Duitslandtopic

@anon18050057 @Dombo

Bedankt! Ik ga een paar dagen rollen van de ene eettent naar de andere :smirk:

2 likes

Factory girl Berlin voor ontbijt/lunch.
Neni Berlin heeft ook veel vega opties.

1 like

Is het jullie gelukt om je te registeren voor einreiseanmeldung?

Ja! Net gelukt. Heel gek dat je steeds aangeeft gevaccineerd te zijn, dat er dan alsnog steeds gesproken wordt over een quarantaineplicht in die documenten. Ik blijf niet eens tien dagen :woman_shrugging:t3:

Oh chill! Is het makkelijk te doen met de qr code? Ben volledig gevaccineerd, maar snap niet hoe ik die qr code in kan vullen oid. Ik moet het morgen pas doen, maar kan er nu al de hele dag om stressen.

Ik heb papieren/pdf certificaat gemaakt via de coronacheck website. Die heb ik gedownload en daar geupload.

1 like

Oh top! Dan ga ik dat ook zo even doen, thanks!

Pfff ze doen er echt alles aan om je zenuwen aan te praten qua quarantaine verplichtingen :scream: ik ben gevaccineerd, zet dat er even duidelijk bij!

Huh ja ik snap t ook niet, ik kan bij dat einreiseanmelding ook die pdf niet uploaden. Ik vink aan dat ik een vaccinatiebwijs heb, maar geen test of herstelbewijs, want ja, ik ben gevaccineerd. Maar dan kan ik aan t eind nergens iets uploaden en moet ik aangeven waar ik 10 dagen in quarantaine ga? Snap er geen kut van. Waar moest jij die pdf uploaden?

Ja, ik moest hem apart en later nog uploaden. Dus die aanmelding afmaken en dan kan je later het bewijs uploaden

1 like

Hm oke dan ga ik die aanmelding maar afmaken. En mn hotel voor 1 nacht maar opgeven als plek waar ik 10 dagen verblijf? Wat een onhandig iets. Hoe heb jij dat gedaan?

Ja ook zo. Volgens mij roepen ze gewoon overal heel hard dat je in quarantaine moet !!! maar als je een vaccinatiebewijs/bewijs van herstel/negatieve PCR aanlevert vervalt die quarantaineplicht.

Haha ja precies. Rare volgorde dan ook van die einreisanmeldung. Laat me dan meteen dat bewijs uploaden, scheelt een hoop gezeik.

2 likes

Ik ben onlangs ook maar 1 nacht gegaan (was wel voordat de officiele quarantaine in ging) en heb toen besloten om de aanmelding niet te doen.

Ik vind de huidige tentoonstelling in c/o Berlijn echt een aanrader, Send me an image. Was er in een klein uurtje doorheen, maar echt een supervette tentoonstelling.

De tip van Zeit fur brot en 1990 vegan living waren beide top. Als je nou een goedkoop hostel met prive kamers zoekt, The Circus Hostel zit op een prima locatie NAAST een Zeit fur Brot :ok_hand:t2: lekker ontbijtje halen en de cappuccino’s daar waren ook top.

Overigens heb ik alleen in de trein die einreis dinges hoeven laten zien, verder alleen dat certificaat als ie ergens binnen wat wil eten. Ik laat dan dat pdf’je zien van coronacheck.nl, zo’n qr code scannen ze niet en begrijpen ze niet allemaal.

Was ook even vergeten hoe het is om cash mee te nemen. Had gewoon mijn portemonnee aka pasjeshouder mee maar dat was onhandig :sweat_smile:

3 likes

Ik ga dit weekend naar Berlijn. Als je binnen in een restaurant wil eten, is een bewijs van vaccinatie dan genoeg? Of moet je altijd een negatieve testuitslag tonen?

Veel restaurants hebben een groot overdekt terras, dus daar hoef je niets te laten zien. Ik heb vooral buiten gegeten, alleen een paar keer bij de Zeit fur brod binnen gezeten en toen moest ik een bewijs van test of vaccin laten zien. Je kan ook bijna overal een gratis test doen, dus dat zou ook goed te doen zijn.

Leuk! Ik ben de afgelopen dagen in Berlijn geweest. Alleen bij de Mac (en bij de bios) vroegen ze om de coronacheck app, bij alle andere eettentjes is mij niks gevraagd. En gevaccineerd zijn is voldoende, negatieve test is dan niet nodig.

Fijn want ik ben volledig gevaccineerd :smiley: dus mocht een restaurant erom vragen, dan is de nederlandse corona check app gewoon voldoende om te laten zien?

1 like

Ja er zit een internationale versie op die app! Ik had ook een pdfje gedownload via Coronacheck.nl en daar stond iets meer tekst op, dat snappen ze beter want die QR-code deden ze bij mij niets mee. Had net zo goed een of andere randon QR-code kunnen tonen :grimacing: