Coronavirus #3

Hier op het AZC houden alle bevolkingsgroepen zich anders prima aan de maatregelen. Het lijkt wel uitgestorven hier zo netjes blijven de mensen binnen op hun kamers. (van wat zal het zijn, 12m2?)

14 likes

Ja ik heb die grafiek nu al 80x gezien en het zegt zo weinig zonder context (zoals hier heel duidelijk werd uitgelegd). Misschien moeten we die niet meer delen?

Hee ik bedacht me gister dat ik een megafoon heb, ik heb zin om die mee te nemen met wandelen zodat ik kan schreeuwen naar mensen die te dicht op elkaar staan. Hij heeft ook een sirenefunctie. Goed idee toch?? (alleen durf ik dat niet denk ik haha)

95 likes

Als je dat doet ben je een heldin :heart:

2 likes

Haha het zou wel heel cool zijn (en misschien werkt het omdat het ~ludiek~ is). Ga je met me mee? (op 1,5 meter afstand)

2 likes

Na aanleiding van die grafiek die de cijfers van Italiƫ/Nederland naast elkaar legt, ik zie dit net bij Kim van kooten voorbij komen op instagram ram:

Dit is dus het weekend waar we nu inzittenā€¦

1 like

Vraagje, ik ben ziek, hoofdpijn, verkouden, moe etc. Zoontje is ziek, verkouden. Allebei verhoging. Mijn vriend heeft nog nergens last van. Hoe zit dat nu, mag hij volgens de richtlijnen gaan werken? Hij heeft geen vitaal beroep.

Zijn werkgever doet erg moeilijk, iedereen die verkouden is moet eerst komen en als het dan erger wordt gedurende de dag mogen ze naar huis. Naast dat ik bang ben dat hij straks via ons anderen besmet, is het ook gewoon niet te doen voor mij, met huilbaby ziek zijn. Maar goed dat is een ander probleem.

Wat een drol die werkgever. Nee, je vriend is gewoon ziek, punt. Dus hij gaat niet werken. Oh haha ik las verkeerdā€¦ dacht dat je vriend ook verkouden was en verhoging had.
Sorry. Alsnog is de baas een drol!

@monkeyslut ik vind het echt een goed plan. Ik doe met je mee, op 150000 meter afstand, hoe veilig is dat :grinning:

4 likes

Ik moest hier toch wel echt om lachen hahah

17 likes

Gewoon thuisblijven ! Wat je al zegt.
Hij heeft NOG nergens last van en misschien komt dat helemaal niet maar het risico is er

1 like

Het coronavirus is eigenlijk wel goed voor mijn portemonnee. Ik heb op dit moment geen reiskosten voor werk, durf niks aan te schaffen i.v.m. onzekerheid toekomst en krijg nog steeds geld terug van gecancelde evenementen. En als ik mij kut voel, zou ik normaliter mijn volstoppen met allemaal lekkere dingen maar iedere keer als ik dat wil doen zegt een stemmetje dat ik niks moet uitgeven in verband met de onzekerheid. En ik heb gewoon nog salaris t/m juli, maar dan nog?? :innocent:

15 likes

Ik zou ook thuisblijven zeggen.

Ik vond het persoonlijk paniekzaaien en niemand heeft gezegd dat het weggehaald moest worden alleen dat die tabel niks waard is zonder onderbouwing.

2 likes

Ik ben benieuwd hoe ik hier straks uitkom qua (bestedings)gedrag. Of ik dan echt heb ingezien dat je op bepaalde dingen geen controle hebt en dat ik daardoor enorm ga sparen of zo. Heel vroeger vond ik het bijvoorbeeld lastig om niet altijd voor het goedkoopste te gaan door mijn situatie als kind/tiener. Maar uiteindelijk kwam ik ook wel in de treat yourself mode en ontdekte ik door mijn werk hoe leuk dure tassen zijn. :joy: Misschien word ik straks wel een luxe prepper.

1 like

filmpje over toestand in italiaans ziekenhuis. maakt meer indruk dan mark of willy zn speech.

Herkenbaar.
Normaal gesproken geef ik altijd best veel uit aan uitgaan en kleding uit.
Het enige wat ik nog wel wil bestellen zodat ik in beweging blijf is wat fitnessaparatuur.

Als ze zoiets gewoon verschillende keren op prime time zouden uitzenden zouden sommige mensen dan wel gaan denken van ā€˜SHITTTT dit moet ik echt serieus nemenā€™ of zullen die mensen dan de volgende ochtend toch weer opstaan en denken ā€˜lekker met zā€™n allen naar de Makroā€™. ā€˜Mij zal het niet gebeuren hoorā€™.

4 likes
  • Ja
  • Ja in het rood

0 stemmers

1 like

Krijgen jullie ook die noodmelding?

3 likes

5 likes

Omg ik schrok me dood van die melding

28 likes