Coronavirus #3

Ik denk dat het wel langer gaat duren ja

1 like

Wopke Hoekstra is nu bij op1.

Bij Jinek is iedereen nu heel lyrisch over de speech van Willem-Alexander, Jort Kelder zei zelfs ‘dit is nou waarom we een koningshuis hebben’.
Sorry maar met deze nutteloze emotieloze overbodige speech vraag ik me juist steeds meer af waarom we een koningshuis hebben.

53 likes

643 ziekenhuisopnamen
Ook qua ziekenhuisopnamen was vrijdag de sterkste stijging. In 24 uur tijd zijn er 154 mensen met corona in het ziekenhuis beland. Daarmee komt het totaal op 643 patiënten die opgenomen (zijn geweest) in een ziekenhuis. Ook al realiseert de viroloog zich dat de gevolgen van de striktere maatregelen in Nederland pas uiterlijk volgende week zichtbaar kunnen worden in een afvlakking van de groei, toch baren de nieuwe cijfers hem zorgen. Ab Osterhaus: ,Als de maatregelen onvoldoende zijn, vertaalt dat zich in een groot aantal ziekenhuisopnames. Het is de vraag of we dat aankunnen. Ik denk dat 154 ziekenhuisopnames erbij wel verontrustend is.’’

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/corona-in-cijfers-nederland-staat-op-plek-8-in-de-wereld-qua-sterfgevallen~a1b8f77c/

1 like

Ik dacht vorige week woensdag dat het allemaal wel mee zou vallen eind april maar heb me hier ook maar vast bij neergelegd.

https://www.greetz.nl/bedankthulpverleners?utm_source=facebook&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=&utm_content=bedankjehulpverleners&referrer=facebook&fbclid=IwAR0K6YX-2Vdm60z90EQI6LRC6wN9pmxlAtXCXUb1p9oSH-sLEwtQ7iMTAdQ

Greetz heeft een actie waarmee je gratis een kaartje kan sturen naar iemand die in de zorg werkt. Je hoeft alleen de verzending (0,91 cent) te betalen. Ik heb net ook een kaartje gestuurd naar een familielid dat arts is

9 likes

Even wat humor tussendoor
afbeelding

70 likes

Ik vind dit zo nietszeggend iets. Het kan 2 weken zijn het kan 2 jaar zijn. Ligt er ook maar aan wanneer het vaccin komt of dat ze bijvoorbeeld een medicijn ontwikkelen/vinden wat helpt…
(2 weken is dan wel heel optimistisch maar toch)

6 likes

Misschien hier ook een polletje maken? Wat expliciter; wanneer denk je dat we weer normaal naar het werk kunnen en de horeca bezoeken?

• Minder dan een maand
  • 1-2 maanden
  • 3-4 maanden
  • 5-6 maanden
  • 7-8 maanden
  • 9-10 maanden
  • 11-12 maanden
  • Langer dan een jaar

0 stemmers

Als jullie dit nutteloos vinden omdat het echt gissen is haal ik het weg

1 like

Denk dat wij gewone mensen over twee a drie maanden weer alles mogen, vanwege de immuniteit. Denk dat het leven van oudjes en zwakkeren of zieken nog wel een half jaar tot een jaar erg beperkt zal zijn.

14 likes

Ik denk dat ik meer stem wat ik hoop haha.

Ik volg nog weinig nieuws, trek het niet zo goed al die verschillende visies etc. Maar nu vraag ik me af, hoe kan het dat het in Italië zo ontzettend hard gaat met doden? Sorry, het is vast al eens uitgelegd. En in Duitsland, toch relatief weinig?

2 likes

Ik snap dit ook nog steeds niet. Wat is daar zo misgegaan dat ze vandaag wéér 5000 nieuwe besmettingen hebben.

Ik heb trouwens wel gelezen dat Italië relatief veel ouderen heeft waardoor sterftecijfers hoger liggen.

Ja maar volgens grafieken die hier gister gedeeld waren heeft Nederland meer of evenveel ouderen, mag hopen dat 't hier niet zo hard gaat.
Mja wij zijn volgens mij wel dichterbevolkt dan Italië

3 likes

Hm, dit is wat ik inderdaad ook lees. Moet zeggen dat vooral die berichten uit Italië me echt wel beangstigen.

1 like

Ja maar in die tehuizen in Italië en Spanje zijn toch ook gigantische uitbraken en sterft iedereen?
M’n vriend zei dat die dat vandaag op een filmpje zag, maar ik heb geen bron.

Het is in landen zoals Spanje, Griekenland en Italie normaal om met je hele familie onder een dak te wonen.
Ik denk oprecht dat dat misschien wel meespeelt?

Dat was ik ja. Wel droog :stuck_out_tongue:
Maar het verhaal was dat je dan niet hoefde te wachten bij de paspoortcontrole en sowieso indrukwekkend overkwam ofzk

1 like

Ik heb zojuist iemands stories gemuted omdat ik gestoord werd van het zien dat hij elke dag met ruim 5/8 man (telkens ook weer anderen) aan het chillen is. Echt lastig voor die kiddos om zich aan de maatregelen te houden. Of ze interpreteren ze heel ruim. Ik snap niet dat mensen niet zelf nadenken; sluiting van horeca ed heeft niet veel zin als mensen elkaar nog in grote getale blijven opzoeken en steeds in wisselende samenstellingen.

En ook al zo’n irritante gast die een boodschappenkar vol boodschappen had met de opmerking “you snooze you loose” erbij. Niet achterlijk vol hoor, maar gewoon, die tekst alleen al. Had net een artikel van NRC over mensen die afhankelijk zijn van de bijstand bijvoorbeeld gelezen en nu lege schappen aantreffen.
Word zo boos van al die mensen.

4 likes

Bij mij zeiden ze ‘je mag er ook twee ipv één hoor!’ haha

Denk sowieso dat het gefaseerd wordt. Iedereen zal wel weer naar werk willen als het mag. Heb er al met iemand van mijn werk over gesproken en ze zijn intern bezig met een verdeling/aanwijzing van hoeveel mensen dan nog thuis moeten werken. Dit om een uitgestelde uitbraak te voorkomen. En dan vanaf 6 april.
Maar denk eerlijk gezegd dat het nog wel langer gaat duren. Vriend met broer als seh arts zei dat de piek van aantal zieken best eens in de zomer kan plaatsvinden :o :o

2 likes