Durf te vragen #5

Ja! Ik heb er zelf al vaker over gehoord via insta en ook dat je een video van jezelf moet opsturen enzo

2 likes

Ik doe het door de gootsteen maar dan met heel veel afwasmiddel erachteraan en dan de hete kraan even goed door laten lopen. Volgens mij spoelt t dan wel goed door

3 likes

Ik gebruik die olie bv. om hummus mee te maken, krijgt dan een lekker smaakje. Of gebruiken om een dressing mee te maken ofzo. Blijft, ook zonder tomaten erin, nog wel een tijdje goed in de koelkast.

3 likes

Ja het spoelt dan wel redelijk door maar er mag helemaal geen vet door de gootsteen of wc! In het riool zorgt het voor problemen. Als je een pan met vet hebt, zeg maar na het koken, ook eerst keukenpapier er door en dat gooi je dan bij het restafval of in gft. En daarna pas afwassen

4 likes

Wat een goed idee! Dit ga ik ook proberen :smiley:

1 like

Het is niet normaal maar ze vragen het wel @June ik heb het ook al eens moeten doen

1 like

Bij sommige supermarkten kun je het ook inleveren. Vind het alleen zelf vaak een gedoe omdat ik dan niet meer een verpakking oid heb waar het na gebruik weer in kan.

2 likes

Jeetje ik wist dit allemaal helemaal niet. Ik giet mijn blikjes tonijn in olie altijd af in de gootsteen :sweat_smile:

1 like

Maar hoe krijg je alle tomaatjes dan goed uit een potje? Ik deed altijd de olie weg laten lopen en dan het potje leeggooien op keukenpapier. Maar nu wil ik mijn leven beteren.

Met een vork!

3 likes

Ja en dan eventueel op een keukenpapiertje leggen en droog deppen. En die kan dan bij het restafval of in de biobak @Fitgurl

3 likes

Ja idd of met de punt van een scherp mes

4 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

Haha doen we!

Nee serieus, ik ga er op letten :grin: thanks!

1 like

Vraagje voor de mensen die rechten studeren:

Mijn opa in het buitenland is overleden en ik wil wel naar het buitenland voor de begrafenis maar dit kan natuurlijk niet in één dag allemaal. Kan een werkgever weigeren als ik vrije dagen daaromheen wil opnemen?

Ik heb al ontslag genomen bij die werkgever en ben per 1 december uit dienst… Waren ze niet zo blij mee, maar de functiebeschrijving klopt niet met de functie in de praktijk.

En ik wil dus wel vakantiedagen ervoor opnemen, maar die kunnen ze dus weigeren? Ik bedoel de begrafenis is wss donderdag ofzo dus dan heb ik er niks meer aan als ze 2 weken nemen om erover na te denken :’)

@Marsepein eens met inez! En inderdaad het ergste wat ze kunnen doen is je ontslaan maar je bent zelf al per december weg.

Denk als je wel de route kiest om te gaan als ze niet akkoord gaat je niet meer kan rekenen op een referentie.

1 like

Ik heb in totaal daar maar 3 maanden gewerkt, dus die referentie krijg ik toch nietxD
Stel ze weigeren en ik ga toch, kunnen ze me dan op staande voet ontslaan waardoor ik geen werk+inkomen heb in november?

Hahaha ja superkut ik sta dus alleen op locatie dus als ik er niet ben, is de locatie dicht…
heb de directeur een berichtje gestuurd en hij wil morgen of maandag bellen

oke naja ik ga dus helemaal van het allerslechtste uit maar misschien valt het mee. Heb zelfs m’n vader die met pensioen is gevraagd of ie eventueel de boel draaiende kan houden mochten z emoeilijk doen

1 like

Ik heb volgende week een mini Halloween feestje, wil voor de vriendin die het organiseert iets kleins meenemen. Drankje of snacks ofzo, iemand een leuk idee in Halloween thema?