Coronavirus #3

Ik vraag me serieus af hoe ze dat zullen doen mocht dat ooit komen. Als het met aankondiging is zie ik iedereen al gelijk hun huis uitrennen naar de supermarkt. Denk niet dat ze dat willen. Maar zonder aankondiging zou ik echt a-relaxt vinden.

Weet iemand hoe dat is aangekondigd in andere landen?

Ik snap niet hoe dit een antwoord is op hoe je zo stellig beweert dat er een vooraankondiging zou komen als er een lock down komt. Maar blijkbaar snap jij helemaal hoe het werkt :+1:t4:

4 likes

Of dit

4 likes

Meestal dat het de volgende dag 12:00 of middernacht ofzo in ging.

Ik denk serieus dat die melding weinig helpt voor de mensen die toch nog doorgaan met nutteloos naar buiten gaan. :woman_shrugging: Al wekenlang is het nieuws alleen corona en alle shit eromheen, en nog steeeeds zijn die mensen buiten/bij vrienden etc. Dan gaat zoā€™n melding met ā€œhoud 1,5 meter afstandā€ niet helpen. Al die mensen wijzen naar het RIVM met hun ā€œgeen klachten en dan kun je wel x doenā€. Ze vinden allemaal dat ze in die situatie vallen, whatever ze ook gaan doen.

4 likes

Ik vind een kleurtje een veiligere keuze omdat badges vaak een rottigere connotatie hebben.

Nouja zeg, ik zat met mijn collega te appen of het nodig was dat ik hier thuis inlog om haar te ondersteunen. Onze receptie moet namelijk geopend blijven dus werkt er maar 1 persoon. Komen er blijkbaar mensen naar de receptie om dingen te regelen die prima telefonisch of per mail kunnen? En dan niet mensen die hier verblijven met spoeddingen maar random shit waarvoor ze dus minstens een half uur gaan rijden terwijl dat echt niet nodig is? Blijf lekker thuis joh.

Ik denk niet dat wij ooit een echte lockdown zoals Italiƫ krijgen eigenlijk, want dat kunnen we helemaal niet handhaven?

Gaat die drie agenten in mijn dorp nooit lukken.

Wat is dit voor kinderachtige reactie? Ik kan me niet voorstellen dat ze een alert sturen voor een lockdown als ze hiervoor al deze tijd zo open gecommuniceerd hebben met vooraankondigingen.

2 likes

Inmiddels gaat Spanje verlengen
Komt van de nos app, liveblog Corona

Het leger staat hiervoor ook paraat. Zoals ze nu helpen met het vervoeren van patiƫnten naar andere ziekenhuizen, gaan ze ook helpen met handhaven mocht er een lockdown komen.

5 likes

Had van de week een idee met gekleurde buttons en zat al te fantaseren hoe dat zou zijn tot de gedachte tweede wereldoorlog :geek:
Edit: oh zie net je andere comment :biggrin:

1 like

Denk je niet dat dat dan toch is wat de overheid nu wil? Anders zouden ze dat toch wel zeggen? Ze hebben inmiddels echt wel door wat er gebeurd en toch zeggen ze niet blijf binnen, dan is naar buiten gaan met 1,5 meter afstand toch wat nu de bedoeling is

1 like

Ja maar dan moet je 10 jaar wachten tot je een keer aan de beurt ben. Dus hoopte eigenlijk nog even normaal de supermarkt in te kunnen samen met mijn vriend omdat hij niet goed is in boodschappen & ik niet kan tillen sinds corona is mijn volledige longinhoud weg. En volgens mij mag je dan alleen nog maar solo een supermarkt in

We hebben nog 45.000 militairen naast de 50.000 politieagenten, ook nog handhavers, misschien dat particuliere beveiligers nog een rol kunnen spelen. Waterdicht kan het nooit worden, maar ik denk dat je hier ook wel een heel eind mee komt.

9 likes

En @Pecan Ik was stiekem het leger compleet vergetenā€¦

Ben helemaal voor trouwens, want veel te weinig mensen houden zich aan de maatregelen. Maar ben wel heel nieuwsgierig naar het hoe en wat.

1 like

Als er een lockdown komt dan hoop ik dat het 's avonds wordt aangekondigd en direct ingaat, en dat ze het geheim kunnen houden tot de aankondiging.
Met vooraankondiging ga je toch nog een gigantische hoeveelheid besmettingen krijgen omdat iedereen gaat hamsteren. Dan werk het toch averechts.

24 likes

Ja met die horeca werkte volgens mij ook prima toch? Dat het een half uur later in ging.

5 likes

:joy:

1 like

1 like