Oh nee om thuis te blijven. Mijn klachten zijn eigenlijk amper klachten te noemen dus daar hoef ik de huisarts niet voor te bellen.
Nee ik denk inderdaad ook van zo’n advies komt er niet voor jan lul! Maar zelf heb ik zoiets van ja heb ik nou echt klachten klachten of is het gewoon van oké ja moet af en toe hoesten (net als dat je ook in de zomer ofzo gewoon wel eens moet hoesten haha).
Haha ja herkenbaar hoor! Ik twijfel ook nog steeds. Gelukkig was het bij mij iets wat ik wel makkelijk kon verzetten. Als je het contact met anderen een beetje weet te beperken kun je misschien toch wel gaan? Lastig! Wie is er nu niet mild verkouden deze periode
Nee, maar jij kan ook je bronnen checken. Jij doet uitspraken die je zelf ook niet checkt, dat is precies wat ik bedoel. Als het niet weet, of niet de moeite wil nemen om het te checken, zeg het dan ook niet. Maar we draaien in rondjes, dit is het laatste wat ik er over wil zeggen.
Vriendin van me voelt zich niet zo goed en werkt in de zorg, in Brabant. Ze had haar leidinggevende bericht hierover en die zegt: het is een afweging van jou of je thuis blijft. Collega’s zeggen onzin! Etc. Dus zo wordt er al snel op je schuldgevoel ingepraat en nu gaat ze toch werken. Denk dat het in 99% van de gevallen zo gaat.
Ik heb vanavond een groot familiefeest in Brabant en het schijnt dat er heel veel zijn die verkouden zijn/hoesten etc volgens mijn moeder. Maar ja meedoen aan die ‘heisa’ is ook zo ‘sund’ voor degene die 60 wordt.
Oja, het RIVM adviseert dit vast zomaar, gewoon omdat ze het leuk vinden.
Ik zou morgen twee verjaardagen in Brabant hebben. Iedereen hoest. Ik twijfel om te gaan maar ‘ik moet me niet zo aanstellen’. Mijn ouders die in de risicogroep zitten vinden het ook niet boeiend.
Ja daar word ik dus wel simpel van. Kom op het is niet zomaar dat ze dit van ons vragen. Waarom denken zoveel mensen het beter te weten.
Maar echt he, iemand in de groepsapp van het werk (in Brabant) vraagt ook, aan de teamleider, hoe serieus we het moeten nemen het advies van het RIVM. Nou misschien gewoon net zo serieus als dat ze het bedoelen en zeggen.
Fyi: wij kunnen met gemak thuis werken.
Daar heb je Idd gelijk in. Voor veel mensen is de drempel van huisarts toch een stuk minder hoog.
De rivm weet zelf volgens mij ook niet wat ze willen, mijn oudste dochter kreeg van de week opeens hoge koorts, en ze kreeg het heel benauwd, diagnose van de huisartsenpost was longontsteking, antibioticakuur mee en naar huis maar weer, de volgende dag belde ik naar het infonummer van de rivm, de toon van de vrouw die ik aan de lijn kreeg was er een van stel je niet aan en testen op corona is nergens voor nodig als de huisarts geen reden zag. Er waarden namelijk heel veel griepvirussen rond.
Twee dagen later brengt de rivm het advies uit dat alle brabanders met milde klachten binnen moeten blijven. Echt, ze weten het zelf niet eens, hoe moeten ze ons adviseren
Ja ze mogen wel wat meer consistent zijn. Ik vind het wel nog steeds apart waarom ze van veel Brabanders niet kunnen achterhalen waar het vandaan komt, de helft hoest denk ik sinds ze carnaval hebben gevierd. Dan schreeuw en rook en zuip je nogal dus lage weerstand etc. Dus zou als corona er niet was het gewoon daaraan wijden.
nouuu dat denk ik niet. ze hebben te maken met een situatie die iedere dag verandert. op dag 1/2/3 wisten ze nog niet dat zo veel mensen besmet zouden zijn of raken in brabant waarvan de bron onduidelijk is. aan de hand daarvan passen zij toch het advies dan aan?
de situatie van dag 1 (dus de eerst besmetting in brabant) en de situatie van vandaag is niet te vergelijken.
los van hier, maar vooral op facebook enz: ik vind het ook een beetje vermoeiend dat heel veel mensen roepen ‘rivm doet niks! zijn te passief’ en als ze dan een dergelijk advies uitbrengen, dezelfde mensen roepen ‘pfff wat overdreven ammahoela hoor!!’
Ik vind dat echt kwalijk van zowel collega’s als leidinggevende. Als zij zegt te voldoen aan de punten die het RIVM heeft genoemd om voor thuis te blijven is de afweging dus al gemaakt, dat is niet aan dat bedrijf. We hebben toch met zijn allen een verantwoordelijkheid hier.
Klopt, ze appt niet voor niks. Dan gaat die leidinggevende haar dus nog een keer voor de keuze leggen en de bal weer terugleggen bij haar waardoor ze nog een keer de drempel over moet. Ze is al niet mega assertief maargoed is natuurlijk hendiger als ze maar ‘gewoon komt werken’.
Ja dat is het gevaarlijke; in de zorg kun je je eigenlijk niet ziek melden met zulke milde klachten door personeelstekorten enz terwijl eigenlijk juist vaak de doelgroep waar je mee werkt heel kwetsbaar is. Vraag me af hoeveel van mijn bewoners het zou overleven eigenlijk.
Het ging mij meer om de stel je niet aan toon van de rivm, dochters longontsteking betert intussen niet, de koorts is wat gezakt maar ze weet dus nog steeds niet of ze besmet is, ze heeft carnaval gevierd in loon en in tilburg, maar volgens het rivm is er niks aan de hand want patient 1 was volgens hun toen nog niet besmettelijk, puur toeval dat ze opeens hoge koorts en longontsteking heeft volgens het rivm
dat snap ik! maar ik denk juist dat door zulke situaties + het aantal besmettingen dat toch is opgelopen + veel besmettingen in Brabant waarvan de bron onduidelijk is gebleken, zij op basis van al deze nieuwe info en ontwikkelingen het anders gaan aanpakken. op het moment dat jij belde waren deze zorgen en redenen er niet en nu zal het advies inderdaad anders zijn misschien, maar dat komt door de nieuwe ontwikkelingen in de situatie en niet omdat zij niet weten wat ze ermee willen of moeten…
Alle leden van Vindicat mochten terug naar Nederland, omdat niemand symptomen had. Er worden nu alsnog 4 getest.
Als je dochter antibiotica heeft gekregen is het toch een bacteriële infectie, en dus logischerwijs geen virale infectie ala corona?
Hoe dank ook, ik hoop dat ze snel opknapt. Met een longontsteking ben je wel even zoet
Zijn de vesuvius en de etna nou als enige groen gemaakt of zou het icoontje van de vulkaan al gewoon groen zijn
Ziet er zo droog uit, alsof je naar de vulkaan moet vluchten