De Buit 2019

Alles over het programma ‘de buit’, maandagavond op npo3

1 like

Woehoee nu weer bijna een hele week wachten voor de volgende aflevering :ok_woman:t2:‍♀…
ik ken trouwens mensen die meedoen, of moet dit in het opbiecht topic :see_no_evil:?

1 like

Ik zag gisteren een voorstukje en ineens denk ik; heee dat is Thijs! Gewoon een bekende die meedoet, super grappig.

@Taksi @Flamingo wat leuk dat jullie beiden mensen kennen.
Dan is het eigenlijk nog veel leuker om te kijken!

1 like

Wat ik wel heel jammer vind aan het gescripte is dat het hele team recherches al praktisch klaar zat om te vertrekken naar plaats delict nadat iedereen daar weg was. Ze waren er zo snel bij! Wie heeft de melding van diefstal gemaakt? Jammer!

Wel heel veel vragen of we ook de eigenaar van het busje en het geld gaan zien, waarom dat busje met zoveel geld op een verlaten plek stond. Zoveel kleingeld! Dit moet zwartgeld zijn. Zou er misschien nog een team misdadigers ergens anders zijn en die zien we in seizoen 2?

Heel vet concept maar wel nét niet ofzo.

Ben benieuwd naar vanavond! Nu gaat het dubbelleven echt beginnen. Vond dat van die kok vorige week al spannend. Je kon tijdens die paar simpele vragen al duidelijk aan hem merken dat ie super gespannen was. Ben echt benieuwd hoe het verder gaat allemaal

Ik ook wel, vooral dat dubbelleven inderdaad. Want volgens mij is dat echt amper vol te houden, zeker wanneer de druk toeneemt.
Ik hoop ook dat het gescripte wat gaat meevallen de komende afleveringen.

1 like

Ik vond het een leuke aflevering. Spannend ook met die jongens die onder de tap staan. Zo vroeg al als verdachten gezien worden is geen goed teken denk ik :grimacing:

1 like

Dat ging heel snel inderdaad, dat die jongens als verdachte werden gezien. Zo zie je maar, alles via de telefoon en whatsapp en zo is niet veilig.

Dat met dat jasje en de bril vond ik wel dom. Waarom had ze dat daar uit gedaan? Waarom niet meegenomen?

1 like

Ik vind het stiekem ook wel dom hoe onvoorzichtig ze te werk zijn gegaan. Als je toch een seizoen van hunted hebt gezien weet je toch hoe voorzichtig je met je mobiel om moet gaan

2 likes

Dit was ook echt heel dom ja. Als ze daar DNA op vinden (en de kans is groot dát ze dat vinden) is zij sws ook snel de sjaak…

Nog meer mensen die het nog steeds kijken? Ik vind het wel steeds leuker worden, dat hele idee dat er een mega spannend spel gespeeld wordt in het echte leven en de hoeveelheid mensen die betrokken zijn en erbij betrokken worden. Super gaaf. Vind het leuker dan Hunted! Ja sommige dingen zijn wel heel erg toevallig en snel gevonden maar ik denk dat er bepaalde restricties zijn om überhaupt het programma te laten slagen. Die schuur waar ze verzamelden waar het vol hangt met camera’s. Dat is ontzettend dom maar ik denk dat het “moest”. Ook de opdrachten die ze moeten doen zijn natuurlijk precies om het de rechercheurs niet te moeilijk te maken.

1 like

Ik volg het ook nog steeds, moet wel de aflevering van gisteren nog bekijken. Ik denk inderdaad ook dat er zaken simpeler gemaakt worden omdat het ook iets of wat spannend moet zijn. En dat de rechercheurs ook op deze manier (oa via die camera’s) een aanknopingspunt krijgen om te kunnen zoeken.

Ik vond het niet erg dat die 2 jongens zo snel gepakt zijn. Jeetje, wat waren die 2 dom bezig. Sowieso om het er over de telefoon over te hebben, maar ook zo gedetailleerd over wat ze zouden kopen/gekocht hadden van de buit en waar de buit verstopt ligt. Vraag me echt af waarom zij zich opgegeven hebben :stuck_out_tongue:

1 like

Ja inderdaad, dan denk je er echt te makkelijk over. Nu is er ook weer een vrouw die het geld in haar eigen snackbar verstopt heeft terwijl ze bij de roof haar kleding + DNA heeft achtergelaten. Dan ben je ook zo dom hey. Verstop het geld ergens waar ze nooit gaan zoeken. Die snackbar wordt vast als eerste overhoop gehaald? :woman_shrugging:

1 like

Haha ja erger me best wel aan de dommigheid. Helemaal als ze zelfs ook na zo’n actie zich nog steeds niet achter de oren krabben van; hmm was dit wel zo handig? :thinking:

1 like

Dit inderdaad, je zou toch denken dat wanneer je aan dit soort programma meedoet, je voorbereiding neemt en bijvoorbeeld Hunted kijkt. Dan weet je toch al dat ze oa. Heel eenvoudig gesprekken kunnen afluisteren/meevolgen.

1 like

Huh zegt ze nou dat ze met al die “overvallers” in een groepsapp zitten? Serieus mensen?!

Heh? Maar hebben de overvallers nou zelf die locatie om de buit te verdelen gekozen?? Of het programma? Anders best sneaky van de regie om een plek met camera’s te kiezen.

En waarom hebben de overvallers geen recht op een advocaat? Als ze dan toch de realiteit willen nabootsen.

Ik denk dat dat een vooraf bepaalde plek is. Maar geen idee eigenlijk want daar hebben ze nooit iets over gezegd geloof ik.

Vond dar Judith ook wel heel snel bekend heeft! En volgens mij ook verder wel veel bruikbare info gedeeld waar ze mee verder kunnen…

Saskia is ook wel verdacht vind ik. Met die camerabeelden enzo. Wel grappig ook dat zij zich steeds zo druk maakt om die flyers die ze hebben opgehangen maar tot nu toe hebben we daar nog niks over gehoord. Dus vraag me af of de rechercheurs dit überhaupt al gezien hebben. :joy:En Rob is steeds zo zenuwachtig. Denk dat zij ook wel snel “gepakt” worden.

Idd wel apart dat ze bij het verhoor geen advocaat hebben. Die zou je normaal helpen met hoe en wat je vooral wel/niet zegt. En heb tot nu toe ook nog niemand horen zeggen “ik beroep me op mn zwijgrecht”. Dat mag toch ook gewoon?

1 like