Coronavirus #3

Vind het wel goed! Had ook niet verwacht dat ze een lockdown via zo’n bericht zouden aankondigen. Hopelijk is het een goede reminder voor mensen

1 like

Ze hebben precies zo’n tijdstip gekozen dat mensen op een luie, mooie zondag op pad gaan :crazy_face:

Je zal maar op het punt gestaan hebben om nutteloos weg te gaan, krijg je die melding.

BIG BROTHER IS WATCHING YOU

39 likes

Hoe noem je deze crisis wel als het niet ‘iets ergs’ is?

15 likes

Ik weet niet of je wat Spaans spreekt maar deze vrouw had hetzelfde idee. Ik ga stuk haha :joy: https://www.instagram.com/p/B912TmzpeXS/

4 likes

hoeveel ouders willen zo’n alert naar hun kinderen kunnen sturen zodat ze hun nest uit komen? ik ben wakker hoor vader rutte geeez

12 likes

Er komt heus geen lockdown zonder vooraankondiging.

15 likes

We mogen dan hopelijk toch nog wel naar de supermarkt?

1 like

Ik vind het liedje dat Snelle en Davina Michelle over de hele situatie wel mooi (sorry als ie al gedeeld is)
https://m.youtube.com/watch?v=1qdBc0-p4ww&t=621&feature=youtu.be Als het goed is begint ie op het goede moment, als dat niet werkt begint dat liedje op 10.21

1 like

Maar dan gaat iedereen massaal de straat op, boodschappen doen of nog snel naar andere kant van NL. Dan besmetten veel mensen elkaar toch juist?
Ik denk dat het best zonder vooraankondiging kan.

2 likes

Ik denk dat ze het wel aankondigen, maar niet ver van te voren. Vorige week werd om 17:30 aangekondigd dat om 18:00 horeca dicht moest.

7 likes

Ik hoop echt zo hard dat die mensen zich kapot zijn geschrokken. Lekker respectloos voor de zorg en zwakkeren en met z’n allen naar buiten, lak hebben aan de 1.5 meter regels.

Blijkbaar is zo’n alarm nodig geweest en voor de mensen die nu allemaal zeggen: onnodig, wisten we al. Uh je vergist je enorm in de hoeveelheid mensen die hier schijt aan hebben, die het niet weten, die het weten maar het gewoon negeren.

11 likes

En dat gaan mensen niet doen als dit een lockdown alert was geweest?

Nou sorry hoor, maar ik dacht gewoon dat er ergens iets ontploft was. Dat was m’n eerste gedachte ipv. dat ze op deze manier nog een keer mensen eraan herinneren. Ik snap de gedachte erachter, maar je verwacht erger bij zo’n melding aangezien het het luchtalarm moet vervangen

4 likes

Als hij meteen ingaat is dat toch niet mogelijk?

1 like

Nou Nederlandse overheid ik wil best de patrouille van de houd-1,5-meter-afstand-leiden-anders-krijg-je-150-euro-boete-per-persooen leiden (inclusief meetlat van 150 cm).

22 likes

Heb je het nieuws gevolgd deze week? Als iedereen zich aan de maatregelen hield, zou een lockdown wellicht niet eens een optie hoeven zijn. En wie gaat controleren of iedereen meteen binnen blijft? Een lockdown zonder enige toelichting veroorzaakt net zo goed paniek, volgens mij.

4 likes

Ja maar al die mensen die niet ziek of verkouden overal rondlopen in clubjes en sporten en naar winkels gaan enzo zeggen toch nog steeds gewoon “kijk ik doe niks verkeerd”.
Er moest gewoon staan BLIJF BINNEN

Ik wou dat je van Corona een groen hoofd kreeg ofzo.

15 likes

Zoals Gerard Joling ook

Of dat de politiek een bepaald middel op je spuit en dat je hoofd twee weken groen blijft of blauw. :joy: Dat schrobben niet helpt. Een marker dat je je niet aan de regels houdt.

“Maar ik wilde gewoon met mijn familie van vijf lekker wandelen omdat de zon scheen.”

18 likes

Van dat DNA spul wat inbrekers ook krijgen

2 likes