Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik heb een kuiltje dat alleen zichtbaar wordt als ik een stom gezicht trek. En daarom twijfel ik altijd op fotos of ik lief lach of mn kuiltje show :joy:

5 likes

Zo’n tasje aan het stuur van je fiets. Dat je dan kon fietsen en tegelijk kaart kon lezen hahaha. Anwb echtpaar item :joy:

13 likes

Wow, die dingen zijn best duur ook nog!

Dat zijn de echte dilemma’s in het leven :joy:

1 like

Haha dit beeld. Maarten van Rossem op fietstocht met kaart op het stuur en dezelfde jas als zijn partner (waar hij stiekem al van jongs af aan van droomt) :joy:

7 likes

Ik dacht wel dat van het hogere cijfer. En dat ze een ouder hadden die de kaftjes maakte. En ik vond ze aanstellers.

4 likes

Een sigarettenhouder! M’n vriendin en ik maakte er zelf altijd 1 van een rietje, en deden alsof we rookten. Het waren de midden jaren 90, het was een andere tijd, nix18 bestond toen nog niet. Soms rook ik glamm, en voel ik me heel fancy :joy:

image

22 likes

Ik vond zo’n automaat met snoep (twix ed) echt het toppunt van luxe. Kon er bij het zwembad wel een kwartier lang bij blijven kwijlen.
Maar denk je dat mijn moeder ook maar 1x met haar hand over haar hart heeft gestreken?

Edit: ik dacht dus dat dit echt voor rijke mensen was. Mijn moeder zei namelijk dat ze daar geen geld voor had

13 likes

Mijn vader had vroeger ‘klak schoenen’. Waren gewoon harde zolen en die maakten dan een klakgeluid als hij liep. Vond dat zoooo fancy en was zo blij toen ik voor het eerst schoenen met hakken droeg, want toen had ik ook klak schoenen.
Mijn moeder had overigens nooit klak schoenen :rofl:

6 likes

Ik heb dat met al die kinderlijke verrassings/vertroeteldingen. Kan er als volwassene nog steeds jaloers op zijn dat mijn ouders zo sober waren :’)
Dan heb ik het over kauwgum/speelgoedjes automaten, in een autootje dat beweegt/muziek maakt bij de supermarkt, of zomaar een spontaan cadeautje bij de supermarkt en zulke dingen. Mijn ouders vonden veel dingen onnodig, maar dan denk ik echt van je maakt een kind zo blij met een keer iets doen dat 50 ct kostte? waarom dat niet doen? maar goed. Ik ben inmiddels 30, zou er eens overheen gegroeid moeten zijn :stuck_out_tongue: Ik klink nu echt ook heel ondankbaar en er werd heus wel aan ons plezier gedacht, maar ik snap het gewoon niet zo goed. Zo klein/zo weinig moeite, zo veel plezier.

8 likes

Ik denk dat ze nu minder zuinig zijn omdat ze minder kosten aan hun kinderen hebben. En ik ben zo benieuwd hoe we over 15 jaar lopen te zeiken dat alle tieners en jongvolwassenen zo verdomd verwend zijn. :joy:

Maar waarom kost het nu minder dan vroeger dan? Ik denk wel dat de koopkracht per gezin is toegenomen omdat er nu meer tweeverdieners zijn, of bedoel je dat ook?

Ik bedoelde meer dat je ouders vroeger meer kosten aan je hadden dan ze nu aan je hebben. Kleding waar je uitgroeide, clubjes, schoolboeken, zakgeld etc. Dus ze hebben nu meer over (als je zelfstandig bent iig)
Maar ik heb ook idee dat mensen minder bezig zijn met “later” dan vroeger na de crisis en vaker gewoon spontanere uitgaven doen en kleine luxemomentjes willen.

1 like

Oh ik dacht dat @Nidorina de vergelijking maakte tussen ouders van de jaren 90/00 en de ouders van nu, dat die van nu guller zijn.

De reden dat ik nooit iets uit automaten koop voor mijn kind of haar 50 cent ervoor geef is dat ik niet wil dat ik gezeur krijg, elke keer als we langs zoiets lopen.
(Toen ze kleiner was ging ze wel eens in een autootje zitten maar dan zonder dat hij aanging.)

En dat het nu idd anders gaat qua terrasjes, tosti, ballorig etc dan vroeger kan ik zeker beamen. Vooral in de zomervakantie valt het me op. Ijsje hier, tosti daar. Deden wij vroeger ook niet.
Zat er laatst aan te denken dat ik weer ‘luxer’ ben opgevoed dan mijn moeder, mijn dochter heeft weer meer dan ik
 houdt dat op of gaat dat zo door? En wat heeft de volgende generatie dan weer meer? :thinking:

3 likes

Ik was als kind jaloers op de buren omdat ze een verlaagd plafond hadden. Dat vond ik echt helemaal ““interieur””. En nu denk ik ‘hoe kĂșn je’.

11 likes

Ik was ook jaloers als kinderen zonder gordel in de auto mochten. Vond dat ook iets heel luxe. Maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Mijn ouders waren daar (terecht) heel streng in en mocht hem altijd pas losmaken als we echt stilstonden. Ik klikte hem dan heel stiekem (hadden ze vast door :joy:) 50 meter voor ons huis hem soms al los terwijl ik hem omhield, voelde toch een beeeetje als los zitten dan haha.

24 likes

Als ik ergens op bezoek kwam en ik uit een doos met theezakjes mocht kiezen en er dan van die (achteraf walgelijke) smaken als bosbes en aardbei op cupcakes in zaten. En als je dan nog een kopje thee wilde je weer opnieuw mocht kiezen, wow.

Wat een verspilling eigenlijk haha

17 likes

Als kind vond ik een beugel en acne echt prachtig bij meisjes (?!?!). Ik had een zilveren ketting met allerlei kleine zilveren blokjes en die deed ik dan over mijn tanden en zette ik vast langs mijn oren, zodat het leek alsof ik een beugel had (en nee, natuurlijk leek dit niet hahaaa)

12 likes

Wilde als kind altijd zo graag in zo’n kappersstoel geknipt worden, dan was je echt cool
image
Helaas moest ik altijd gewoon in de grotemensen stoel :frowning:

30 likes