Durf te vragen #4

Ik vind dit echt een topidee

Ik vind het eigenlijk wel komisch. Het is fris genoeg om het nog aan te doen, maar niet fris genoeg om bij andere kleren op te bergen die je ook nog aan doet. Ik doe het overigens zelf ook haha.

Ik hang die kleren meestal een middag buiten en dan berg ik ze gewoon op bij de rest. Bovenin mijn kast heb ik een hanggedeelte en daaronder lades, dus ik heb een plank onder het hanggedeelte waar geen kleren liggen. Daar leg ik dan nog wel eens een gedragen chilltrui die ik nog wel vaker kan dragen.

1 like

Ik hang gewoon alles altijd terug. Sommige kleren gaan wel 5 keer aan en terug. Werkjurkjes en jasjes enzo. Alleen ondert-shirts en ondergoed gaan standaard in de was.

2 likes

Hoe omschrijf je de bijsmaak van stroop, karamel heeft het ook, maar het is dus niet het zoete maarā€¦ ja soort van bitter maar ook weer niet? Hoe noem je dat in vredesnaam?
In mā€™n hoofd is het tangy maar volgens mij klopt dat niet want dat betekent volgens google ā€˜pittigā€™ of ā€˜met een sterke smaakā€™

1 like

Is er een manier om op marktplaats een advertentie die je zelf ooit hebt geplaatst terug te zien? Ik heb namelijk ooit studieboeken erop gezet, echt met isbn-nummer en alles erbij, maar heb dit destijds niet in een word-bestand gekopieerd en uiteindelijk heb ik het grootste deel niet kunnen verkopenā€¦ Zou heeeeel blij zijn als ik niet weer al die titels hoef over te typen hahaha. (als iemand hbo-rechten boeken zoekt, pb!)

Nee, tangy gebruik je meer als het een zuurtje heeft. Dus lemon curd oid, heeft een wat scherper zuurtje. Dat is tangy. Dus als het beetje balsamico achtig is wat je bedoelt, dan is tangy wel het goede woord. @kali

5 likes

Wat kan je ook alweer gebruiken om in de auto naar je telefoon te luisteren als je geen Bluetooth verbinding hebt? Het was iets wat je via de radiofrequentie ofzo moest doen?

Ah ja dan gebruik ik het dus verkeerd. Maar het goede woord kan ik ook nergens vinden :thinking:

Mss een beetje ā€˜burntā€™? Ik vind soms dat heel donkere karamel dat ook beetje heeft, niet aangebrand ofzo. Maar gewoon een bepaald soort bitter.

1 like

Ja een beetje rokerig is het misschien ook wel. Bitter/rokerig en een klein beetje metalig ofzo. Haha niet te doen

1 like

Thanks!!

3 likes

Buttery? Of iets met butterscotch?

Ik vind caramel sowieso niet erg bitterā€¦ Kun je de smaak op een andere manier omschrijven? Zonder gebruik te maken van standaard smaakbeschrijvingen? Anders gebruik maken van een thesaurus om het juiste woord te vinden.

1 like

Heb je een mail gehad toen de adv verwijderd (verlopen) was? Daar staat de tekst nog in.

Nee niet boterig. Ik vind dat wel, bij karamel en stroop! Heel licht bitter wel, maar het is er wel ergens.
Maar ik denk dat er gewoon geen woord voor bestaat eigenlijk.

1 like

Ohhhhh ik weet het! Tart!

Nee, dat is heel gelijkend op ā€˜tangyā€™. Ziet echt meer op citroen en azijn.

Rins misschien? Al ken ik dat alleen in de context van appelstroop.

2 likes

Ik zou juist zeggen elke namiddag omdat je dan donderdagavond al zo goed als weekend heb en vrijdags nog maar paar verwaarloosbare uurtjes in de ochtend hebt :smiley:

2 likes

Jaaa omg dankje!! Moet wel een paar leestekens omzetten maar dat is zoveel minder werk dan alles opnieuw typen hahaha. Heel blij nu.

1 like

Heeft iemand de tip voor brede schoenen? Ik vind Clarks een fijn merk maar wel wat duur en weinig aanbod.

Bij Zalando had ik een grote order geplaatst voor Wide Fit schoenen maar ze waren allemaal helemaal niet wide fit (stond ook niet op de schoen zelf). Heb gister wel een Asos order geplaatst voor wide fit schoenen, Maar misschien heeft iemand nog tips?