Ja man, ik heb samen met mijn zusje een swarovski ring gekocht met een figuurtje erop van sentimentele waarde voor ons, en hij is binnen no time helemaal verkleurd. Draag hem nu amper, voelde me echt fucking hard genaaid. Ringen kostten ons 60 euro per stuk ofzo. Echt niet normaal.
ik help je graag. stuur maar een dm of iets dan kijken we hoe we het aanpakken als het nog nodig is.
Geen idee
Oorbellen wel. Na een halfjaar waren die compleet groen.
Ja voor alles
Weet ik ook niet eigenlijk. Wat ik wel weet is dat het Swarovski kristal heel goed beschermd moet worden tegen water etc. Dus gok dat het ook geldt voor de andere producten. Ik zou gewoon normaal goud/zilver oid kopen met zirkonen (of diamanten of edelstenen oid) en wel mee oppassen, ook goud/zilver wordt steeds kwetsbaarder als je het constant groter/kleiner moet laten maken.
Ik kreeg het in elk geval niet goed weg, want het zat echt onder de kristal en daar kun je natuurlijk niet poetsen zonder de hele oorbel te slopen. Ik zou gewoon iets anders kopen en wegblijven van Swarovski.
Grof geld voor geslepen glas op ijzer
Heb ik ook met zirkonia, enige wat bij mij goedblijft is echt (wit)goud met diamant. Maarja
Misschien als je zoekt op etsy. Waar mensen zelf hun sieraden maken en dan met wel echt zilver enzo. Je kan op prijsklasse zoeken. En ik denk dat je ook wel met de verkoper kan communiceren van als er iets aangepast moet worden dat diegene dat dan doet.
Dan zijn edelstenen misschien dan wel een optie! Die kunnen goedkoop of duurder.
Oh en wat ik wel eens met zirkonen heb gedaan, is laten vervangen bij de juwelier. Was niet heel duur en ik had weer een mooi sieraad. Maar ik douch niet met sieraden en doe alles in de avond af. Dus ik heb amper last van verkleurende sieraden.
Eens, ik heb oorbellen die ik op mijn 16e kreeg, nooit afgedaan, behalve eens in de zoveel tijd om ze schoon te maken en ze zien er nog goed uit. Ben inmiddels 31.
Beschermen goedkope zonnebrillen van bv Monki tegen UV of helemaal niet? Of moet ik echt al naar een duurder merk kijken of bij de brillenwinkel gaan voor een degelijke zonnebril?
Ik stel echt veel vragen de laatste tijd, sorry
Lijkt een viltvlieg
Ik heb ooit eens geleerd dat goedkopere brillen indd weinig tot niet tegen UV beschermen en het je ogen zelfs kan beschadigen. Ze hebben het mij toen zo uitgelegd: door het donkere glas van de zonnebril worden je pupillen wijder om nog genoeg licht te krijgen maar omdat dat glas dan dus niet tegen UV beschermt zit je eigenlijk met je ogen wijd open zonder enige bescherming in de zon te turen en dat is natuurlijk heel slecht. (Excuses als ik het niet meer helemaal goed navertel maar hier kwam het volgens mij op neer). Ik vind mijn zonnebril in ieder geval echt een van de betere investeringen oooooit.
Als het een uv filter heeft, staat dat erop aangegeven met cijfers. Je kunt googlen op die cijfers en hoe zo’n sterk filter jij nodig hebt.
Bij de Six hebben ze bijv best een oké filter en ook goedkoop
Maar bieden die goedkope zonnebrillen evenveel bescherming voor haar ogen als een duurder exemplaar?
Ja, is het korte antwoord, zegt oogarts Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam. “De prijsverschillen van een zonnebril zitten puur in de marketing van het merk, niet in de kwaliteit van oogbescherming.”
Mijn lenzenvloeistof van de opticien is bijna op en niet zoveel zin om een fortuin aan te geven aan nieuwe, welke lenzenvloeistof van de drogisterij is het proberen waard?
Die van de Action vond ik ook okay