Vroeger hadden wij een jongen als babysitter en mijn ouders gingen regelmatig weg dus hij was er minimaal 3x per maand.
Iedere keer als hij kwam vroeg ik of hij koffie wilde en dan deed ik er zout in.
Die arme jongen stond het iedere keer toe omdat ik het zo grappig vond hoe hij reageerde .
Maar toenā¦
Mijn opa was echt een dikke zeiksnor en zwaar gelovig! Hij heeft mijn moeder en de rest van de kinderen met harde hand opgevoed en humor ? Wat is dat? Nog nooit van gehoord. Mijn vader had ook een hekel aan hem en baalde altijd als een stekker als ze weer langskwamen.
Weet niet waarom ze er waren maar ze zaten op een zondag middag bij ons en Mn moeder ging koffie zetten . Ze vroeg me om in twee kopjes suiker te doen.
Ik deed er dus zout in. Mn moeder zette de kopjes op tafel en ik zat gespannen af te wachten op de reacties . Mn opa nam een slok en spuugde het uit en ik zat te lachen en daardoor Mn broer , zus en vader ook. Mn opa was woest en is opgestaan en is in de auto gaan zitten.
Ik helemaal huilen maar Mn vader heeft me toen 10 gulden gegeven voor de actie. Hij moest er om lachen .
Ik was 5-6 ofzo