Ik hou van nieuwe recepten proberen! Ik vermoed dat er vast mensen zijn met goede
traditionele of moderne wereldse familie recepten, dus kom maar op met die super geheime recepten voor roti, borsjt, nasi goreng of Zeeuwse mosselen!
Yessss, leuk topic! Ik hoop op veel (makkelijke) pittige recepten
Mijn moeder maakt altijd rijst met spitskool, shoarmavlees, paprika, champignons en creme fraiche en het is echt het beste ooit. Eigenlijk pleur je alle groenten bij elkaar en de rijst kook je en thatās it. Echt lekker. Spitskool wel als laatst zodat het beetje knapperig blijft.
Hier wil ik heeel graag een recept van!
Ik maak vaak kip tikka ( van kipfilet) en gooi er dan macaroni doorheen. Niet wereldvreemd, maar wel een lekkere combi van 2 keukens.
De beste snack die je kan maken met 3 ingrediƫnten en een klein beetje tijd: Brigadeiros (Braziliaans)
Je hebt nodig: Blik gecondenseerde melk, boter en nesquick poeder (of cacao poeder en suiker) en ter garnering hagelslag
Je pakt een koekenpan, laag vuur. Je pakt ongeveer 2 eetlepels boter, in blokjes, en tyft het in de pan. Das 30 gram ongeveer, maar het boeit niet zo heel veel. Zorg dat de boter kamertemperatuur is anders duurt het lang. Zodra de boter in de pan zit, gooi je het blik melk erbij en 40 gram nesquick. De reden dat je nesquick poeder neemt is omdat het al gezoet is en de perfecte smaak geeft. Mocht je meer bitter willen doe dan 40 gram cacaopoeder en suiker naar smaak. Je roert het op laag/middelhoog vuur met een pollepel zodat het niet aanbakt.
Zodra je er met de pollepel een rechte lijn door kan trekken en de helften dan langzaam terug naar elkaar trekken (denk Mozes en de zee), is het klaar.
Donderstraal de inhoud van de pan op een bord (boter dit bord ff in of doe er plastic op) en doe in de ijskast tot het goed koud is (ongeveer 1,5-2,5 uur). Nu kan je het in principe al eten. Maar om het af te maken smeer je je handen vol boter en rol je bolletjes van dit chocolademengsel (ongeveer ter grote van een bonk) en dipt deze in de hagelslag, zodat overal hagelslag om zit. Dan flikker je ze in van die minimuffinpapiertjes (verkopen ze gewoon bij de appie) en dan heb je met deze hoeveelheid ongeveer 30 brigadeiros.
Protip: Frigadeiros. Zelfde recept maar ipv boter gooi je er 30 gram wietboter door en heb je een spacecake die niet zo tering droog is en bovendien zijn ze super doseerbaar. Zet ze wel weg, want je blijft ze vreten en je wil niet 25 frigadeiros eten, geloof me.
Ik ben 10000000% tatta, het type dat zijn ouders bij de voornaam aanspreekt.
Helaasssss.
Dit recept komt van de familie van Mn beste vriendin, had er ff bij moeten zetten. Haar moeder heeft het me geleerd en maakt altijd extra voor mij.
Shit.
Feijoada recept misschien? Is ook super lekker. Maar goed ik hou van alles Braziliaans behalve Portugees spreken want dat kan ik niet. (Ahhh besef me nu dat ik poste dat ik Spaans met een Argentijns accent spreek, maar dat is omdat ik daar het heb geleerd)
Oeiii, dat klinkt allemaal heerlijk!
Joe, schrijf maar uit!
Oeh leuk topic! Ik zal mama eens vragen naar haar Javaanse en Surinaamse recepten Ze kan helaas niet trots op haar dochter zijn die enkel ābruine bonenā kan klaarmaken
Ik ben juist nieuwsgierig naar je bruine bonen! Dat is het enige recept dat ik per se wilde leren van mān vader (ik vind koken namelijk niet zo leuk, haha), maar die is altijd nogal van het āop gevoel!!1!ā En dat kun je iemand die niet zo van koken houdt niet aandoen, dus de laatste keer dat ik het maakte was het ook helemaal niet zoals thuis. Volgens mij houdt hij ook stiekem bepaalde stappen of ingrediĆ«nten achter voor mij.
Tip voor de herfst: ik maakte een keer stoofperen op zondag en kwam er achter dat ik witte wijn had gekocht ipv rode. Ik had nog wel een aangebroken fles bessenjenever staan, dus heb dat er maar doorheen gegooid. Was zĆ³ lekker dat we dat nu altijd doen.
Dit lijkt me echt lekker! Doe je er een heel bakje creme fraiche erbij?
Voor 4 personen ongeveer doen wij volgens mij wel een heel bakje er in!
Echte āfamiliereceptenā hebben we niet denk ik, uiteraard wel veel dingen die vaker gemaakt worden. Waaronder cheesecake wafels, want hier thuis zowel fan van cheesecake als wafels. Deze van Veg&Tables dus!
Edit: nog een andere variant op standaard wafels als je franginepanetaart/amandelen heel lekker vindt: in je standaard wafelbeslag vervang je de bloem door amandelmeel en op het einde voeg je er nog een paar druppels amandelextract aan toe. Zo lekker!
Ff een upje voor dit topic. Voor Indiase recepten gebruik ik vaak deze site: https://www.vegrecipesofindia.com/
Super veel recepten, waarbij ze stap voor stap uitleg geven hoe het te maken.
O wow, ik wil alles maken!