Leuk topic! Mijn vriend en ik willen niet meer vliegen (misschien dat we ooit een uitzondering maken als het met groene energie kan, maar denk de komende jaren sowieso nog niet) dus we gaan altijd op een andere manier op vakantie! Ergens denk ik wel: ja, pff moeilijk en het is sneller en goedkoper om met het vliegtuig te gaan, maar dan bedenk ik me dus dat het echt een manier is om als individu te besparen. Een vlucht van Rome naar Amsterdam staat gelijk voor 7 maanden vegetarisch eten (zoiets dan).
Een paar jaar geleden zijn we met de bus naar Zweden geweest en hebben we daar een 10-daagse kanotocht gedaan en ook wild gekampeerd. Ik zou de bus niet per se aanraden, maar met de trein is het ook goed te doen volgens mij!
Vorig jaar zouden we eigenlijk gaan interrailen met een groep, maar dat ging natuurlijk niet door. En dit jaar gaan we naar Duitsland, eerst een paar nachten in een AirBnB en daarna gaan we een wandelroute doen en slapen we onder andere in een bio-hotel in Schmilka. Het hele dorpje is gericht op bio, er is een bio restaurant en een bakker. Ben heel benieuwd.
Wat ook leuk is, is kamperen bij de boswachter. Dat is volgens mij niet gecertificeerd, maar het zijn wel simpele campings waar rekening wordt gehouden met de natuur.