Durf te vragen #5

Mijn moeder heeft hier altijd een heel schema voor, omdat inbrekers vaak een paar dagen het huis in de gaten houden of er leven is of dat bijvoorbeeld de lampen elke dag precies op hetzelfde tijdstip aan gaan.

Ze zet de krant en kopjes koffie op tafel en lichten op een bepaalde tijd aan.
Als de buurvrouw komt voor de post en de plantjes, dan moet ze de koffiekopjes verzetten en de nieuwste post of krant in het zicht leggen en de timer van de lichten op net weer een ander tijdstip zetten. Badjas over de stoel of juist niet op de stoel.
Die arme buurvrouw kan zo in het theater aan de slag als decor maker :joy:

111 likes

Ja eens. Als ze willen slaan ze toch wel toe.

2 likes

Wow intens :joy:

1 like

Ik heb ook al eens gehoord dat dingen die aangesloten zijn/ze los moeten koppelen (zoals een televisie, xbox etc) te veel werk zijn. Ze gaan liever snel voor een juwelendoos, horloges of iets anders van waarde.

4 likes

Hm. Mijn ex was hier altijd vrij intens mee. De plissĂ© moest ook van boven zo ver mogelijk omhoog in de nacht. Dan zei ik ‘wie denk je dat er overheen gaat kijken en inbreken: een reus?
Wat ik al zei ik heb dat niet zo meegekregen maar door m’n ex deed ik dat dan wel.

Maar nu woont hij hier niet meer dus kan ik het lekker zelf beslissen :balloon:

Dus ga de gordijnen vanaf nu open laten. Als iemand wil inbreken doen ze dat toch wel inderdaad.

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

10 likes

Wij laten alle raambekleding ook neer voor de warmte! Je voelt gelijk kou van de ramen af komen als je het omhoog doet joh! :scream:

3 likes

Oja dat is ook een goeie reden! Mijn bank staat letterlijk naast het raam maar ik voel er niks van, gelukkig.

1 like

Handige tips, ga ik ook doen. :joy: Heb zelf te veel inbraken meegemaakt helaas.

Grr. Ik wil een app downloaden ( a 25 euro, is een educatieve app maar dat terzijde). Eerst geprobeerd om via de Apple Store te betalen middels IDeal, maar dat bedrag werd tot 2 keer toe terug gestort, en ik dus geen app.

Toen contact opgenomen met de Apple helpdesk, zegt die dame “ probeer het dan eens dmv het aanschaffen van een ITunes tegoed”.
Dus ik net mijn kaart a 25 euro geĂŒpload in mijn Apple ID account, lukt het nog niet!!!

Op het moment dat ik de app wil downloaden en naar betaal opties ga, en dan druk op Apple- tegoed gebruiken, krijg ik maar 2 opties in beeld “ tegoed opwaarderen” ( hoeft niet want er staat nu 32 euro op) of ‘ andere betaal optie’ ( dat is dus bijv middels iDeal en dat lukte niet, bovendien wil ik dat tegoed nu ook gebruiken.

Iemand een idee?

Die Apple chat functie heeft dus niks geholpen.

1 like

Ik ben allergisch voor kaarsen, maar nu vroeg ik me af of een lampe Berger mss wel zou kunnen. Ik ben niet per se allergisch voor de geur van kaarsen (al heb ik wel een gevoelige neus, dus het moet niet heel sterk zijn), maar meer voor de vlam zelf. Droge lucht en gebrek aan zuurstof in een ruimte denk ik, ga geheid niezen. Nu vraag ik me af of je datzelfde effect hebt met Lampe Berger (omdat je toch een lont aansteekt en er iets brandt lijkt me) of dat dat toch anders voelt qua luchtkwaliteit?

2 likes

Ik heb nog nooit voor een app betaald dus geen idee of dit het probleem is. Maar ik kon laatst wel een app niet downloaden omdat hij niet in mijn land beschikbaar was?? Toen heb ik mijn apple instellingen bij ‘Media en aankopen’ van Nederlands naar amerikaans gezet en lukte het wel. Als het een buitenlandse app is en niets werkt misschien het proberen waard.

3 likes

Bij een lampe berger heb je eerst een vlam, maar die blaas je uit en dan smeult dat vulkanisch steentje nog na. Ik kan alleen echt niets zeggen over wat dat doet met de luchtkwaliteit.

Je laat hem ook nooit lang “branden” want dat is niet goed voor het steentje. Dat scheelt misschien al iets? Al vind ik het ook een nadeel. Een geurkaars kun je gewoon aansteken en uren laten branden.

1 like

Ja mij kan je echt wegdragen als ik bij iemand binnen heb gezeten die kaarsen/ waxinelichtjes brandt. Droge ogen, hooikoortsklachten, echt vervelend.

Vraag me idd af of dat smeulen van het steentjes hetzelfde effect heeft. Is natuurlijk een dure grap om daar pas na aankoop achter te komen.

Ik kan ook slecht tegen lang kaarsen aan, maar heb geen probleem met Lampe Berger, al vind ik sommige geuren wel heftig en zodoende alsnog wel best prikkelend. Maar je kan geuren ook verdunnen.

3 likes

Wel sterke geur helaas

2 likes

Ik weet niks van Lampe Berger, maar je kan ook kaarsen “branden” door een kaars onder een warmtelamp te zetten.

Misschien is dat nog een optie voor je!

4 likes

Heb je wel eens diffusers gebruikt? Heb je daar diezelfde allergische reactie op?

Nee nog nooit! Vind het wel heel vies als winkels die hebben met een sterke geur, best benauwend maar ben daar dan nooit lang genoeg om erachter te komen of ik daar tegen kan.

Welke slimme thermostaat hebben jullie en waarom die? Wij willen er eentje aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer

1 like

Ik zou eerst kijken of het wel kan bij je ketel.

2 likes