Durf te vragen #4

Haha waarom staat op elke map een koala?
Love koalas maar dat is toch een gemiste kans als je op elke map een ander dier kan hebben, het is niet alsof de keuze beperkt is.

Ik snap dat het waarschijnlijk om :money_mouth_face: gaat maar dat is toch een hele luie, gemakkelijke keus zo.

3 likes

O geweldig dit, wauw dit had ik ook! Heeeeel leuk om terug te zien!

1 like

Mijn broer had deze map met dino’s!
Inclusief zo’n rood/groen 3d brilletje.
Die vond ik ook heel tof!

10 likes

Yep, deze had ik ook!
Met een magneet bord met dino’s en een T-rex geraamte dat licht gaf ih donker (?)

1 like

Was dat deze?
Ik weet niet meer of die er bij hoorde, maar die hadden wij ook haha!
$_84

3 likes

Ik weet even niet of dit in het werktopic hoort maar anders verplaats hem maar…

Ik ga binnenkort ontslag nemen want heb een nieuwe baan. Heb echter van april tot en met december 2019 een opleiding gevolgd, betaald door mijn huidige werkgever, die overigens ook van pas komt in mijn nieuwe baan.
In mijn contract staat dat bij ontslag binnen 2 jaar de volledige kosten terug betaald dienen te worden. Ik vraag mij nu af of dat is vanaf aanvang ( en dus betaling) van de opleiding ( april dus) of het einde ervan ( december dus). In dat eerste geval is het dus langer dan 2 jaar en hoef ik maar de helft terug te betalen.

Nu heb ik aankomende weer eerst een gesprek met mijn nieuwe werk en hoop dat zij de opleidingskosten willen overnemen…
Vind dat echt spannend om op tafel te leggen, maar volgens mij is dat heel normaal?
Ik ga van een eenmans bedrijfje naar een grote instelling.

Ik heb de mijne van de action! En mn ouders van de bouwmarkt.

Staat dat niet in je studie-overeenkomst wanneer die termijnen in gaan? Als je de studie hebt gevolgd en bij je nieuwe baan te gebruiken is dan is de kans groot dat het nieuwe bedrijf de kosten overneemt, maar is wel iets waar je inderdaad over moet onderhandelen. Het is in elk geval geen gekke vraag, dus gewoon doen.

1 like

Net even goed gekeken en inderdaad! Die termijnen gaan in op de eerste cursus/lesdag van het nieuwe jaar. Dan heb ik dus mazzel aangezien die van mij van april-dec 2019 was. In dit geval hoef ik maar de helft terug te betalen.
Thnx voor je antwoord. Ga dit dan bij mijn nieuwe werkgever neerleggen!

Wie kent een merk/winkel met sportleggings die squatproof zijn en écht lang? Gisteren was ik in de H&M en alle sportleggings waren kuitlengte of hoogwater. Ik wil hem gewoon tot op mijn enkelbot minimaal. Ik ben 1.78.

Werk je in Nederland? Dan is deze afspraak niet geldig namelijk als er geen afbouw inzit. Opleidingskosten overnemen is overigens vrij normaal.

1 like

Weet iemand hoe je een Nederlandse vertaling van een boek zoekt, als je alleen de Engelse titel kent? Soms kun je de titel ongeveer raden door hem te vertalen, maar soms is de titel in het Nederlands gewoon heel anders. Op schrijven zoeken werkt niet altijd, soms vind ik dan alleen de Engelse titels.

Op goodreads?

3 likes

Op goodreads kun je “book details” aanklikken en dan “see all editions” daar staan meestal ook de vertalingen tussen. The virgin blue van Tracy Chevalier is bv vetaald als “maagdelijk blauw” maar ook als “ik droomde in blauw” en die edities staan er allebei tussen.

1 like

En @Vaiana Oh dat is wel het proberen waard! Ik heb alleen nu even gekeken voor de Nederlandse versie van ‘How to stop worrying…’ (zie link) en dan zijn er 10 pagina’s aan boeken. Je kunt niet selecteren op taal bijvoorbeeld, dus dan is het flink zoeken. Als ik daar e-book aanklik, geeft ie ook de Nederlandse editie niet terwijl ik die wel al heb. Dus het kan me soms inderdaad wel verder helpen maar het is niet helemaal volledig.

Link Goodreads

Ik denk dat de Engelse titel googelen met “nederlands” erachter dan meestal wel voor resultaten zorgt?
Ik vond meteen dit:
In 1946 verscheen de eveneens inmiddels evergreen How to stop worrying and start living (onlangs in een nieuwe vertaling uitgekomen bij AnderZ onder de titel Leven zonder zorgen ).

Maar volgens mij is er geen database of zo waarin je dit met 1 klik kunt vinden inderdaad. Je zou worldcat.org kunnen proberen maar ik weet niet of dat volledig is.

1 like

Niet alle boeken zijn vertaald. Misschien dat het daarom lastig vindbaar is?

Anders kun je het via Bol makkelijk vinden door de Engelse titel + Nederlands te zoeken.

2 likes

Heeft iemand wel eens een DHL pakket geretourneerd via zo’n locker? Mijn lidl heeft sinds kort een locker en volgens de website van dhl kun je daarmee ook pakketten retourneren, maar hoe werkt dat precies?

1 like

Ja heb ik weleens gedaan, was heel makkelijk. Zelf label erop plakken, dan kan je op het scherm invullen dat je wil verzenden en zelf een maat locker kiezen die past bij je pakket, barcode scannen en dan gaat de deur open en zet je je pakket erin.

Kun je dingen retourneren op vinted?? Of was er echt iets helemaal mis?