Disney films

Een weggestopt kindje deze film. Echt aan te raden, maar dan niet een bewerkte versie zoals @Vaiana ook benoemt! Ik neem aan dat deze bewerkte versie op Disney+ staat. Kun je beter t origineel ergens opzoeken/downloaden.

Hmmm ik ga eens op zoek!

Ik zou hem zeker kijken! Hoewel de film niet bijzonder is, heeft het wel voor veel verandering bij Disney gezorgd. Door deze film wilde Disney stoppen met animatie maken, werd de animatiestudio gesloten en moesten de animators in containers gaan werken.

Deze film is ook jarenlang niet op VHS en DVD uitgebracht tot een petitie op internet kwam.

Er is in totaal ongeveer 7 minuten geknipt en er zijn bepaalde geknipte scènes op garage sales gevonden en heel veel zijn vernietigd. Kan je op YouTube meer over vinden.
De versie op Disney+ is de enige versie die er is en er is geen tweede versie @Hejira

Whyyyyyyyy

Wat is er why aan? Überhaupt de remake of wat bedoel je?

Het is zo’n typisch Disney remake. De kleren, de feeling… het is totaal niet vernieuwend. Kijk, Cruella was dan niet bijzonder qua verhaal, maar ze probeerden tenminste wel er wat van te maken.

1 like

Voor mij hoeven die remakes sowieso niet :joy:
Of nou ja, Glenn Close als Cruella was fantastisch maar dat vind ik toch anders dan al die remakes van de laatste jaren.

1 like

Spannend!

22 likes

Een capibara :heart_eyes:

6 likes

Leuk!!

9 likes

O wauww het ziet er zo mooi uit! En zo gezellig.

Ik heb t gevoel alsof de disney karakters er tegenwoordig allemaal exact hetzelfde uitzien qua ontwerp. Het is niet mijn favoriete era zeg maar.

1 like

Ik ben juist dol op die stijl en doe mijn best het te leren tekenen

Jaa is wel jammer! Deels komt het door die bekende CalArts stijl.
Heb vorig jaar een video gezien waarbij ze elke mannelijke hoofdpersonage gingen vergelijken. Heel veel hadden dezelfde slungelige look en bruin haar.

Oh weet je nog welke video dat was?? Die wil ik ook wel kijken

Ik kan hem niet meer vinden :frowning:
Zal zo nog even zoeken. Ik weet de maker ook niet meer. Al heb ik wel een idee!

Edit:

Dit is het enige wat ik kan vinden. Heb al die ranking channels even bekeken, want volgens mij kwam die daar vandaan, maar helaas. De video waar ik op doelde was vorig jaar gemaakt, want Onward kwam er ook nog in voor

1 like

Ja ik mis echt karakter in de huidige stijl. Vind uitstapjes zoals 101 dalmatiërs en Hercules bv veel interessanter.

1 like

Ja en ik vind het ook jammer want nu worden ze eindelijk meer inclusief maar lijken ze nog allemaal op elkaar behalve huidskleur en een iets grotere of kleine neus etc.
Tiana van Princess and the Frog (ook niet mijn favoriete film overigens) zag er tenminste anders uit dan bijvoorbeeld Pocahontas, en Pocahontas leek niet op Mulan. Ariel lijkt niet op Doornroosje etc.
Het is gewoon jammer dat nu alles in precies dezelfde animatiestijl gedaan wordt,

4 likes

Ooooh dit ziet er zó mooi uit. Can’t wait!

M’n dochter (3mnd) heeft een Disney naam maar een klassieke, dus mensen weten het vaak niet. Ze vragen dan waar de naam vandaan komt tijdens kraamvisite en dat leggen we dan met plezier uit. De reacties zijn dan zo leuk! Of ze de naam écht leuk vinden, tjah… dat weet je nooit 100% zeker :sweat_smile:

5 likes

Een kennis van m’n man zijn dochtertje heet Aurora en ik zei dus meteen ooh van Doornroosje, maar daar was het blijkbaar niet van haha.

6 likes