Durf te vragen #4

Wow, dit is vet zeg!! Lijkt me echt geweldig, maar wel best prijzig, dus langer dan een nachtje gaat hem niet worden voor mij denk ik

Hele kleine kans maar ik probeer het toch. Heeft er iemand in omgeving Helmond/Weert zulke soort schoenen te koop? Zwarte enkellaarsjes met hoge hak. Maat 38 of als ze klein groot vallen moet 37 ook lukken. Ik dacht dat ik zulke laarsjes had maar ik kan ze nergens vinden en wil deze morgen aan onder mā€™n jurkje. Ook al zitten we thuis ja haha.

Iemand hier ervaringen met schenkbelasting? Mijn ouders willen mij dit jaar een bedrag belastingvrij schenken. Er is een maximum voor dit zonder dat je schenkbelasting moet betalen, dat weten we.

Nu is mijn vraag of eerdere schenkingen in dit jaar daar bij opgeteld (meegeteld?) worden?

Ik geef hun altijd mijn contante geld en dan maken zij dit over naar mij maar we weten nu niet of we door deze constructie dan niet ervoor zorgt dat we alsnog schenkbelasting moeten betalen

Alle schenkingen van dat kalenderjaar tellen inderdaad mee, nu zijn die eerdere bedragen natuurlijk niet echt schenkingen, maar ik weet niet of je dat kunt verantwoorden. Wellicht als jij kan aantonen dat je dat bedrag cash hebt ontvangen dat ze het niet meetellen, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

Ik heb van mijn ouders ook een keer te veel ontvangen, dus toen heb ik ze het in december terug overgemaakt en kreeg ik het in januari weer, zodat het over twee jaar werd verdeeld.

Oke, dan maakt het wel anders als alles mee telt. We weten dus niet zo goed hoeveel het over het hele jaar heen is geweest. Tellen kleine bedragen etc ook mee? Of echt bedragen boven een bepaald bedrag?

Belangrijke vraag op deze dag: wat is nou de beste tactiek om oliebollen op te warmen? Magnetron? Oven met folie? Help!

Pannetje met een beetje olie? Magnetron worden ze zo zacht en in de oven drogen ze uit (maar stel dat je er nou heel veel moet doen zou ik voor de oven gaan)

Alle bedragenā€¦ anders zou je elke dag 50 euro kunnen overmaken bij wijze van om de regels te omzeilen. Je gaf aan dat ze het naar je overmaken: kun je in de bank app niet op hun naam/rekeningnummer zoeken zodat je alle bedragen bij elkaar hebt? Dan zou ik die optellen en ze het restant vandaag laten overmaken.

2 likes

Ja kleine keuken en ga al veel koken dus heb er liever niet nog een pan bij haha. Maar mss voor vanavond wel nog een optie! Wordt dat niet extreem vet dan?

Ik vind gewoon in de oven prima altijd! Blijven ze iig wel knapperig, in de magnetron idd niet.

1 like

Ja ik twijfel. Misschien kan je twee testoliebollen doen? Eentje even in de oven en de ander in een pannetje? :sweat_smile: Zou ze sowieso een klein beetje vettig maken, maar het hangt er vanaf hoe ze er nu aan toe zijn (ik hou er wel van als de buitenkant een beetje knapperig is).

In de oven op 140/150 graden totdat ze weer lekker warm zijn. In vet zou ik bang zijn dat ze alles opzuigen.
Maar ze worden nooit zo lekker als vers van de bakker, helaas.

4 likes

Ik doe hier meestal in een ovenschaal met de magnetron oven combi functie aan. 160 graden + 180 watt voor een minuut of 6. Mocht je dit niet hebben dan werkt alleen de oven op 160 ook, wel even opletten dat ze dan van binnen ook warm genoeg zijn.

4 likes

Iemand DE tip om gourmet lucht te beperken zo veel mogelijk?

Ventileren tot de max en miss geurkaarsen??

1 like

Kruidnagels in sinaasappel duwen @HotMomma

2 likes

Werkt dit ook met mandarijnen haha? Heb die wel in huis

Ja geurkaarsen heb ik al idd, maar dacht maybe iets anders wat ik nog niet heb geprobeerd haha @kleinmaargroot

1 like

Bakjes met azijn verspreiden over de ruimte!

2 likes

Panneke meej wasverzachter a la Roy Donders

4 likes

Dat zou gevaarlijk zijn toch?

Heb ook wel eens gehoord over schaaltjes met gemalen koffie neerzetten (zou wel langzaam geur opnemen en het is best duur denk ik, coffee ainā€™t cheap)