Curacao topic

Ik ben op zoek naar tips voor Curacao. Alles is welkom. Accomodaties, waar je rekening mee moet houden, wat je wel en vooral niet moet doen, jullie ervaringen etc.

Leuk! Ik ben jaren geleden op Curacao geweest.
Wat wij (zo uit mijn hoofd gedaan hebben) het struisvogelpark (erg leuk), boek echt een reis naar Klein Curacao, geweldige ervaring vonden wij dat. En wij gingen dan bijna alle stranden af. En er is een plek waar je in het wild flamingo’s kan spotten, maar ben even kwijt waar dat was…

Ik kan t aanraden om een auto te huren, deze heb je wel echt nodig vonden wij. Wij hadden zelf een Jeep zodat we ook de westkant konden bekijken. We zijn echt naar het puntje gegaan met de auto.

Edit; qua eten heb ik niet veel onthouden. Maar als je van spareribs houdt, dan raad ik Zanzibar bij Jan Thiel enorm aan! Sowieso heb je daar meerdere gezellige restaurantjes

1 like

Ik vond het eten bij Komè heel erg lekker!

Leuk! :smiley::curacao: Ik kom zelf van curacao:
Het ligt een beetje aan waar je van houdt. Maar hier wat algemene tips. Mocht je nog vragen hebben, let me know.

Do’s

  • Persoonlijk zou ik qua accomodatie een beetje centraal zitten. Dus bijv: Juliana dorp! Je kan via micazu genoeg betaalbare appartementen/ villa’s vinden.
  • Auto huren is aan te raden. Je hebt ook bussen, maar die rijden niet altijd op tijd en in de brandende zon lopen is niet chill… Ik huur m’n auto altijd bij “long term carrental curacao”. Maar er zijn genoeg andere.
  • Christoffel park beklimmen. Erg leuk! Wel voor 12en gaan
  • shete boka (nationaal park met baaien)
  • Klein curacao bezoeken, als je van zwemmen/ snorkelen houdt. Verder is er namenlijk niet veel te doen. Mermaid boat trip, is een goeie om mee te gaan! Er is Onbeperkt drinken en bbq is inbegrepen.
  • Quad tour is ook super leuk! (ATV Tour is m’n favo tot nu toe). Je rijdt (soms off road) langs grotten, plantages en stranden.
  • Stranden bezoeken! Je hebt er een hoop. Grote knip, Cas Abou, kleine knip, kokomo, Marie Pampoen etc. Karakter strand en kokomo beach zijn m’n favo stranden om te ontbijten. Heerlijk uitgebreid.
  • Eten bij Plaza Bieu. Het is niet fancy, maar hier wordt wel het lekkerste lokale eten klaargemaakt.
  • Eten bij een “truk di pan”. In de avond staan er op verschillende plekken foodtrucks, waar je heerlijk eten kan afhalen.
  • Flamingo’s kan je in het wild spotten in Willibrordus
  • Kura hulanda museum (met gids is een aanrader, kost 5 gulden extra). Het laat de Trans-Atlantische Slaven Handel zien.
  • Grotten van Hato kun je bezoeken, maar is niet echt een must vind ik. De gidsen vertellen het wel heel leuk.

Don’ts

  • In de avond alleen op straat lopen
  • Met dure sieraden/ spullen rond lopen
  • Spullen achterlaten in je auto (iig niet in zicht)
2 likes

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier hebben we zeker wat aan.

1 like

Ik vond shete boka echt het allergaafst. Al die baaien waar de golven in komen en water wat borrelt en ineens naar boven spuit.
Zou daar de hele dag naar kunnen kijken.

Christoffelberg vond ik ook mooi, wel echt heel vroeg gaan en voldoende water meenemen.

1 like

We hebben inmiddels geboekt. We gaan eind mei 16 dagen! We zitten in Pietermaai in hotel Scuba lodges. Heb inmiddels al veel opgezocht en ook bovenstaande tips opgeslagen.

Maar nog meer tips zijn altijd welkom!

@Damnatio ik zag dat jij er nu bent! Als jij of je date nog tips heeft, ik hou me aanbevolen!

Ah Scuba Lodge is top! Ook wandelafstand van het centrum. Zit ergens een paar gebouwen verder een restaurant waar je heel lekker kan eten, even kijken of ik dat kan vinden
Edit: gevonden, BijBlauw

Edit: sowieso op maandag op cocktail en sushi avond bij Saint Tropez eten. Zit er ook praktisch naast. Vooral even vragen voor een tafel aan het water

1 like

Ik had via mijn date een tour met een local (vriend van mijn date die daar weer woont) en dat vond ik ook heel tof. Hij laat ook dingen zien die je anders niet zou zien en hij rijdt de hele dag. Vooral voor oriënteren op het eiland erg leuk vond ik. Hij wil hier zn werk van maken, dus mocht je geïnteresseerd zijn dan kan ik zn nummer wel doorgeven :slight_smile: verder kan ik niets toevoegen aan wat al gezegd is hier geloof ik

1 like

Klinkt heel leuk! Vooral om het begin van de vakantie te doen, dan hebben we daarna nog tijd om eventueel ergens terug te gaan naar wat hij ons heeft laten zien. Ik ga vanavond even overleggen met mijn vriend. Ik stuur je wel even een pb als ik zijn nummer wil.

1 like

Doe maar!
Oh en hij maakt ook een filmpje achteraf, zodat je de de tour nog eens terug kan kijken. Hoef je je zelf niet zo druk te maken om foto’s ed

1 like

Hoi ben ik weer! Is het aan te raden om een creditcard mee te nemen(nog aan te schaffen)? Of is dit niet nodig? Ik lees dat je bij sommigen auto verhuurders alleen met creditcard kan betalen? Of valt dit allemaal wel mee?

Ik gebruik echt nooit CC op curacao. Pinpas is voldoende, omdat je met autoverhuur/appartement borg betaald.

1 like

Ik doe even een upje. Ik ga inmiddels over 11 dagen, dus mocht er iemand nog meer of andere tips etc. hebben :blush:

Ik vind een creditcard geen gek idee hoor. Beide keren dat ik er ben geweest waren de pinautomaten leeg en zaten heel veel mensen zonder geld. Dan is een creditcard altijd handig.

Ik vond klein Curaçao trouwens ook echt het allerleukste. Je kan daar met schildpadden snorkelen :turtle: dat was zo zo zo leuk

1 like

Even een upje, ik ga binnenkort ook naar curaçao! (yahoeee)
Maar welke app gebruiken jullie voor navigatie? Ik probeer maps.me, maar die werkt niet echt helaas

Wij hebben de hele vakantie maps.me gebruikt en werkte echt perfect!

JA Gooi ook tips op mij! Wij gaan in oktober :dancer:t2:

Ik raad je trouwens echt aan dit te gaan doen:
En @Unquestionable

(Even op klikken dan kom je bij mijn bericht).

Wat ik verder leuk vond:

  • mambo beach voor de feestjes
  • de grotten van hato
  • overal snorkelen
  • de christoffel berg beklimmen (Vond ik wel zwaar maar wel de moeite waard. Ik heb wel een slechte conditie)
  • zonsondergang op grote knip
  • baaitjes als daaibooi, casabao en piratesbay
  • als je een relax dagje wil aan een mooi resort en lekker eten/snacks moet je naar baoase luxury resort gaan.
  • seaqurium en de dolphin academie

En al het andere dat hierboven word genoemd haha!

1 like

Ja dat scooteren had ik gezien en leek me echt tof! we zijn alleen met 2 kleine kinderen, waarvan 1 baby dus denk dat t m niet gaat worden. Dolphin academy staat al vast dat we daarheen gaan indd!

1 like