Je mag dit altijd gewoon even zeggen!
Mijn huisarts vroeg mij vorige keer of mijn overgewicht de oorzaak van mijn depressie was. Hoewel ik de vraag wel snap, vond ik het toch een nare ervaring. Ik heb mijn overgewicht voor een deel best geaccepteerd en het voelde voor mij alsof zij impliceerde dat ik me er eigenlijk veel slechter over zou moeten voelen dan dat ik doe.
Dat is ook deels wat ik in haar opmerking invul hoor, maar de vraag bleef toch op een nare manier hangen.
Ik kom even mijn medeleven uiten over hoe vervelend dit kan zijn. Ik denk dat dik zijn voor veel mensen toch een soort schrikbeeld is, het laatste dat je zou willen, en dat het bij de meesten niet voor de hand ligt dat je jezelf ook gewoon zou kunnen accepteren of er helemaal niet zoveel moeite mee zou kunnen hebben. In mijn jarenlange ervaring als dik mens ervaar ik telkens weer dat andere mensen het een groter probleem vinden dat ik dik ben dan ik zelf. Ik probeer dan altijd maar te denken dat dat nu eenmaal een perspectief is waar ze door diet culture etc. en “de norm” ook niet zoveel aan kunnen doen. Zelf heb ik ook vaak zat meegemaakt dat zorgverleners over willen schakelen op het oplossen van mijn overgewicht, terwijl ik daarvoor helemaal niet bij ze was gekomen.
Het zou op zich wel goed zijn als je de huisarts daar een keer feedback over geeft - dit vind ik zelf trouwens ook heel moeilijk altijd.
Precies dit inderdaad, dankje. Als ik naar mezelf kijk wil ik niet mijn leven ‘on hold’ zetten tot ik eventueel ooit slanker zou zijn. Dat vind ik in mijn geval niet realistisch en ook niet nodig. Maar het lijkt voor anderen erg moeilijk om te snappen dat het niet altijd de kern van andere klachten hoeft te zijn. Afvallen lijkt vaak een voorwaarde voordat er naar andere oorzaken van klachten wordt gekeken, en hoewel dat gegronde redenen kan hebben is dat voor mij niet realistisch. Ik heb tenslotte altijd onvrijwillig overgewicht gehad en een redelijk aantal pogingen gedaan dat te veranderen.
Je hebt inderdaad gelijk dat ik dit eens terug zou kunnen geven aan de huisarts, dat vind ik lastig maar ik denk daar inderdaad wel over na.
Ik heb deze jurk ooit van @anon76889665 gekregen, maar pas hem niet meer dus wellicht kan ik een Ellegirl hier er blij mee maken?
Hij is vrij stretchy en sluit goed aan, maar het is een best dik gevoerd stofje dus je ziet ook niet elk rolletje en plooitje zitten, mocht je daar niet van houden. Hij komt bij mij tot net over de knie (169 cm). Ik draag hem hier met maat 42, ik denk dat hij het mooiste zit met maat 46, die maat staat ook in het label (44 kan ook maar dan zit hij iets ruimer, 48 kan denk ik ook wel maar dan zit hij wel vrij strak gok ik). Hij lijkt bij mij op de foto overigens goed strak maar ik heb nog wel ruimte over dus ik zou hem echt aanraden voor maat 44/46/48. Ik draag hem hier met 75E en heb vooral bij de borsten ook veel ruimte over nu, dus als je een grotere cupmaat hebt en daar vaak tegenaan loopt zal deze perfect zijn!
Hij mag weg tegen verzendkosten
Wauw, heb je deze nog? Ik zou ‘m wel graag van je overnemen!
Ja! Stuur me even een pm zodat ik er morgen aan denk
Er staat volgens mij heel duidelijk dat enquetes niet zijn toegestaan. Je bericht is verwijderd. Dank voor de oplettendheid @keekie
Wat doen jullie voor smetplekken?
Huilen en luchten
Luchten en als je bijv een kleding stuk aanmoet wat tegen die plek aanschuurt probeer er een katoenen lap tegen aan de toen. Zeg maar tussen je kleren. ( i hope this makes sense)
Sudocreme en talkpoeder
Buikplooi
Goed drogen dan dun inkloppen met sudo. Volgende dag schoonmaken met huidolie, weer heel goed drogen en dun inkloppen met sudo. Stukje katoen er tussen doen zodat je geen huid op huid meer hebt. Je kunt eventueel ook kijken voor engelspluksel als je geen katoenen lapjes hebt.
Mocht het echt gaan ruiken even huisarts bellen voor evt anti schimmel zalf.
Vooral het heel goed drogen is belangrijk. Föhnen op de koude stand is de beste optie, als je ondergoed draagt dat over de plooi heen valt zorg dat het katoen is, slaap snachts het liefste naakt zodat het in kan drogen.
Sinds ik gewoon uitspreek dat ik dik ben en daarbij mij meer kleed op het weer - lees: een korte broek - is mijn levensvreugd echt wel gestegen. Dit weer is nog steeds de hel op aarde, maar net iets minder erg zonder zwarte broek.
Heb trouwens geprobeerd om een badpak te kopen, maar dat is wel lastiger. Ik had een heel leuke kleur gevonden, maar kreeg er echt gekke billen in. De zoektocht gaat nog even door.
Ik heb vorig jaar bij de Wehkamp een heel leuk badpak gekocht! Als in die hebben ook grotere maten. Ik voelde me alleen er te opgesloten/te alsof ik mezelf nog wou verstoppen in. Dus paradeer nu steeds rond in bikini (ook iets dat ik mij vorig jaar nog niet kon voorstellen).
Ik heb een mooie van de H&M+. Zag toevallig dat ze nu niet veel keus hadden, maar die kan je ook nog eens in de gaten houden.
Verder heb ik net maar een flinke bestelling in badkleding gedaan bij Bonprix. Dik zijn én zwanger van tweeling + badkleding zoeken = een hel. Het badpak wat ik normaliter draag is een beetje vormend, en daardoor niet lekker met zwangere buik.
Ik ben echt fan van Superbra (Utrecht en Rotterdam). Hebben een brede range in grotere maten, kunnen eventueel ook bestellen of vermaken en zoeken gerust met je mee. Weet niet of ze ook badkleding verkopen maar daar zou je kunnen kijken.