Disney films

Gisteren heb ik weer de Lion King gekeken, maar ik weet gewoon niet wat ik ervan moet vinden. Voor mij persoonlijk gaat het nooit het origineel overtreffen. De kleuren, de animatie, de liedjes en het verhaal zijn zoveel beter.
Wat ik vooral merkte waar ik me aan ergerde, was dat alles zo uitgebreid in het plot uitgelegd moest worden. Alsof we niet wisten dat Nala gevlucht was om hulp te zoeken (dat zei ze letterlijk in de oude film). En vijf keer hetzelfde soort grapje aanhoren is na een tijdje voor mij ook niet leuk. Als dat eruit geknipt zou zijn, zou ik hem al veel leuker vinden.
Moet wel zeggen dat ik nog steeds de animatie zo mooi vind. Hoe ze dit gemaakt hebben is gewoon kunst. De gezichtsuitdrukkingen, tja… ik weet niet hoe je dat kan verbeteren. Het is nieuwe techniek. Het is sowieso een goede stap naar films waar geen onnodig gebruik van echte dieren nodig is. Zo keek ik voor het laatst Call of The Wild (zeker kijken, echt een aanrader. Komt sowieso op Disney+) en ik kan me niet voorstellen dat ze dit met echte honden zouden kunnen filmen. Zou gewoon dierenmishandeling dan zijn.
Jeetje mina, ik moet echt een hobby zoeken ipv. Disney films analyseren, hahaha.

Trouwens nog een Disney+ tip! Diary of a future president! Het is een kinderserie voor meiden rond de tien jaar oud, maar ik kijk het ook gewoon. Het heeft best veel volwassen onderwerpen (accepteren van je roots, menstruatie etc.). Ik heb nog nooit zo’n inclusieve serie gezien. De afleveringen zijn ook lekker kort.

2 likes

Net terug van Onward! De film is veeeel leuker dan ik verwacht had. En ook heel mooi! Zeker een aanrader

3 likes

Nice, ben benieuwd!

Ben nu een beetje alle echt oude klassiekers weer aan het kijken. Ze zijn zo leuk! Afgelopen weekend The Aristocats gekeken en daarvoor 101 Dalmatians. De volgende wordt Lady and the Tramp.

1 like

Ik heb laatste ook de aristocats weer eens gekeken en loop sindsdien constant met dat liedje achter de piano in mijn hoofd :joy:.

3 likes

https://www.ad.nl/show/frozen-2-niet-over-drie-maanden-maar-dit-weekend-al-op-disney~adcbdd41/

Woooh!!! :heart_eyes:

5 likes

Yes yes, had deze nog niet gezien.

1 like

Jaaaaaa

Ik vind Frozen wel wat overrated, maar heb alsnog wel veel zin om de tweede te zien. :smile:

1 like

Jaaa!!

Yes!!!

Weeeh dinsdag pas! :sob:

Werkt Disney+ qua opzeggen hetzelfde als Netflix enzo? Dus na proefperiode direct opzeggen zonder te betalen of evt 1 of 2 maanden betalen en dan opzeggen zonder dat je er een jaar aan vast zit?

Als het goed is wel! Mijn broer zijn vriendin heeft gewoon zonder problemen na de proefperiode opgezegd.
Je kan ook kiezen tussen maandelijks en jaarlijks betalen dus let daar wel op!

1 like

Zijn er trouwens al mensen naar Onward geweest?

Thanks! Dan ga ik het komende week toch eens proberen denk ik :smile:

1 like

Ja! Ik vond hem qua verhaal wel aardig, maar had een iets ander einde verwacht. Desondanks wel leuk hoor, en ik heb twee keer toch echt hardop moeten lachen. Plus de animatie is zoals altijd ook prachtig gedaan.

1 like

Ja ik gisteren. Ik moest echt huilen aan het einde. Terwijl mijn 6 jarige het vooral heel spannend vond.

1 like

Frozen 2 blijft na 5 keer nog steeds leuk :sweat_smile:

Net voor het eerst gezien, heeel leuk!!

2 likes

Voor iedereen die nu een proefabbo op Disney+ heeft en niet weet wat 'ie moet kijken, heb ik even een lijst met mijn (een beetje) underrated favo films gemaakt.
Wel is alles na de renaissance en geen Star Wars.

17 likes

Wat super tof dat je dit hebt gedeeld! Heel leuk!

1 like