Durf te vragen #4

Ik ben een vragenlijst aan het maken voor studenten en moet daar vragen naar geslacht. Ik had eerder staan de opties: man/vrouw/anders. Maar ik vind eigenlijk anders weer heel gek staan? Wat is beter om daar neer te zetten? Een X?

Ik denk dat ā€˜andersā€¦ā€™ toch een betere optie is omdat mensen steeds nitpickerig worden m.b.t. genderzaken. En dan misschien nog de optie om anders te specificeren zodat het op-en-top inclusive is.

3 likes

Misschien kan je ervoor zorgen dat ze het kunnen invullen. Dus; anders, namelijk ā€¦

4 likes

@Nysmn Hmm, dan doe ik toch wel ā€œandersā€ maar dan met optie om zelf aan te vullen!

1 like

is het nodig om te weten of het m/v is? anders zou ik het er helemaal uitlaten.

Ja, ā€œhelaasā€ wel. Gaat om aanvragen voor bepaalde subsidie en die organisatie wil weten wie/wat voor mensen die subsidie aanvragen.

Man/vrouw/anders/zeg ik liever niet of M/V/X/zeg ik liever niet

Dit zie ik vaak voorbijkomen en vind die laatste optie ook wel goed als je inclusief wil zijn

6 likes

Ja dat zeg ik liever niet hoort er ook echt wel bij op een invulformulier vind ik @SpeedOfSound

4 likes

ik heb nog 200ml kokosmelk in een blik over, iemand een goede tip wat ik er mee kan doen? heb nu een curry gemaakt met kokosmelk dus die optie valt af haha

1 like

Invriezen in een bakje (of zakje kan ook)! En dan weer in de pan gooien als je weer curry maakt

3 likes

Eens! Want bij ā€˜anders, namelijkā€™ wordt er alsnog een antwoord verwacht, terwijl niet iedereen de behoefte heeft om dat te delen (of er nog niet uit is wat bij diegene past/andere reden).

5 likes

Ik had laatst een vragenlijst waarbij het geen meerkeuzevraag was, maar een invulvak. Sowieso kun je je afvragen of je het geslacht wil weten of meer geĆÆnteresseerd bent in het gender. In die vragenlijst stond dus:

Misschien is dat nog een optie?

Wel prijzig, maar vind ze zelf iedere euro waard: sleepbuds van bose. Oordopjes met rustgevende geluiden (bijv. Ruis, regen, vuur etc.) en geĆÆntegreerde wekker.

2 likes

Ik maak vaak chiapudding voor ontbijt met restjes kokosmelk! Je kan er ook rijstepap mee maken (als toetje of ontbijt)

Smoothie met mango, door de havermout, kokospudding, Pina coladaā€¦ Of invriezen zoals reeds gezegd.

Heeft iemand een goede manier om een Macbook (eentje met alleen een USB-C ingang) aan bekabeld internet aan te sluiten? Dus met ethernet. Ik word helemaal gek van mijn falende wifi tijdens online werken. Ik zie wel adapters, maar ik heb mijn ene USB-C ingang ook nodig voor mijn hub met usb/oplader/HDMI. Moet ik deze dan inruilen voor een versie die ook ethernet heeft, of kan ik bijv een USB naar ethernet adapter in de USB ingang van mijn hub stoppen? Dus werkt alles even goed als ik dit doe:

Macbook - hub met usb ingangen - usb naar ethernet adapter?

Of is dit teveel adapters aan elkaar gehangen?

1 like

Dit is wel een chille optie maar ik denk wel dat je het jezelf heel moeilijk gaat maken hiermee @SpeedOfSound want als je na afloop je data gaat analyseren krijg je dan bijvoorbeeld:
Vrouw
vrouw
vruow
V
v
ik ben een vrouw

ā€¦ enz. allemaal als aparte uitkomsten omdat mensen allemaal net weer wat anders typen terwijl ze hetzelfde bedoelen :sweat_smile:

Van nonbinaire vrienden weet ik dat ā€œMan / Vrouw / Anders namelijkā€¦ / Zeg ik liever nietā€ over het algemeen al heel erg gewaardeerd wordt! Dan kun je het dus meerkeuze laten en alleen bij ā€˜Andersā€™ een optie om te typen zetten.

4 likes

Volgens mij zou dit wel moeten werken hoor!

Wat eten jullie allemaal met sweet chili saus? Heb nog een fles in de koeling staan en kwam erachter dat ik eigenlijk niet goed weet waarmee te gebruiken behalve met tortilla chips?

Broodje gezond
Patat
Bami/noedels
Chips
Chili sin carne

Maar goed ik ben een sausfreak dus weet niet of iedereen dit lust xD

2 likes