Durf te vragen #2

Af en toe wel ja. Soms heb ik het idee dat ik extra moeite moet doen als ik moe ben.

Nee dat klopt haha. Maar het is nog onlogischer om te denken dat je zwanger bent als je wél ongesteld wordt normaal gesproken toch?

Ik zou gewoon vrijblijvend even een test doen bij de opticien! Is echt zo gepiept en als ze er wat aan kunnen doen qua bril of lenzen, scheelt het toch weer.

1 like

Dat zei mijn vriend net ook.
Volgende week even kijken waar een opticien hier in de buurt zit om langs te gaan.

1 like

Ik zit niet meer op school maar dit wil ik ook :open_mouth:

3 likes

@crazyplantlady thanks voor het meedenken! Ik ben hem voorheen wel een keertje of 2 vergeten maar dat was a) week 2 en de tweede keer heb ik hem toen gelijk doorgeslikt. Het vreemde zit er dus in dat ik telkens ongesteld word na 3 weken terwijl ik normaal altijd 6 weken de pil kon nemen.

Ik ga vrijdag naar een bruiloft (protestant en netjes). Ik weet niet zeker wat ik aan moet. Ik heb een outfit met een zwarte rok en een bloemetjes bloesje maar ik weet niet of het een probleem is om zwart aan te hebben naar een bruiloft? Ik ben echt nieuw met deze dingen :stuck_out_tongue:

Heeft een van jullie ervaring met het Individueel keuzebudget?

Dus dat je van je werkgever geen vakantiegeld, 13e maand ed krijgt, maar dat het gereserveerd wordt en je het voor verschillende doelen kan inzetten zoals meer verlof, een fiets, meer salaris.
Heeft iemand een idee van de eventuele belastingvoordelen?

Het liefst laat ik de situatie bij het oude, dus 2x per jaar bij benadering een extra maandsalaris (vakantiegeld en 13e maand) maar deze uitkeringen worden wel zwaar belast.

Wordt de boel minder zwaar belast als ik het laat uitkeren als ‘extra salaris’?

Heeft iemand hier een tip voor een fotograaf in regio Zaanstad? Liefst niet in een studio, maar lekker buiten. Het gaat om een gezinsfoto.

Wow @tukker vet mooi!!
Ik ben ook heel benieuwd nu wat je studeert/studeerde, want je aantekeningen komen me zeer bekend voor haha. Studeer je in R’dam?

Ik ben daar een alumnus van haha. Succes!

Weet iemand of je bij Google maps de tags bij restaurantjes weg kan halen? Om zo duidelijker de route te zien?

Ik weet het niet zo goed want het is in Duitsland. Maar ze zijn erg gelovig is me verteld. Ik ga gewoon in wat ik heb en lach ne er wel doorheen :wink: gelukkig is het stel waar voor ik kom heel lief en niet moeilijk.

Weet iemand wat dit is? Het smaakt ontzettend zoet. Net een beetje zoals die yoghurt snoepjes van Katja.

Het heeft ooit in een notenmix gezeten alleen waarvan wat ik niet want ik stop dat altijd in een grote pot.

Je vakantiegeld/13e maand wordt net zo belast als de rest van je salaris, de totale belasting wordt berekend aan de hand van je jaarsalaris. Om te voorkomen dat je moet bijbetalen omdat je door je vakantiegeld net over een grens van een schijf of een heffingskorting heenkomt aan het eind van het jaar heffen ze een hoger tarief bij uitbetaling, maar uiteindelijk wordt dat weer rechtgetrokken bij de belastingaangifte.
Extra salaris (als je het verspreid over alle maanden laat uitkeren bijvoorbeeld) levert dus netto precies hetzelfde op. Als je een fiets bruto=netto kan laten uitbetalen (dus je levert de bon in en dat volledige bedrag wordt na de belasting op je loonstrookje gezet) is dat voordeliger, maar je hebt maar zoveel fietsen nodig, daar kan ik geen twee salarissen per jaar aan uitgeven.

1 like

Ik heb dit weleens aan een weginspecteur gevraagd. Als het werkschoenen zijn: vrachtwagen chauffeurs trekken vaak hun schoenen uit voordat ze gaan rijden of wisselen voor andere schoenen als ze op een vieze plek moeten laden/lossen. Soms zetten ze die op het spatbord of wat dan ook en vergeten ze die waardoor ze er onderweg af vallen.
Zelfde geldt voor bouwvakkers en dergelijke die hun schoenen op de aanhangwagen zetten of op het dak van auto/whatever.

Alleen de reden waarom fancy schoenen wel eens langs de snelweg liggen wist hij ook niet. Zag laatst een paar hakkenschoenen liggen. Dusja dat is wel een beetje een mysterie. Van een ongeluk zijn ze in ieder geval niet want dat wordt allemaal opgeruimd en meegenomen of het zou al ergens heel erg verscholen terecht moeten zijn gekomen.

2 likes

Mysterie opgelost, bedankt! Heb nog nooit fancy schoenen gezien, maar inderdaad altijd werkschoenen.

1 like

Heb zojuist een gek plekje ontdekt op mijn been, jeukt ook (zoals een muggenbult) weet iemand misschien wat het kan zijn? Ben nieuwsgierig.

Samenvatting

Is het vochtig? Nee he? Zowel: schimmelinfectie? Kan vanzelf weggaan maar het beste is om te smeren met miconazol ! Zit in daktarin.

Nee niet vochtig en ook geen echte bultjes ofzo, meer een kleurverschil in mijn huid. Zoals een bloeduitstorting is. Maar dan jeukt het lichtjes. Zit wel precies op binnenkant dij.