroren tenen heb. Er is iets mis met de doorbloeding naar mijn tenen.) Maar voor een jurk heb ik niet zo’n excuus.
Ik wil het graag goed doen maar daarmee is het soms ook nogal ingewikkeld geworden.

Eerste hit die ik kreeg toen ik op mohair zocht was deze:

Denk dat je óf je principes tijdelijk moet negeren of gewoon moet besluiten dat mohair dragen niet bij je past.

1 like

Denk dat het dat eerste maar moet zijn. Of een merk vinden wat het wel diervriendelijk kan verwerken. Maar dit was iets van de H&M familie (COS) dus blijkbaar zijn ze er nog niet helemaal mee gestopt. Ik had er ook al wel op gegoogled maar las dan ook weer verschillende verhalen.

Hmm ja lastig. Ik vind het altijd makkelijker om bij wazige situaties gewoon te kiezen om alles te ‘verbannen’, dan hoef ik niet bij elke losse keuze te twijfelen.

1 like

Ik heb van mijn moeder een samplepakketje van ‘RUIK parfum van afval gekregen’ .

Ik vind alle drie de geuren heel lekker en het is ook een leuk cadeautje om te geven vind ik!

RUIK maakt duurzame parfums van afval.
Van de heerlijkste geuren gemaakt van sinaasappelschillen,
rozenknoppen tot dennennaalden.
Het afval destilleren we tot olie, laten we rijpen en gebruiken we als
hoofdingrediënt in onze formule.
We gebruiken uitsluitend de meest eerlijke ingrediënten voor een
duurzaam en natuurlijk parfum.

Parfum van RUIK is:
Unisex Eau de Parfum
Minimaal 90% biologisch parfum
100% vegan parfum, cruelty free
Vrij van parabenen, UV-filters en
schadelijke oplosmiddelen

7 likes

Overal waar dieren op grote schaal gebruikt worden komt helaas ook geweld kijken.
Het lijkt me niet dat je die jurk zo hard nodig hebt dat het de dierenmishandeling waard is.

8 likes

Ik heb ook een setje besteld! De geuren lijken mij ook echt alledrie lekker! Ben benieuwd.

2 likes