Durf te vragen #5

Ik was laatst op Schiphol en je hoeft idd niks uit je tas te halen en een flesje water mocht ook gewoon mee. Volgens mij hoeft het dan ook niet meer max een liter te zijn. Maar de regels kunnen in het land waar je naartoe gaat anders zijn voor je terugvlucht

1 like

Ja, op Eindhoven stond een dame heel enthousiast te roepen dat we ons flesje water niet hoefden leeg te drinken voor de vlucht en alles (iPad, iPhone) mocht in de tas blijven.

Terugreis op een Spaans vliegtuig moesten weer alle flesjes en blikjes drinken snel opgedronken of weggegooid worden en moest alles weer uit de tas.

Je zou denken dat het binnen de EU overal hetzelfde is, but no.

1 like

Nederland loopt volgens mij erg voorop met de ontwikkeling van de technologie in die machines. Volgens mij komt het daar vandaan. Het zal ook wel wat kosten. Een paar jaar geleden had Schiphol ook nog niet al die straten hetzelfde. Dat hebben ze ook stapsgewijs vernieuwd.

2 likes

‘- update verwijderd -

3 likes

Zijn er regels voor vloeistoffen in handbagage als je die handbagage bij inchecken moet afgeven? Kan het online niet zo snel vinden

Dan is het eigenlijk gewoon ingechekte bagage toch? Dan mogen vloeistoffen onbeperkt mee volgens de website van Schiphol: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-mag-mee-in-ruimbagage/#:~:text=Vloeistoffen%20mogen%20onbeperkt%20mee%20als,manier%20gevaar%20op%20kunnen%20leveren.

Als je de bagage pas bij de gate afgeeft dan gelden de gewone regels voor handbagage.

2 likes

Dankjewel! Heb de zin inderdaad toch herschreven, zag het gisteravond echt niet meer :sleeping:

1 like

Ik zou er dan wel rekening mee houden dat een conducteur daar anders over kan denken dan een medewerker via de chat. Vergeet de verhalen niet van de GGD waar je bij iedere medewerker een ander verhaal kunt krijgen m.b.t. corona. Uiteindelijk is het gewoon niet de bedoeling.

5 likes

waar haal ik de beste kleefrollers in de stad? heb geen tijd om naar ikea te gaan binnenkort

Als je alle lekkere snacks en drankjes mocht kopen van jezelf voor vanavond, wat zou je dan kopen? Inspiratie nodig voor mijn tubble-avond :sparkles:

Iemand nog tips voor pleisters die wel blijven plakken maar waarmee je niet ook je halve huid ermee vanaf trekt?

‘gewone’ sensitive pleisters blijven goed zitten maar geven alsnog flinke uitslag. Sensitive XL van hansaplast heeft weer net een ander laagje en geeft geen uitslag, maar plakt voor geen meter. En die krengen zijn ook echt duur.

Inmiddels maar met gaasjes en verband in de weer maar dat is ook echt een beetje overkill voor een vrij klein wondje.

Die van de Action zijn wel prima! Niet zo goed als die van de IKEA, maar goed genoeg. Je bedoelt toch zo’n rol voor kleding/de bank etc. voor pluisjes?

1 like

Misschien pleisterspray een optie?

1 like

Kaastengels, chili cheese nacho bites (mora), b&j chocolate fudge, maltesers, bugles met spuitkaas en blikje passoa jus of kasteel rouge.
Hier zou ik een selectie van halen hahah

7 likes

Ijskoud blikje cola, oranje Doritos, kabelspek (random I know), Snickers

1 like

Nacho’s met guacamole, chocolade kruidnoten en (een blikje) espresso martini/iets met koffie en alcohol.

1 like

H&M en Action vind ik allebei goed (die van de Action laten alleen soms los van de steel als ze veel gebruikt worden)

1 like

Toen ik vorige maand terug vloog vanuit Spanje mochten we gewoon de anderhalve literfles water meenemen en mocht alles gewoon in de tas blijven :open_mouth: en dat was ook een heel klein vliegveld (Almeria)

3 likes

Vrrreemd, waren juist wel op een groot vliegveld. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

@MadameMignon Ik las dat je een tens gebruikt en daar tevreden over bent, welke heb je? Ik zie zo veel verschillende in zo veel verschillende prijscategorieën