Documentaires

Invriezen wil niet meteen zeggen dat de kwaliteit na ontdooien goed is en wil ook niet zeggen dat er een embryo uit kan ontstaan na contact met zaadcellen en of het dan ook echt nestelt in je baarmoeder. Het is dus schijnzekerheid. Maar neemt niet weg dat ik wel snap waarom sommige dit overwegen. In mijn werkomgeving heb ik meerdere collega’s die rond de 35 zijn en geen partner die wel serieus nadenken over commercieel ergens invriezen van eitjes. Evt over de grens.

5 likes

Ik ben heel benieuwd naar Jason, te zien op IDFA en zondagavond op NPO2.

9 likes

Hij komt mij bekend voor, volgens mij zat hij ook in het programma van Tygo ‘In de psychiatrie’? Echt heftig en zo jong nog.

1 like

Ontzettend veel respect voor hem, wat een hel heeft hij doorstaan en doet er nu zo iets positiefs mee

ik heb opzich ook best wel respect voor iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt maar gewoon levenslang getraumatiseerd is en er niet zo veel leuks meer van kan maken :woman_shrugging:

9 likes

ja true, onhandig gezegd door mij! Sorry, stom van me :frowning:

Net Jason teruggekeken, jeetje het raakt me echt enorm. Wat mooi gemaakt

1 like

Kijkt er iemand anders ook zo uit naar Get back docu over the Beatles die bijna uitkomt?

In mijn omgeving ben ik echt de enige Beatle fanaat…

2 likes

Jaaaa, kan niet wachten <3

1 like

Bij mij liep disney plus gisteren steeds vast, dus ga vandaag hopelijk deel 1 kijken!

1 like

Ik moet even kijken wanneer ik genoeg tijd heb om het op mijn gemakje te bekijken. Ben echt heel benieuwd. Dit is trouwens ook nog een tip, heb ik gisteren geluisterd. Heeeeel ontroerende podcast van Sean Lennon met Paul McCartney: Sean Lennon interviews Paul McCartney | October 4, 2020. - YouTube

2 likes

Ik ben net begonnen, en idd integrerend… vond hem toen in dat programma van tycho al veel indruk maken

2 likes

Jason afgekeken.
Heel erg bijzonder.

Samenvatting

Heel bijzonder om te zien hoe klein en kwetsbaar hij wordt. Ineens zit er in plaats van een jonge vent, met zo’n intens pakket hersenen en zo intelligent, een heel klein bang en kwetsbaar kindje…
En vond de therapeut daar ook mooi op inspelen.

Die angst, is echt voelbaar. Als hij dissocieert.
En pfoee wat werkt hij ontzettend hard in die trauma therapie. Zo intens en zo zwaar. Echt heel erg knap.

7 likes

Ja en je zal het maar aandurven om het allemaal op te laten nemen en uit te zenden! Echt heel knap.

3 likes

Ik heb net 14 peaks gekeken en ik vond het een fascinerend verhaal. Gaat over een man uit Nepal die de 14 hoogste bergen (van 8,000+ meter) gaat beklimmen in 6 maanden en 6 dagen. Om te vergelijken: de eerste persoon die dit deed deed er 16 jaar over. Iedereen dacht dat het nooit zou lukken.

Ik vond het alleen wel jammer dat er niet meer details waren per berg maarja dat gaat ook niet echt in 1,5 uur als er 14 bergen zijn.

4 likes

Interessant! Waar heb je deze gekeken?

Netflix! Had ook al meteen gegoogled.

3 likes

Wow. Ik heb echt lopen schreeuwen naar de televisie (Neeeeee vooral en yolo)

Wat bijzonder en knap haha. Dikke aanrader.

1 like

Ik heb deze gister ook gezien en vond het eigenlijk niet een hele interessante documentaire… Het is natuurlijk echt een waanzinnige prestatie van hem en zijn team, en er zitten prachtige beelden in, maar verder had ik het idee dat er niet heel veel verteld werd. Ja, ze gingen bergen op en weer en af en toe was er een losse flodder naar de thuissituatie.

Free solo bijvoorbeeld was echt meer een aanloop naar de beklimming en doordat je zo werd meegenomen in het proces, en alle bijbehorende gevaren zat ik echt met zweethanden op de bank.

1 like

Gister ook 14 peaks gekeken, maar ik vond het eigenlijk een nogal onsamenhangend verhaal.

1 like