Haha ik vind geschreven dialect ook soms echt moeilijk, gesproken vind ik het eerlijk gezegd veel makkelijker
Ik ben van tussen de kust en Brugge ergens dus misschien lijkt mijn dialect wat meer op Oostends!
Haha ik vind geschreven dialect ook soms echt moeilijk, gesproken vind ik het eerlijk gezegd veel makkelijker
Ik ben van tussen de kust en Brugge ergens dus misschien lijkt mijn dialect wat meer op Oostends!
Ik ben dat heel zeker, want wij hebben al eens gemeet
oh, ik herkende je niet met je nieuwe naam, wist niet dat je hier zat haha. Nu voel ik me wel dom
Ik was lycka op EGF maar niet zo bekend of heel erg actief!
Ah dat is toch helemaal niet erg, ik was eerder onbewust wat anoniemer geworden hier
Grappig om West-Vlaams dialect met een “g” te zien, want die letter hebben we niet eens . Eerder “ket hed” of “kent hed”, maar geschreven dialect is echt bizar/lastig.
Wooow het west-Vlaanderen is hier wel sterk aanwezig!
Zelf ook van zuid west Vlaanderen
En nog een West-Vlaming hier, wel uitgeweken naar Vlaams-Brabant
Quiz was goed, die van Patrick hamers heb ik goed gegokt want dat verhaal kende ik eigenlijk niet
Limburg!!!1!!!1einz!!11
Oke nu even kijken hoeveel ik fout had, want dat zal wel de meerderheid zijn haha.
edit: Het viel mee.
Ik vond dit nog best moeilijk! Ben ik nu een slechte belg?
Das toch de stad met een I hè?
Ik ben dichter bij de Franse grens in de stad met K.
Haha omg dat van Fabiola weet ik nog! Ik vond haar toen wel echt baas boven baas
Dan zijn wij volgens mij stadsgenootjes! al ben ik nu ook wel uitgeweken naar Vlaams-Brabant
Dat Dominique lied, daar heb ik een trauma van door American Horror Story (Asylum), wist helemaal niet dat dat Belgisch was!
Ik zit in (of op ) de trein naar België maar hij is echt dik 1,5 uur vertraagd. Nu heeft Instagram sinds vandaag opeens een quiz optie dus ik heb m’n tijd gebruikt om een quiz over België en over taaldingetjes (zowel typisch Nederlands als Belgisch) te maken haha. Weet niet of ik dat hier mag delen of dat dat spam is? Ik hoor het wel!
Haha, oh ja, die bedoel ik natuurlijk! Maar hier is natuurlijk ook prima!
Ok nou als je ‘m wil maken, je vind ‘m in de stories van www.instagram.com/gidsvoorhetzuiden
Als dit niet mag/niet op prijs wordt gesteld pas ik m’n post even aan. Zal ook even een nieuwe quiz bedenken voor hier in het topic!