Durf te vragen #4

Ja daarom twijfel ik ook of ik überhaupt moet gaan. Want als iemand mij zou vragen ‘kun je stoppen of zachter hoesten’ zou ik ook denken eh wat denk je zelf?
Maar vrienden van me zeggen dat als ik misschien weet waarom ze het doet of way ze heeft dat het misschien helpt voor m’n gevoel.
Maar ja om nu ineens bij een wildvreemde aan te gaan bellen met ‘goh wat heb je’ vind ik ook weer lastig.

Maar de wanhoop zit me inmiddels zo hoog dat ik alles aangrijp :sweat_smile:

Dit wil ik ook, maar kan het niet vinden voor Apple? :pensive:

1 like

Tenzij je echt iets concreets van haar wil vragen (wat redelijk is) zou ik niet gaan denk ik. Ze is waarschijnlijk ziek of er is iig iets wat waarschijnlijk vervelend voor haar is want zo hard hoesten moet voor haarzelf ook supernaar zijn. Haar gezondheid gaat jou in feite niks aan dus gaan vragen wat ze heeft vind ik ook niet echt done. Vragen of ze zachter kan hoesten vind ik ook geen redelijk verzoek want ze doet dat natuurlijk onvrijwillig en kan er dus niet echt iets aan doen. Het is geen karaokeparty ofzo, dus ik denk eigenlijk niet dat je er echt concreet iets mee gaat opschieten om het aan te snijden, behalve dat zij zich waarschijnlijk nog rotter voelt dan ze wellicht toch al doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou ook echt vervelend en naar is maar er is denk ik in dit geval niet echt een oplossing, behalve proberen het wat meer bij je eigen omgang met de geluidsoverlast proberen te zoeken (en ik snap echt hoe lastig dat is en hoe opgefokt je erdoor kan raken) zodat je iig hopelijk iets minder on edge kan raken van de overlast. Wel een kutsituatie

7 likes

Nee ik zou dit echt niet doen, er is hoogstwaarschijnlijk geen oplossing en zij zit er al genoeg mee lijkt me.

6 likes

Oké thanks voor jullie reacties @Twonights @Lemongrab @Molotov , dan ga ik idd niet.

Ik heb nieuwe oordoppen besteld en verder bid ik dan maar dat het vanzelf beter gaat. Maar thuiswerken is hierdoor echt lastig, ik neem ook videos op en daar hoor je haar ook doorheen :sob: Dus als iemand nog een gouden tip heeft zodat ik m’n verstand niet verlies zijn die altijd nog welkom.

2 likes

Ik heb een behoorlijk grote doos te retourneren en nu zag ik dat m’n dichtstbijzijnde PostNL punt ineens een automaat heeft? Dus niet meer in de winkel ofzo.
Zou ik er op kunnen wagen dat de doos in zo’n locker past? Haha. Hoe weet dat ding hoe groot m’n retour is? Dat zegt het filmpje niet. Ik vind het maar magie

https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-en-briefautomaat/

Dit is een heel prijzige tip en je hebt er zelf waarschijnlijk ook al over nagedacht, maar misschien kun je een noise cancelling koptelefoon proberen? Misschien kun je er een lenen van iemand om te kijken of het verschil maakt, of kun je er een bestellen en als het niet voldoende werkt terugsturen?
Ik heb er geen maar je hoort altijd dat het wonderen doet.
Die kun je ook gebruiken zonder muziek.
Oh en qua oordoppen zweer ik bij wasbolletjes, dat is misschien een meer budgetvriendelijke tip.

1 like

For real, even op die pagina naar onder scrollen en…

Zijn er maximale afmetingen voor het verzenden/ontvangen van een pakket met de pakket- en briefautomaat?
Ja. Je kunt een pakket versturen met de pakket- en briefautomaat met de maximale afmetingen van 70 x 35 x 50 cm (breedte x hoogte x diepte).

Je zou maar eens een paar alinea’s moeten lezen :stuck_out_tongue:

3 likes

Hahahah O jeeeezus sorry. Dom. Tot veelgestelde vragen gelezen blijkbaar. Dank je wel

Dat is mijn volgende idee idd! Alleen voor het slapen is die niet handig maar als die oordopjes niet werken dan kan het geld me niet meer schelen en ga ik inderdaad voor zo’n koptelefoon.

Ik heb nu siliconen oordopjes maar was bolletjes ken ik niet, ga ik ook even naar zoeken. Dankjewel!

1 like

Het kan erger hoor. Wanneer mensen hier beweren dat faq gelezen te hebben en nog steeds niet weten hoe ze ons moeten bereiken. Terwijl het in de eerste twee regels staat.

2 likes

In de app store heet die gewoon ‘Google’! Daar vallen dan meerdere functies onder.

1 like

Spreek je haar nooit ih voorbijgaan, dat je evt een praatje maakt en het dan bespreekt (en evt nog qua “nazorg” iets langsbrengt?). Lastige situatie wel

@Cozycute ik herinnerde me een soortgelijke situatie uit het burentopic, ook over hyperfocus op ‘normale’ leefgeluiden waar niet echt iets aan gedaan kan worden, misschien heb je iets aan de tips uit dat gesprek. Je kan nog verder teruglezen evt voor meer

4 likes

Dat probeer ik inderdaad wel! Maar het is wel een goede reminder. Die hyperfocus is er ju echt heel erg en dat maakt het nog 10x erger terwijl zij niet erger is gaan hoesten natuurlijk. Dus daar moet ik wel wat mee.
Thanks voor het posten!

1 like

@Daelyss oooh shit, hopelijk valt het mee!

Heeft iemand dé tip om olie uit leer te krijgen? Ik heb een pot olijven inclusief olie over mijn leren schoen gekregen waardoor er nu een vlek inzit die ik niet weg krijg :cry:

1 like

Gelijk met een sopje het meeste eraf poetsen en daarna goed met talkpoeder bestrooien. Dan trekt de olie daarin. Succes!

Kan je het niet laten ophalen? Ik kreeg laatst in de app de optie om te laten ophalen (mits de bezorger ook op je route zit)

Oh chill. Ga ik bekijken! Dank je

1 like

Ja vaak heeft het met contacten via whatsapp of facebook te maken. Maar soms krijg je het ook als iemand die je volgt nog een account aan maakt.